Deze prijzen zijn normaal. Ik heb volgens mij altijd een miljoen of meer moeten neertellen voor een trainer. Maar wat me wel opvalt is dat de lonen van de gekochte trainers steeds hoger worden. (Waarbij je dus inderdaad kan stellen dat het geheel duurder word) Ik heb zelf het idee dat te dure ontslagen trainers weer in omloop komen en dat er een standaard percentage van hun loon af gaat. Maar dat ze hierdoor niet op het loonnivo komen te zitten toen ze door de vorige eigenaar ze aantrok.Er zijn dus twee oplossingen mogelijk:- meer trainers beschikbaar maken, waardoor de prijzen dalen, ze eerder ontslagen worden en het standaard percentage gehandhaafd kan blijven- het standaard percentage veranderen naar een ander percentage, of een vast bedrag.Aan de zijlijnIk ben vanaf het begin aan al geen fan van de transfermarkt voor personeel, aangezien er geen managers aan de verkopende kant zitten, personeel kan niet opgeleid (getraind) worden. Hierdoor moet het aanbod elk seizoen handmatig gereguleerd worden om het systeem gezond te houden. Daarnaast vind ik het zo ook niet een meerwaarde. Ik voelde veel meer voor het oude systeem. Maar misschien kan dit systeem wel uitgebouwd worden. Bijvoorbeeld zo dat oud internationals met een opleidingsvergoeding omgeturnd kunnen worden naar een level 7 trainer, etc, etc.Zo kan er vervolgens wel een markt ontstaan. Hiermee kunnen de oude spelers ook meer waarde behouden en word het devies: Koop goedkoop een goed oudje en ga vorm trainen, ook wat onaantrekkelijker. Het spel is namelijk boeiend vanwege tactiek en strategie, maar doordat dit al een aantal seizoenen heel makkelijk mogelijk is, is trainen volgens een strategie (relatief) onaantrekkelijk. en daarmee de 2% erbij elke week vind ik overigens ook onzin. Het is niet consistent. Trainers verdienen elke week meer, Spelers niet. Spelers worden beter of minder, trainers niet.Het grootste manco van dit spel is dat het zo moeilijk is om te begrijpen als je er mee begint, dat is volgens mij prioriteit daarna is dit samen met de draft mijns inziens een element wat beter en leuker kan.
het besliscriterium is hetzelfde; op een gegeven moment betaal je voor de kwaliteiten van je speler/staff te veel salaris.