En enkel kravspec för att underlätta för er och mig.
SG/PG:
Jump Shot, Jump Range, Outside Def, Handling, Driving, Passing
Dessa är de viktigaste egenskaperna för guards. För en SG är Jump Shot och Jump Range extra viktigt och för en PG är Drving, Passing exempel på fokus.
C/PF:
Inside Shot, Inside Def., Rebounding, Shot Blocking
Dessa ser jag som viktigast för C och PF, det behövs något extra på en eller två av dessa för att det ska kompensera för att någon av dem inte är bra alls.
SF:
Kan se ut väldigt olika och vi behöver lite olika typer för att kunna spela olika taktiker framgångsrikt. Här är alltså öppet för mer ovanliga kombinationer av egenskaper.
Vad är då högt nog? Svårt att svara rakt av eftersom vi som sagt har nästan bara nyskapade spelare. Jag ser ju gärna åtminstone respectable men jag är medveten om att vi inte lär ha det som lägsta egenskap på varenda en (på de förmågor som är viktiga för positionen förstås). Det någon tappar i shot block kanske kompenseras av ett formidabelt shot..
So keep em coming men sortera ex bort om du sitter på en center som bara har något icke-blått värde på en eller två av de viktiga egenskaperna.
Stamina & Experience är viktigt för alla (så gott som alla spelare har dock rutten experience än så länge).