Okej.
Då jag spelat 2-3 denna säsong har jag fått nivå 4 på yttre försvar och nivå 7 på returtagning, detta med en normal och rätt hög entusiasm samt hemmaplan. Vad gör entusiasmen? ''
Med 1-3-1, TIE och bortaplan får jag nivå 6 på yttre försvar samt samt nivå 4 på returtagning.
Man man gav mig i senaste matchen nivå 5 i returtagning samt nivå 4 i yttre försvar.
Förra säsongen förlorade jag denna match mot samma motstånd,
(6379969).Då lirade jag 1-3-1, TIE samt en mycket sämre PG. I den matchen bröt deras PF mig sammanlagt 12 ggr bara han. Var det då min PF som tappade bollen? För i så fall kan det nog bli likadant ikväll. Men sammantaget har jag mer handling i laget än den matchen jag länkade till.
Mer att säga är att deras form är riktigt kass jämfört med min, det är en stor fördel. Om man tittar hur de skjutet i andra matcher så märker man att de
faktiskt inte sljuter allt för ofta treor, och de sätter inte heller alla. Utan de sljuter fruktansvärt många tvåor som de ofta missar. Eller rättare sagt det har sämre än 50 procents tvåpoängsskytte!! Deras trepoängsskytte är om inte ännu sämre.
Med detta i tanken tycker jag att min försvarstaktik borde vara 2-3 i denna match för att verkligen ta de festa returerna då de missar sina skott. Kan också nämna att de inte blivit pressade med 1-3-1 heller i sina matcher. Då kanske de skulle missa mer skott, men då har de också större chans att ta sina egna returer.
Tänker jag rätt Janne?