Hej och tack för välkomnandet i SBBL!
Det är roligt att få tampas med lagen i landets högsta serie, även om det varit lite jobbigt i inledningen för oss.
Som ni säkert sett så har vi inte samma spelarbudget som de andra lagen (tror jag har lägst löner, men inte kollat runt ordentligt). En av orsakerna till detta är att vi egentligen inte hade tänkt/försökt gå upp förra säsongen. Nu blev det lite annorlunda och vi var inte dummare än att inse att vi verkligen hade chansen.
Vi är ganska nöjda med arenan och även med staben som det satsats på, så där ska det inte behövas förstärkas än på ett tag.
Så vi kommer väl att kunna satsa på truppen under denna säsongen. Det lag ni nu ser lär inte vara det lag ni ser i slutet av säsongen.
Vattjom siktar högt och vill undvika direktnedflyttning. Ett kval är alltid ett kval resonerar vi.
Tyvärr så har jag börjat jobba igen efter 6 månaders pappaledighet så numera räcker inte tiden till. Dessvärre blir BB drabbat och jag har till exempel inte haft tid att hänga på TL för inköp av ev TO.
Det är heller inte säkert att jag fortsätter med Insideträning. Det beslutet tar jag efter att jag hunnit fundera lite mer.
En sak är säker, det blir inget lätt år för våra supportrar. Hoppas ni inte lämnar oss allt för tidigt.
Vattjom Vatos hälsar samtliga lag varmt välkomna till Vattjom Liquor & Sports Arena, bring your friends ;)