BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Mentortråd?

Mentortråd?

Set priority
Show messages by
This Post:
00
265282.16 in reply to 265282.15
Date: 7/3/2015 6:50:20 AM
Overall Posts Rated:
7373
öka till 4p.. sen direkt efter draften räcker det om du kör 2p som är mest prisvärt... men just nu behöver du få ihop så mycket draftpoäng som möjligt så du hittar en bra spelare..

Satsa på gruppdemonstratione väl 4 uppdateringar kvar?

Då har du 25p sen... satsa på grupp demo å sen extrakollar du femmorna så har du en 5a med 3 i potential som sämst.. ingen dröm-trainee, men en spelare som du kommer kunna ha i laget som starter i tvåan å senare som backup mot slutet av karriären..

This Post:
00
265282.17 in reply to 265282.16
Date: 7/3/2015 8:31:11 AM
Overall Posts Rated:
2121
Ja, ska nog göra de har ett positivt cashflow på 70k p.v. så de e inga problem även om det skulle vara extremt ovvärt om man inte hittar något av värde, men det lär man väl göra å vill ju ha ett par poäng över å scouta alla femmor som man får upp alt. 4 om draften e dålig. För det känns ju som man har chans på en minst 5-4 (dvs 5 bollar å 4 i pot eller liknande spelare) nästan med tanke på alla bot-lag, men håller med vad du säger. Måste bara hitta en tränare först.. Biddar på lvl 4 tränare som har lön runt 11-14k p.v. men hatar att man ska behöva bjuda på tränare, ska ju vara ett fast pris egentligen..

This Post:
00
265282.18 in reply to 265282.17
Date: 7/3/2015 2:56:27 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Eftersom du är enda aktiva laget i trean så har du ingen fördel av att stanna kvar för du får det du vill i vilket fall. Du kommer sluta i botten av tvåan och återigen få välja tidigt och få ett bra draft. Sen hamnar du troligen i trean igen och stor risk du blir ensam igen och får bra draft. Finns därför liten fördel av att stanna i trean i mitt tycke. Fördelen är att du antagligen kan få två bra draftval i trean då konkurrensen är så tunn att det rentav kan slumpa sig så att du får två starka draftval.

This Post:
00
265282.19 in reply to 265282.18
Date: 7/3/2015 3:36:36 PM
Overall Posts Rated:
2121
Håller med. Valde att börja i 3:an för å bygga upp några år men e man de enda aktiva så e det väl inget att diskutera om. Lär ju också åka ner direkt såvida inte man hamnar med flera BOT-lag men de rensas väl å andra sidan mellan varje säsong. Speciellt när man lär ha många prospects på Inside (Inte bestämt än) med avancerad tränare köpt idag å ett par rookies tillkommer. Frågan e bara vad lönetaket e i 2:an ifall man ska fylla upp laget med gamlingar men det e väl inte det bästa för framtiden eller Fan Surveyn.. ;) Men definitivt, med så få aktiva lag kan en sen förstarundare vara SS eller bättre, definitivt. Skulle jag åka upp ner å upp nu som du säger å det blir 3 bra draftpicks tackar man ju inte nej till det. En fråga f.ö. bara, e det mest effektivt att träna C/PF, SF, eller Guards? Tänkte Inside spelare med ok outside förmågor så de säljer men SF spelare går för extremt mycket. Guards likaså..

Last edited by Ohlalallana at 7/3/2015 3:39:00 PM

This Post:
00
265282.21 in reply to 265282.20
Date: 7/4/2015 6:07:57 AM
Overall Posts Rated:
2121
Skrev ett lång svar förut, bara för att bli utloggad.. Grr... Får sammanfatta mig kort nu.. Jo, har märkt det. BB-Sverige är ju bara en skugga av sitt forna jag och de sämsta genom tiderna (?). Finns ju chans att stanna kvar om man kommer i rätt serie men ska inte köpa in fullt med 35+ spelare utan framtid för att stanna kvar utan att spela mina rookies. Kommer troligen att utveckla, vill ha en kärna av rookies som man kan träna å hålla i ett bra tag. Dock ingen idé å ligga 100k under lönetaket å spendera 100k på inget. Har köpt in i 2 TO's dumt nog bara för att jag skaffade tränarn igår. Får se vad som händer med dom.. Angående draften så lär jag nog sälja mitt första-pick om det är en SS eller högre med ok skills. E det p-allstar (eller lägre) finns det troligtvis inget behov utav han i LL i framtiden. Men det är klart, vill ju inte förstöra ett framtida LL-ämne. Vi får helt enkelt se om vad jag får vid draften och om jag ens får något att sälja. Men en andra å tredje-rundare kan ju vara guld i en död serie så nått borde man ju få tycker man. Och sen håller jag även med om spelartyperna. Såg en C förut med 45k i lön å fina insideskills, men obefintlig i alla outside skills. Föga förvånade såldes han inte. Sen har jag sett spelare runt 25-års ålders med 6-15k i lön gå för millen så det kanske blir bra om min träning går som förväntat. :)

This Post:
00
265282.22 in reply to 265282.21
Date: 7/4/2015 8:01:31 PM
Overall Posts Rated:
7373
Tips 1. Lyssna aldrig på jokehim, han har bara massa otur när han tänker
Tips 2. Gå upp, sen ner om, sen upp.

This Post:
00
265282.23 in reply to 265282.22
Date: 7/5/2015 2:15:33 PM
Overall Posts Rated:
2121
Hahaha, men aa då är det bestämt. Upp, ner, å upp (förhoppningsvis) är planen dom nästkommande 3 säsongerna för Lindö Basket. Tack för tipsen alla. ;)

This Post:
00
265282.24 in reply to 265282.23
Date: 7/28/2015 5:23:30 PM
Overall Posts Rated:
2121
Vinst i första finalmatchen med 122-112 på bortaplan, var orolig innan då jag inte visste om min starka outside skulle ta hans starka inside eller vice versa men blev komfortabelt till slut. Kanske ska köra säkert och köra CT i andra matchen men återställs moralen varje säsong? Har för mig att jag läst att moralen går ner om man tar CT. Hur som helst. Scoutat alla 5:or i draften å den bästa är 5/4. Fanns en som var 5/1 hur det nu går till.. Känns väl sådär med en 5/4 men förhoppningsvis allround å SS. Annars besviken.. Känns som det inte borde finnas så många prospects i en Div.III-draft dock..

This Post:
00
265282.25 in reply to 265282.24
Date: 7/30/2015 4:20:49 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
5/4 betyder minst perennial potential. Det kan vara en riktigt fin spelare. Superstar så har du tillräckligt med potential för att göra en kanonfin small forward eller power forward. Det kan rentav vara svårt att träna över potentialen om du kör på SF träning.

Allting återställs inför kommande säsong så bekymra dig inte över att du avslutar säsongen med crunch.