In het NT is FT nog belangrijker dan in de gewone competitie, aangezien elke land zijn beste 2 spelers per positie kan opstellen is de kans groot dat ze beide van gelijke kwaliteit zijn. Degene die dan zijn FTs niet kan afwerken valt duidelijk uit de boot.
Dat is het hem nou net. Waarom wordt Italie steeds wereldkampioen? Niet door hun FTs, maar omdat hun spelers beter zijn. Kijk voor de gein eens naar hun selectie en vergelijk deze met Nederland of Belgie.
De spelers van bijvoorbeeld Belgie zijn op dit moment lang niet goed genoeg om me te draaien in de top, hoe komt dat? Misschien door te vroeg FT training, of gewoon door te weinig training overall? Of door te slechte drafts (al kan een gemiddelde / beneden gemiddelde draft op zijn 23e al wel op niveau zijn).
Het is dus zo dat de beste spelers van de beste landen nog steeds beter zijn dan de beste spelers van de minder goede landen, vooral omdat veel spelers nog niet net aan hun cap zitten. Je kan met een team vol met sensational spelers en proficient FTs niet winnen van een team vol met tremendous/ wondrous spelers en lager FT.
Skills van spelers, zeker van NT spelers, zijn zoveel belangrijker dan FTs op dit moment.
edit: in mijn opinie ;)
klopt volledig.
echter, als je het anders bekijkt... ;)
Ft traint bijzonder snel, en al je spelers stijgen zodat je je hele ploeg snel op niveau hebt wat betreft FT.
bovedien kan een speler die 2 niveaus gestegen is in eender welke skill misschien enkele puntjes meer maken tegen dezelfde tegenstander, maar door FTs een punt of 5 a 6 laten liggen... Alles hangt ook af van je tegenstander. Op een bepaald moment is je speler slechter, gelijk of beter aan de tegenstander. Is hij gelijk, of lichtjes slechter, is het beter een andere skill te trainen, zodat hij of beter, of gelijk wordt. Is hij echter veel slechter, dan zal hij meer extra punten uit FT training halen, en is hij reeds beter zal hij niet echt veel meer punten maken als je hem nog net iets beter maakt. In die gevallen is FT veel waardevoller...
Voor mij persoonlijk is het simpel, en ook makkelijk, iemand met lager FT dan gemiddeld komt mijn ploeg niet meer in. Ik heb natuurlijk geen NT lpoeg en ik heb meestal wel opties zodat ik niet moet kiezen tussen een goede OF een FT-man, ik kan uitkijken naar een goede combinatie voor een betaalbaar bedrag. Op NT niveau moet je idd proberen zo goed mogelijk, maarja,... wanneer ga je dan dat FT volledig opgeven... hoeveel beter moet de speler zijn om te kiezen voor rampzalig FT?? Niet makkelijk
Volgens mij is FTs 1 van de meest onderschatte skills in BB. Weinigen besteden er aandacht aan, maar toch is het niet onbelangrijk! Voorlopig is het natuurlijk wel nog altijd zo dat spelers vanaf een vrij lage FT skill toch al een behoorlijk aantal FTs raak werpen, als het een meer evenredige verdeling zou zijn van rampzalig naar legendarisch, dan zouden er veel meer zich bewust zijn van de waarde van FT-punten. Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik heb meer dan eens gewonnen enkel en alleen omdat mijn tegenstander slechts 50 of 60% op zijn FTs scoorde, zouden ze 80 of 90% halen, dan zouden ze die matchen gewonnen hebben. Als mijn man jouw speler belet te scoren dmv een fout, maakt het niet uit hoe goed jouw speler is, hij scoort niet. Als mijn 2 mannen dit bvb 10 keer doen in 1 wedstrijd, zijn dat 20 punten minder voor jouw, elke FT die je dan maakt win je die punten terug, maar met rampzalig FT skill denk ik niet dat je veel zal kunnen goedmaken van die punten...
Ik weet niet of jij zwakke FT spelers in je ploeg hebt? Anders zou ik zeggen: koop u eens een atrocious FT speler aan, en kom dan nog eens vertellen of het belangrijker is dat hij 10 of 12 heeft op OD, ofdat je liever toch een 10 OD hebt die wel goed is in FTs. ;)
They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.