Jag tycker att det skulle vara intressant med en nordisk liga, så länge varje lag fortfarande tillhör sitt land. Landslagen ska fortfarande vara separata tycker jag. Behåller man sedan de nationella cuperna så kanske de kan få lite mera prestige också. Skulle det gå att spelare i draften får sin nationalitet tilldelad efter vilket lag som draftar dem?
Jag hade nog tyckt allra bäst om en blandad högstaliga, eller kanske att de högsta två divisionerna är blandade och sedan nationella ligor under dessa två. Men hur det skulle gå till rent kodningsmässigt har jag ingen aning om. :)
Edit: Har kollat runt lite i Danmark, Norge och Islands forum då det är ett förslag från BB att de slås ihop. Det alternativ som de flesta stödjer är att spelarna och lagen behåller sina nationaliteter, men slås ihop liga- och landslagsmässigt. Alltså representerar de tre länderna ett landslag tillsammans. Danskarna verkar inte vara så sugna på landslagsdelen dock. Det är inte jag heller.
Draftdelen som jag undrade över verkar de ha en lösning för redan. Vi kanske skulle flytta ut den här diskussionen till det stora forumet?
Last edited by Aahlstroem at 5/10/2016 6:08:55 AM