ik heb deze vraag al enkele keren eerder beantwoord en blijf voorlopig bij mijn mening.volgens mij is deze taktiek geschikt voor spelers die ofwel hoge jumprange ofwel hoge inside shot hebben, liefst in combinatie met driving, maar die ZWAKKE jumpshot vaardigheden hebben (lees jumpshot beduidend lager dan ofwel de range, ofwel het inside shot). Ideaal is de speler die zowel inside shot EN jumprange hoog heeft, en slechts zwak jumpshot, aangezien die kan aanvallen zowel van buiten als van binnen.Waarom? omdat je met goede jump-shot-spelers uit de andere taktieken meer zal halen dan met princeton.Ah, en niet vergeten!! Goede passing voor alle spelers is ook erg handig met deze taktiek, aangezien de bal bij de vrije speler moet raken, en de bal onderweg niet afgegeven mag worden...princeton richt zich voornamelijk op 3 punters en inside shots. inside shots zijn volgens mij geen jumpshots, het zijn lay-ups, dunks, finger rolls en dat soort zaken. 3 punters is bediscutieerbaar, maar volgens mijn persoonlijke mening hoef je voor een driepunter niet te jumpen. Zeker niet wanneer de spelverdeler de bal zal passen naar iemand die vrij staat, waarbij dit zowel inside als outside kan zijn. Vind hij niemand vrij outside, zal hij naar binnen werken voor het inside shot. Staat er iemand vrij outside, zal hij die passen, en kan die (vrij) een shot nemen...Alles (neem 99%) wat niet een 3punter (zonder jump) of een inside shot is, is een jump shot...Waarom princeton zo weinig succes heeft in BB, en de enkele die het proberen al snel weer afhaken?? Simpel, omdat en zeer veel op jumpshot getraint wordt in BB, en bijna iedereen speelt met spelers die op zijn minst toch iets van jumpshot hebben. Hierdoor worden de andere taktieken succesvoller, en zal princeton tegenvallen...Dit is mijn visie alleszins, misschien vinden anderen het totale onzin... :)