Ik speel vrijwel alle tactieken, mits ik daar de goede mensen voor heb. Met mijn huidige team speelde ik afgelopen seizoen vooral look inside, omdat ik vond dat mijn team daarin het best presteerde.
De verschillen tussen Look inside en Low post zijn in mijn ogen. Low post meer passing noodzakelijk om de lange mannen te bereiken, maar ook goede passing nodig tussen de inside spelers. Look inside meer driving en handling nodig en de guards zullen hierbij ook meer lay-ups maken dan in Low post.
Bij look inside zie ik vaak drives naar de basket, terwijl bij low post ik meer een inside-outside game zie.
Push the ball en Base offense is wat lastiger voor mij, omdat ik maar een enkele keer push the ball heb gespeeld terwijl ik vrij regelmatig base offense speel. Volgens de manual is het enkel een verhoogde pace, maar ik heb toch sterk het idee, dat naast extra handling en driving, je spelers toch echt een surplus moeten hebben aan schotkracht tov de tegenstander om Ptb te laten werken.
Maar mocht je een voorbeeld hebben of een heel ander idee, dan hoor ik die graag. Want als ik bondscoach word, sta ik zeker open voor ideeën, suggesties en meningen van anderen.
Only in the dark, we succeed!