Nu är jag iofs inte ngt större fan av HTs cuplottning heller. Jag ser nog hellre ett cupträd. Då belönas du om du slår ut ett högre rankat lag med att få möta lite sämre motståndare, medans om du gör om samma bedrift i HT "belönas" du med att få möta ett ännu bättre lag.
Pengarna är inte så mkt värt men som du säger så kan varje vecka du kan TIE i cupen vara guld värt för, ja alla lag egentligen... vare sig du slåss för seriesegern eller för att slippa kvala.
Det är just därför som den fria lottningen är så orättvis, man kan inte på ngt sätt påverka sin lottning. Hamnråttorna var dom som av de allra flesta tippades utmana mig om seriesegern, men medans han fick 1N från PRO i 1a rundan så har jag kunnat glassa mig igenom 3 BOTlag. Detta gör att det kommer bli svårt för HBK att utmana mig i toppen eftersom jag, utan att jag förtjänat det på ngt vis, kunnat höja enten mycket mer än honom.
Med ett cupträd skulle vi istället få ganska liknande motståndare ända tills vi stöter på ett högt rankat lag... o då skulle prestationerna på planen avgöra om vi får fortsätta i cupen, inte BBBs tombola.