BuzzerBeater Forums

BB België > opbrengsten bekermatchen

opbrengsten bekermatchen

Set priority
Show messages by
This Post:
00
98850.15 in reply to 98850.14
Date: 7/20/2009 10:34:47 AM
Overall Posts Rated:
9696
Een voorbeeld, als je uit de beker ligt en je op dinsdag verliest heb je op zaterdag heel weinig toeschouwers. Als je echter op dinsdag verliest, en je weet op donderdag de bekerwedstrijd te winnen zal je stadion op zaterdag bomvol zitten

Als je je focust op de competite, dan verlies je niet op dinsdag. Je verliest op dinsdag omdat je perse op donderdag de bekerwedstrijd wil winnen. ;)
Als je verliest op dinsdag, zak je in het klassement, als je zakt in het klassement, zal je minder inkomsten hebben op zaterdag, ook al won je de bekerwedstrijd...
Mijn advies blijft dus: win die competitiewedstrijd, en probeer ook de beker te winnen, maar enkel met je overschot. Wat je dus al opgebruikt hebt in de competitie, kan je niet voor de beker gebruiken. Spaar je voor de beker, neem je het risico de competitie te verliezen, met alle gevolgen vandien. (economisch gezien dan toch )

Iedereen in BB wilt natuurlijk zoveel mogelijk geld verdienen, maar zelfs met de bekerbonussen ipv normale kaartverkoop bij bekerwedstrijden komt er super veel geld binnen. Aangezien de bekerloting totaal willekeurig is, zou het meer een geluksspel worden als we kaartverkoop zouden hebben bij bekerwedstrijden. Als ik toevallig twee weken uit speel en mijn naaste concurrent twee weken thuis, loop ik 2x 470.000 aan inkomsten mis (of 1/3e ervan) en mijn concurrent heeft dan 2x 470.000 (of 2/3e ervan) meer. En dat is dan pas 2 weken...

Dit is elders in de Belgische forums reeds aangehaald. Dit is een terechte opmerking, en eentje die ik zelf vrijwel hetzelfde reeds neerschreef. Aangezien mijn stadion een pak groter is dan alle andere belgische, is deze tekst in mijn nadeel, en toch stel ik mij hier achter.
Dit neemt echter niet weg dat de beker voor niemand (behalve enekel top teams) financieel aantrekkelijk is.
Op het eind van het verhaal komen we tot het besluit dat de beker weer enkel de paar grootste ploegen bevoordeeld, omdat zij kans maken op de ene prijs, zonder dat hun competitie eronder hoeft te leiden... Degene van die paar grote ploegen met de beste loting, is waarschijnlijk de gelukzak.

Conclusie: ik beweer dus niet dat de beker terug moet gaan naar het oude systeem, want dan kan niemand mij nog volgen. ;þ
Ik beweer wel dat de beker financieel zeer onaantrekkelijk is voor ploegen die een keuze moeten maken tussen competitie en beker, zeker als je weet dat ze vroeg of laat er toch uitgaan, en hun extra opbrengst van de beker negatief uitkomt wanneer ze gaan kijken hoeveel verlies ze hebben geleden door het verlies in de competitie.

Oplossing?
misschien grotere winstpremies, vooral in de eerste ronden.
Het lijkt logisch dat je voor de finale te winnen meer geld krijgt dan voor de eerste ronde, echter, dit betekent wel dat er slechts 1 ploeg die prijs kan winnen, waardoor het onaantrekkelijk wordt.
Ik denk dus dat de prijzenpot beter egaal verdeeld wordt, en elke ronde een evengrote premie voorziet. bvb een vaste prijs van 100k per gewonnen bekermatch. Dan zou het veel aantrekkelijker zijn, ook voor kleine ploegen waarvoor 100k heel veel is, want dan kunnen ze het verlies in hun competitie goed maken met de winst in de beker...

They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.