Någon läggmatch var det inte, däremot en dubbel chansning som gick helt åt...
Den som vet hur getingboet II.4 utvecklat sig vet också att en förlust i grundserien just nu kan sabba avancemang till ligan, vilket är mitt huvudmål. Ratu sitter dessutom på ett bra lag i relation till sin tabellplacering, är i desperat behov av poäng för att nå slutspel och hade möjlighet att gå all-in pga sin lottning!
I det läget kunde jag inte chansa, och min bästa möjlighet att både vinna mot Ratu och ha en chans mot Slamdunkers var att spela bästa möjliga lag i första matchen för attta en så pass stor seger att vissa starters fick vila och därmed skulle vara tillgängliga i cupfinalen. Backup-planen om det skulle gå fel var att chansa på att Slamdunkers skulle köra insidefokuserat försvar och chocka honom med run-and-gun med fyra guards. Eftersom allt som kunde gå fel gick fel mot Ratu (utom att jag fick 2 poäng) så tvingades jag till taktik nr 2 med en uppställning där jag inte ens kunde spela den tänkta (bästa) run-and-gun uppsättningen utan att direkt riska uppflyttning...
Pissigt, men sant.
Beklagar att jag inte kunde vara en bättre finalistmotståndare! Men trots allt nöjd med insatsen i cupen, trodde jag hade lite skrällpotential - men final var f-n i mig mer än t.o.m. jag hade kunnat hoppats på!