BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Nederland U21

Nederland U21

Set priority
Show messages by
This Post:
00
126490.166 in reply to 126490.165
Date: 8/2/2010 4:05:31 PM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
538538
Second Team:
Silver Onions
http://www.buzzerbeater.com/community/forum/read.aspx?thread=152791&m=1

ajb Ars

Only in the dark, we succeed!
This Post:
00
126490.167 in reply to 126490.164
Date: 8/2/2010 4:06:18 PM
Overall Posts Rated:
9494
deze manager zou daar wel heel blij van worden want we hebben allemaal gemeen dat we ons frikandellenteam ;-) naar een hoger niveau willen tillen????

This Post:
00
126490.168 in reply to 126490.166
Date: 8/2/2010 4:10:14 PM
This Post:
00
126490.169 in reply to 126490.168
Date: 8/2/2010 4:12:29 PM
Overall Posts Rated:
9494
Power Forward: Passing is essential (key position), good jump shot needed and equal jump range

En wie gaat dat doen? Die hebben we niet in huis vrees ik dus vanwaar dan toch die tactiek?
Misschien heb ik de cijfers niet goed bekeken, zou kunnen maar toch

This Post:
00
126490.170 in reply to 126490.169
Date: 8/2/2010 4:32:36 PM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
481481
Second Team:
De Grote Spelers
Gezien voorgaande taktieken van mijn kant was het voor Uruguay logisch geweest om een 3-2 zone neer te zetten. Zij waren zelf inside heel erg in vorm, waardoor ik het idee kreeg dat ze inside aan gingen vallen. Mijn bedoeling was het om vervolgens te proberen op SF een overwicht te krijgen in ons outside shot, daar zouden wij veel op voor moeten hebben. In het geval dat zij die 3-2 zone hadden gedaan, was daar dan de mogelijkheid geweest om de bal naar binnen te brengen, met dan meer kans op OR (er vanuit gaande dat we moeite hebben met inside scoren omdat zij daar dus beter zijn én meer in vorm). Laten we nu niet direct zeggen dat de PF de belangrijkste speler is, even verder lezen. De GE zoekt de match-up op waar wij het meeste voor zouden hebben. Het is alleen een beetje zuur dat Arkesteijn 4 uit 18 schoot.

This Post:
00
126490.171 in reply to 126490.169
Date: 8/2/2010 5:17:46 PM
Overall Posts Rated:
204204
Hmmm, dat is één die het zegt.. (uit de III) en even later zegt iemand (uit de II) dat hij het er niet mee eens is. Ik hang zelf grotendeels de visie van GM-LoD aan. Dit een bericht waarin GM-LoD Princeton in mijn ogen heel goed uitlegde:

ik heb deze vraag al enkele keren eerder beantwoord en blijf voorlopig bij mijn mening.

volgens mij is deze taktiek geschikt voor spelers die ofwel hoge jumprange ofwel hoge inside shot hebben, liefst in combinatie met driving, maar die ZWAKKE jumpshot vaardigheden hebben (lees jumpshot beduidend lager dan ofwel de range, ofwel het inside shot). Ideaal is de speler die zowel inside shot EN jumprange hoog heeft, en slechts zwak jumpshot, aangezien die kan aanvallen zowel van buiten als van binnen.

Waarom? omdat je met goede jump-shot-spelers uit de andere taktieken meer zal halen dan met princeton.

Ah, en niet vergeten!! Goede passing voor alle spelers is ook erg handig met deze taktiek, aangezien de bal bij de vrije speler moet raken, en de bal onderweg niet afgegeven mag worden...

princeton richt zich voornamelijk op 3 punters en inside shots. inside shots zijn volgens mij geen jumpshots, het zijn lay-ups, dunks, finger rolls en dat soort zaken. 3 punters is bediscutieerbaar, maar volgens mijn persoonlijke mening hoef je voor een driepunter niet te jumpen. Zeker niet wanneer de spelverdeler de bal zal passen naar iemand die vrij staat, waarbij dit zowel inside als outside kan zijn. Vind hij niemand vrij outside, zal hij naar binnen werken voor het inside shot. Staat er iemand vrij outside, zal hij die passen, en kan die (vrij) een shot nemen...

Alles (neem 99%) wat niet een 3punter (zonder jump) of een inside shot is, is een jump shot...

Waarom princeton zo weinig succes heeft in BB, en de enkele die het proberen al snel weer afhaken?? Simpel, omdat en zeer veel op jumpshot getraint wordt in BB, en bijna iedereen speelt met spelers die op zijn minst toch iets van jumpshot hebben. Hierdoor worden de andere taktieken succesvoller, en zal princeton tegenvallen...

Dit is mijn visie alleszins, misschien vinden anderen het totale onzin... :)

Bewezen is deze visie niet, en er zullen veel zijn die er anders tegenaan kijken, maar wat mij aangaat is geen één speler de belangrijkste in een tactiek, ze hebben allemaal een functie en deze functie verschilt per tactiek. En het functioneren van een team zelf is een gevolg van de effectiviteit van deze tactiek + de 'match-ups' met de opponnent. 3pointking dacht dat hij op deze manier de beste matchups creërde tegen een tegenstander die waarschijnlijk veel beter zou zijn.

P.s. Ik denk eveneens dat hij Princeton weer iets anders interpreteert dan mij. Maar dat doet volgens mij de halve tot hele BB-wereld.

Last edited by Arsjitekt at 8/2/2010 5:19:43 PM

This Post:
00
126490.172 in reply to 126490.170
Date: 8/2/2010 6:28:40 PM
Overall Posts Rated:
9494
Jammer dat Ark zo weinig raak schoot, tja misschien omdat hij alle wedstrijden geen deuk in een pakje boter schiet?
zijn schot% is gewoon (excuus als ik iemand beledig) baggerslecht en niet toereikend voor een NT

Cijfermatig gezien zou ik iemand die zoveel mist als back up gebruiken maar dan moet er wel een betere voor handen zijn.
toegegeven dat het een hele goede speler kan worden maar dat is het dus nog niet

This Post:
00
126490.174 in reply to 126490.173
Date: 8/3/2010 7:00:02 AM
Overall Posts Rated:
9494
0.333% schot over 14 wedstrijden waarvan er 5 nergens toe deden maar waarvan de stats gruwelijk waren om te lezen. Nogmaals ik wil zijn manager of de coach <21 niet beledigen en het wordt ook echt wel een mega speler maar als iemand in het echt zo presteerd staat hij er ook naast.

0.200% driepunters is voor een Sf ook niet iets om trots op te zijn, zeker niet in een Princeton game waarbij hij de key player moet zijn geweest om het over zijn assist maar niet te hebben, het was er 1 in acht minuten.

Nogmaals, ik heb de uitleg echt wel begrepen maar Princeton met een team onder 21 is gewoon zelfmoord omdat alle benodigde skills never nooit aanwezig zijn.

En nee dit is niet om te zeggen dat ik het beter kan, dat is zeker niet het geval maar ik vind dat wel wel kritisch kunnen kijken naar de bondscoaches en we het recht hebben om deze kritiek ook te mogen spuien.

This Post:
00
126490.175 in reply to 126490.174
Date: 8/9/2010 4:17:35 PM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
481481
Second Team:
De Grote Spelers
Deze week is het erg stil... maar kritiek mag ook positief zijn ;) goed de tegenstander gelezen

en dus behouden we kans op de laatste 32...

This Post:
00
126490.176 in reply to 126490.175
Date: 8/9/2010 5:46:20 PM
Overall Posts Rated:
284284
Mooie winst inderdaad. Helaas doelsaldo niet super, maar iig nog steeds kansen!

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info
Advertisement