Maar misschien moeten jullie ook eens aan de slag. Het kan toch niet zo zijn dat jullie ons nog steeds niet bijgehaald hebben? Wij zijn maar en kippenlandje in BB met krap 400 users, Belgie met ruim 600 mag onderhand na 3 seizoenen met een actieve coach wel wat hoger komen dan de top50 van de wereld lijkt me zo.
inderdaad. Vandaar ook mijn ontslag. Met mij zal dit nooit lukken, aangezien ik me beperkt heb tot tips geven over ploegje opstellen. Het eigenlijke werk zoals diepgaande scouting en 'spionage' wat ik wel van plan was, is nooit gelukt wegens tijdsgebrek.
Ook propaganda, die ervoor zorgt dat de managers Belgische spelers willen doortrainen tot beesten is er overgeschoten bij mij.
Net zoals alle overige noodzakelijke zaken.
Sum is heel gedreven, en ik denk dat hij ook wel veel weet van wat er nodig is. Ik hoop dat hij de tijd vind om veel mer bij te dragen tot het NT, en op die manier zal België een pak verder komen dan waar we nu staan. Viva heeft ondertussen de ervaring. En hij heeft bewezen dat hij de inzet heeft. De hoofdtaak van viva is eigenaardig genoeg "ploegje opstellen" aangezien hij de enige is die dit kan moet hij zich daarop concentreren. De andere meer tijdrovende zaken zijn normaal voor de assistent(en). Misschien is het zo slecht nog niet als viva zich nog enkele extra krachten aanschaft en elk zijn taak bedeeld.
Zo denk ik dat er minstens 1 nodig is die de ploegen uit de poule scout op forumberichten. Het belangrijkste eruit haalt en doorspeeld. Minimum 3 scouts die onophoudelijk alle landen afschuimen naar potentieel, en opvolgen of het potentieel ontwikkeld wordt. Minimum 1 propagandaman, die volgens LEGALE weg managers probeert aan te sporen. En 1 taktisch adviseur, die helpt bij het beslissen over de taktieken.
Plus andere mensen voor andere nuttige taken!
1 man kan dit alles ook, maar er is te weinig tijd om dit alles goed te doen... Het probleem zal zijn om mensen te vinden die 1: wel genoeg tijd hebben, 2: genoeg motivatie en dorzetting en 3: snugger genoeg zijn om te weten wat ze precies moeten doen.
Elk land zal deze zaken in minder of meerdere mate ook zo aanpakken. Ik weet niet welk niveau Nederland haalt, en welke mensen jij beschikbaar hebt, maar aan de resultaten kan je zien dat jullie hier duidelijk beter op scoren...

Misschien zijn er wel zaken bij waar jullie zelf nog niet aan gedacht hadden, en kan dat weer in jullie voordeel zijn, maar zoals al eerder aangehaald vind ik een samenwerking met Nederland veel belangrijker dan de concureentiestrijd. Mijn 'droom'is dat België ooit in de finale mag spelen tegen Nederland. In dat geval vind ik dat we zowizo al gewonnen hebben, ongeacht de overwinnaar van de wedstrijd.
They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.