BuzzerBeater Forums

BB België > [NT] Information

[NT] Information

Set priority
Show messages by
This Post:
00
15791.153 in reply to 15791.152
Date: 11/25/2008 9:47:49 AM
Overall Posts Rated:
9696
ik herinner me nog goed dat er kritiek was na een verloren wedstrijd tegen Italië omdat we toen voor de verkeerde taktiek kozen.

Erop reageren was echter niet mogelijk omdat het juist de bedoeling was onze volgende tegenstander zand in de ogen te strooien. Italië was een verloren zaak, met eender welke taktiek. Daarom kozen we toen om iets "doms" te doen. Zodat onze volgende tegenstander getracteerd werd op een "surpiseke" . Alles verliep volgens plan, maar dat was voor de minder begrijpenden niet duidelijk.

Je begrijpt dat het niet mogelijk is je verrassingseffect te behouden als je telkens voor- en nabeschouwingen geeft. Dat kan wel voor heersende teams, niet voor mindere teams die alle trukken nodig hebben om toch een overwinning te boeken...

Ik hoop dat viva en sum die trend van gezonde afwisseling van "surprise" en taktisch doordachte moves blijven aanwenden, en dat ze die ook niet prijsgeven aan eventuele spionnen.

They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.
This Post:
00
15791.154 in reply to 15791.153
Date: 11/25/2008 9:51:35 AM
Overall Posts Rated:
00
Erop reageren was echter niet mogelijk omdat het juist de bedoeling was onze volgende tegenstander zand in de ogen te strooien. Italië was een verloren zaak, met eender welke taktiek. Daarom kozen we toen om iets "doms" te doen. Zodat onze volgende tegenstander getracteerd werd op een "surpiseke" . Alles verliep volgens plan, maar dat was voor de minder begrijpenden niet duidelijk.

Ik kan me vergissen, maar wie gaat er effectief de moeite doen om een hele Nederlandsstalige tekst te vertalen om te weten wat we effectief gaan doen? Zoals je zegt, wij zijn geen grootmacht, dus ik denk dat de echt grote landen weinig schrik hebben van ons.

This Post:
00
15791.155 in reply to 15791.154
Date: 11/25/2008 10:08:16 AM
Overall Posts Rated:
9696
België is vrij multicultureel. Ik denk dat er weinig landen zijn waarvoor wij in belgië geen sympatisanten vinden.

een voorbeeldje: een Deen die in België woont ziet dat we tegen Denemarken moeten volgende week. Hij leest dat we expres inside gespeeld hebben tegen Italië omdat we toch niet konden winnen, om zo de Denen te laten denken dat België waarschijnlijk inside zal spelen. Uit vaderlandsliefde brieft hij door dat België tegen denemarken outside zal aanvallen, en heeft daarbij probleemloos de juiste taktiek doorgespeeld...

Dit gaat op voor elk ander land.

Anderzijds heb je de landsshaters. Mensen die juist willen dat België alles verliest (een mooi voorbeeld is de onlangs buitengesmeten user die expres 10 miljoen in een Italiaanse NT speler geinvesteerd heeft om hem daarna in de vernieling te helpen). Zo iemand die de beschouwingen leest kan met heel veel gemak een mailtje sturen naar de buitenlandse coach om hem onze plannen door te brieven...

Misschien ben ik paranoia. Maar deze zaken gebeuren echt wel!!

Tenslotte: Patjebono is een regelmatige bezoeker. Het is dan wel een Nederlander, maar het blijft concurentie. We moeten niet zo naief zijn dat andere buitenlanders onze taal niet zouden begrijpen. Bovendien zijn er vertalingsmogenlijkheden die heel vaak te wensen overlaten, maar wel een ruwe indicatie kunnen geven van onze plannen. managers van andere NTs kunnen makkelijk teksten copieren van NT forums en door zo een vertaalmachine halen...

:)

nog argumenten nodig??

They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.
This Post:
00
15791.156 in reply to 15791.155
Date: 11/25/2008 10:10:17 AM
Overall Posts Rated:
9696
PS: ge ziet dat manager zijn van een NT veel meer betekend dan wekelijks uw ploegske opstellen. VEEL meer. Tenminste als ge succesvol wil zijn.

Als het enkel ploegske opstellen was had ik me al lang kandidaat gesteld. Het is al het overige werk dat je moet doen om echt goed werk te leveren waarvoor ik veel te weinig tijd heb.
Ik denk dat er VELEN zijn die dit onderschatten, of zelfs niet weten wat er allemaal bij komt kijken.

This Post:
00
15791.157 in reply to 15791.156
Date: 11/25/2008 10:17:37 AM
Overall Posts Rated:
11
en wanneer we termen gebruiken als inside, ouside, pressing, ... hoef je zelfs niet eens een tekst te vertalen om te weten te komen wat er gaande is :)

wat natuurlijk wel kan, is dat er op het einde van het seizoen een 'rapportje' wordt gemaakt, waarin de NT manager zijn visie op het seizoensverloop geeft. Om dan problemen te vermijden kan dat bericht dan na x aantal weken (voor de start van het nieuwe internationale seizoen?) verwijderd worden.

Just my 2 cents ;)

This Post:
00
15791.158 in reply to 15791.156
Date: 11/25/2008 10:52:10 AM
Overall Posts Rated:
506506
Viva gefeliciteerd!

Patjebono is een regelmatige bezoeker. Het is dan wel een Nederlander, maar het blijft concurentie.

Huh concurrentie? Onze concurrentie is Spanje, Israel, Italie, Duitsland, Frankrijk, Portugal, Kroatie, Zwitserland en Polen. De top 10 van Europa dus.
Hehe nee dat is wat flauw natuurlijk.

Maar misschien moeten jullie ook eens aan de slag. Het kan toch niet zo zijn dat jullie ons nog steeds niet bijgehaald hebben? Wij zijn maar en kippenlandje in BB met krap 400 users, Belgie met ruim 600 mag onderhand na 3 seizoenen met een actieve coach wel wat hoger komen dan de top50 van de wereld lijkt me zo.

Op naar de top 15 dit seizoen zou ik zeggen ;)

Maarja ja kan natuurlijk ook gebruik maken van een federatie waar je alleen belgen in toelaat, ok dan heb je het wel alleen tegen de supporters, maar kan de NT coach tenminste wel feedback vragen en geven.

PS. Verder is wat LoD zegt wel helemaal waar natuurlijk. Wij hebben met het NT Nederland zo vaak informatie van zowel spelers als taktieken van andere landenforums geplukt. Heel simpel hoor, gewoon een freetranslator eroverheen gooien en er komt een krom verhaal uit waar je verrassend veel informatie vandaag kunt halen.

Last edited by BB-Patrick at 11/25/2008 10:56:53 AM

This Post:
00
15791.159 in reply to 15791.158
Date: 11/25/2008 11:23:48 AM
Overall Posts Rated:
9696
Maar misschien moeten jullie ook eens aan de slag. Het kan toch niet zo zijn dat jullie ons nog steeds niet bijgehaald hebben? Wij zijn maar en kippenlandje in BB met krap 400 users, Belgie met ruim 600 mag onderhand na 3 seizoenen met een actieve coach wel wat hoger komen dan de top50 van de wereld lijkt me zo.

inderdaad. Vandaar ook mijn ontslag. Met mij zal dit nooit lukken, aangezien ik me beperkt heb tot tips geven over ploegje opstellen. Het eigenlijke werk zoals diepgaande scouting en 'spionage' wat ik wel van plan was, is nooit gelukt wegens tijdsgebrek.
Ook propaganda, die ervoor zorgt dat de managers Belgische spelers willen doortrainen tot beesten is er overgeschoten bij mij.
Net zoals alle overige noodzakelijke zaken.

Sum is heel gedreven, en ik denk dat hij ook wel veel weet van wat er nodig is. Ik hoop dat hij de tijd vind om veel mer bij te dragen tot het NT, en op die manier zal België een pak verder komen dan waar we nu staan. Viva heeft ondertussen de ervaring. En hij heeft bewezen dat hij de inzet heeft. De hoofdtaak van viva is eigenaardig genoeg "ploegje opstellen" aangezien hij de enige is die dit kan moet hij zich daarop concentreren. De andere meer tijdrovende zaken zijn normaal voor de assistent(en). Misschien is het zo slecht nog niet als viva zich nog enkele extra krachten aanschaft en elk zijn taak bedeeld.
Zo denk ik dat er minstens 1 nodig is die de ploegen uit de poule scout op forumberichten. Het belangrijkste eruit haalt en doorspeeld. Minimum 3 scouts die onophoudelijk alle landen afschuimen naar potentieel, en opvolgen of het potentieel ontwikkeld wordt. Minimum 1 propagandaman, die volgens LEGALE weg managers probeert aan te sporen. En 1 taktisch adviseur, die helpt bij het beslissen over de taktieken.
Plus andere mensen voor andere nuttige taken!
1 man kan dit alles ook, maar er is te weinig tijd om dit alles goed te doen... Het probleem zal zijn om mensen te vinden die 1: wel genoeg tijd hebben, 2: genoeg motivatie en dorzetting en 3: snugger genoeg zijn om te weten wat ze precies moeten doen.

Elk land zal deze zaken in minder of meerdere mate ook zo aanpakken. Ik weet niet welk niveau Nederland haalt, en welke mensen jij beschikbaar hebt, maar aan de resultaten kan je zien dat jullie hier duidelijk beter op scoren...

Misschien zijn er wel zaken bij waar jullie zelf nog niet aan gedacht hadden, en kan dat weer in jullie voordeel zijn, maar zoals al eerder aangehaald vind ik een samenwerking met Nederland veel belangrijker dan de concureentiestrijd. Mijn 'droom'is dat België ooit in de finale mag spelen tegen Nederland. In dat geval vind ik dat we zowizo al gewonnen hebben, ongeacht de overwinnaar van de wedstrijd.

This Post:
00
15791.160 in reply to 15791.155
Date: 11/25/2008 11:36:48 AM
Overall Posts Rated:
00
Ik heb het echter ook niet om te bespreken over een wedstrijd op voorhand. Ik bedoel, je kan als de wedstrijd op maandag is om 20h toch bv een openingspostje doen om 19.45h of zelfs om 20h om te zeggen we spelen in de formatie met deze tactiek omwille van die reden. We verwachten Denemarken met een tactiek voor de driepunters en daarom zetten we deze verdediging op poten, ... Zo zullen de Denen nooit op voorhand weten wat onze tactiek is & kan het echter geen kwaad of vergis ik me ook hier?

This Post:
00
15791.161 in reply to 15791.160
Date: 11/25/2008 12:26:33 PM
Overall Posts Rated:
9696
kan het echter geen kwaad of vergis ik me ook hier?

je vergist je inderdaad. Voor die wedstrijd zelf is er inderdaad niks meer aan de hand.

Echter, als je enkele minuten op voorhand gaat schrijven: we spelen vanavond inside tegen Italië. Jaja, we weten wel dit dit dom lijkt, MAAR we zijn van plan onze volgende tegenstanders te verrassen, vandaar dat we dit kiezen.

... je snapt het wel.

Als je dan gewoonlijk zoiets doet, en plots 1 keer niet omdat je anders verklapt dat je een verrassing in petto hebt, dan ruiken ze natuurlijk ook meteen onraad...

(en ja ik ben paranoia)

This Post:
00
15791.162 in reply to 15791.161
Date: 11/25/2008 12:33:39 PM
Overall Posts Rated:
00
Bedankt voor de steun, ik en sum zullen onze uiterste best doen. Die oefenwedstrijd tegen Croatië btw leek mij weer vooral pech dat ons parten speelden, chance dat dit geen gevolgen heeft.

En Archie, ik zal proberen wat meer te communiceren, maar zoals Lord al uitvoerig heeft uitgelegd is dit ook een beetje om op verassing te kunne spelen.

Grts,
Viva, voor zijn 3de termijn, op naar hogere regionen van de ranks! ;-)

This Post:
00
15791.163 in reply to 15791.161
Date: 11/25/2008 12:48:31 PM
Overall Posts Rated:
00
Ik begrijp echter het "probleem" ook. Het was gewoon van mij het feit om voor mij iets bij te kunnen leren :-D. In de regels kan je niet echt iets leren qua tactiek en als je dan hier op het forum kan lezen bv. wij spelen in een 2-3 zone, ondanks dat we hen verwachten dat hij voor de driepunters gaat, omwille van die reden dat bijvoorbeeld hierdoor onze reboundratings hoger als die van hun zal zijn (ik zeg zo maar iets). Ik denk dat zo vele users zich verder tactischer kunnen 'ontwikkelen', al hebben we hiervoor een goede coach nodig die tactisch inzicht natuurlijk (niet dat ik niet in Viva geloof ofzo hoor :-D).

Het valt ook op dat hier gewoon amper mensen op het forum komen. Als je ziet hoeveel mensen er effectief gestemd hebben deze verkiezingen van de 600 users dat hier zitten, is het vrij triestig gesteld. Ik zeg zeker niet dit daarom een oplossing zal zijn, maar mss zullen hierdoor meer mensen het NT proberen te volgen omdat er meer communicatie is. Nu moet eigenlijk gewoon het NT & U21 volgen via resultaten en daar gaat het mij eigenlijk een beetje om :-D.

Advertisement