Potentiaalin riittävyyttä on laskettu moneen kertaan eri laskentakaavoilla ja erinäköisillä tavoitearvoilla. Supertähtien kanssa tekee tiukkaa. MVP sitten riittää sopivilla taitoyhdistelmillä. Toki näissä potentiaaleissa voi tulla vielä yllätyksiäkin, toivottavasti ei.
Niin, oma perstuntumani on, että "superstar riittää... vai riittääkö ihan sittenkään" -tyyppinen. Paljon toki riippuu, missä tavoitteet (mistä päästäänkiin seuraavaan lainaukseen kohta), mutta olen jotenkin käsittänyt että näiden muutaman pelaajan pitäisi olla tulevaisuuden joukkueesi ykköspelaajia.
Joskus tuli uhattua että voitetaan SM-sarja 500k palkoilla, näin ollen II-divari pitäisi klaarata melko pienellä tuhlaamisella. Ainakin 2-3 kautta menee pelkällä treenillä, ehkä sen jälkeen nähdään onko tuo mahdollista vai ei.
Uskoisin, että sulla on pieni ristiriita - oikaise toki, jos olen mielestäsi hakoteillä..? Mutta näkisin, että jos sulla on SM-Koriksessa voittava joukkue 500k palkoilla, niin supertähti -potentiaali riittää enemmän kuin hyvin kaikille pelaajille. 500k palkkoihin varmaan voidaan laskea kuitenkin 7-9 pelikelpoista pelaajaa eikä niiden pelaajien potentiaali pitäisi heti täyttyä?
Mä en jotenkin ihan heti näe tulevaisuutta, jossa 500k palkoilla voitetaan SM-Koriksessa... 800-850k palkkoja pyörittää helpohkosti enkä ihan usko, että monitaitoisuudella voitaisiin kiriä noin isoa "kuoppaa". Varsinkin kun tulevaisuudessa luulisi olevan joukkueita, joilla myös tuohon 800-850k palkkoihin sisältyy ainakin joitain (edes yksittäisiä) hieman muitakin taitoja omaavaa pelaajaa.
Taitaa kaikilla olla vähän samansuuntaisia suunnitelmia että tehdään kustannustehokkaita pelaajia, joten tuskin tullaan onnistumaan ihan noin pienillä palkoilla.
Meidänhän piti taas tällä kaudella käynnistää uudestaan treenaaminen. Edellinen treeni tosiaan tyssähti siihen, että pelaajien potentiaalirajat tuli vastaan, kun manageri oli vain vähän tyhmä. Sillä kertaa tosin oli kyseessä perennial allstar -potentiaali. Mutta tässä sitä taas ollaan vielä kauempana treenin aloittamisesta kuin aikaisemmin, hah. Ehkä sitten ensi kaudella...