Jag vet att jag bad om åsikter och är tacksam för dem. Vill ändå diskutera vissa punkter.
Jag ser det jag skrivit som en direkt nybörjarguide, dvs något som jag tänkt mig "alla" ska läsa i princip första gången man loggar in för att få en bra start, inte för att följa slaviskt när man väl lärt sig en del. Iom detta anser jag att man inte kan vara för utsvävande. Tanken är att alla de som vill 'slölira' ska kunna göra det på ett enkelt sätt. Resten kommer garanterat att söka betydligt mer information på annat håll och lyckas ändå, så man kan nog säga att jag vänder mig direkt till 'slölirarna'.
1. Min åsikt är att iaf mina biljettpriser låg lågt hela första säsongen för att jag inte vågade höja dem direkt, utan "fegade". Därmed förlorade jag mycket inkomst. Sen om de exakta siffror jag nämnt är rätt kan jag inte säga, de var en grov uppskattning och är gärna något jag ändrar på, men att svara på det sätt du gjort är i min bok för svårt och för lite 'slölir' i.
2. Där har du en viss poäng. Alla mina TOs var inte heller 18 år från början. Men på lång sikt är det ändå 18-åringar som har bäst potential att tränas. Men det kanske ska ändras till 18-20-åringar eller så. (Återigen är detta tänkt för 'slölirare' och förstagångsinloggare, och då behövs lite "striktare" information.)
3. Jag förstår faktiskt inte riktigt vad du menar. Jag tycker att jag är objektiv i min text och att man ska välja den taktik man har lagbygge för. Möjligen syfter du på min "teori" om PG betydelse? Isf så kanske jag kan hålla med om att jag tryckte lite väl hårt på detta, men enligt min åsikt har jag till viss del rätt, men kanske kan det partiet omformuleras på ett bra sätt.
4. Håller inte alls med. Hjälpprogram hjälper massvis, iom att man får en lätt översikt över sina spelare och vad det är som gör vissa bättre på vissa positioner. Sen att du tycker att det är roligare att inte göra det säger jag inte emot, men återigen, jag riktar mig mot 'slölirare', de övriga behöver ingen guide.
5. Där har du till ganska stor del rätt. Det är inte jätteviktigt. Min tanke var att begränsa valen i början för 'slöliraren' för att först lära sig viktigare saker. Och i det perspektivet är det lite bra att köra följ listan strikt för då kan man vara säker på att de spelare man vill testa på olika positioner (och jämföra) också är de som faktiskt spelar.
6. Återigen, nybörjare. Sällan det bättre laget, för att inte säga aldrig. De kommer ha sämre stats på alla positioner och då är det min absoluta åsikt att det är bättre med lågt tempo än högt.
7. Syftet i detta fall är att jag vet av erfarenhet att rent träningsmässigt är det bättre att ha låt dem spela, annars kan man förlora träning, framför allt om man ännu inte riktigt lärt sig var man kontrollerar sådant.
Vill till sist återigen understryka att jag inte skrivit en generell taktikguide att användas i högre serier, utan något för förstagångsanvändaren som vill 'slölira', för att hålla kvar dessa spelare och undvika den höga omsättningen det nu är. (Känns som att väldigt få spelar mer än 1 säsong, och det tror jag beror på för många valmöjligheter och för få personer som kan säga hur det "är" och för många som bara erbjuder ännu fler valmöjligheter.) Jag är helt övertygad om att den som följer min guide kommer att få framgångar, men naturligtvis finns det andra vägar att gå. (Inte heller därmed sagt att mitt sätt är det bästa.)
Hoppas på fortsatt bra diskussion! :-)