får väl ursäkta mig, eftersom jag på ett eller annat sätt utlovade lite forum aktivitet av mig själv, bara känts så onödigt på sätt och vis eftersom jag ser forumet som så tomt.
Har väl coachat landslaget i drygt en månad nu och kickade väl snabbt en av mina spelare för att ta in 2 nya innan jag fick min enthusiasm reset samma helg som jag valdes. Tog då in 2 lovande centrar, har väl lite överskott av den varan just nu men det känns som det är den positionen flest folk utvecklar.
Vunnit de 3 första gruppmatcherna, varav 2 har varit Take it easy matcher. Inte direkt förvånad då motståndet varit under all kritik. Imorgon spelas matchen jag ser som den som avgör om det blir träningsmatcher resten av säsongen eller en fortsättning i europamästerskapet.
Jag spelar mot holland 18.00 och paranoid som jag är så skriver jag inte ut min taktik på forum

men tror mig veta vad som skulle passa bäst emot holländarna genom att kolla på deras tidigare matcher och deras motstånds taktik i dessa osv.
Om jag nu får den så välbehövliga vinsten mot holland har jag tyskland och slovakien kvar.
Tyskland ser på pappret (eller datorn ;]) ut som ett oslagbart lag för sverige, och för att vara ärlig, så tror jag nog att det stämmer.
Slovakien är ett lag som känns vara på ungefär samma nivå som vårt svenska landslag, därmed hyfsat stor chans att vinna med mitt grymma coachande
I övrigt kan jag säga att jag väljer oftast ut spelare till matchen utifrån deras game shape och vilken taktik jag vill spela, har ju dock de spelare som är svåra att lämna ute även med lite sämre game shape, till exempel jerker matsson.