Efter att B8s fyra topplag vunnit, samtidigt som de fyra bottenlagen förlorade så ser det nästan klart ut vilka som skall gå till slutspel. Den viktigaste segern idag tog SBK mot Bissy, en mycket överraskande seger som kan bli en viktig bonusseger i kampen om andraplatsen.
Även TEL och Sthlm tog starka grepp om sina slutspelsplatser, medan GIF och Ciphers ser ut att gå mot en riktig batalj om den sista slutspelsplatsen i G8.
Helt klart ser det ut att redan nu ha blivit klart med de fyra slutspelslagen i B8. Vem som slipper kvalet mellan Oxhill och GBG ser jag som en självklarhet att det blir Oxhill. GBG har verkligen spelat bort sig själv den senaste veckan med flertalet CT och inte en enda TIE. Ut åker MM och det andra kvallaget blir Partizan.
På vår sida blev det en tuff kväll för oss då vi inte hade mycket att hämta mot 1N. I och för sig visste vi att det skulle bli tufft, men så tufft var vi nog inte förberedda på! Som du sa så tog TEL och Sthlm verkligen ett stort steg närmare slutspel. Medan jag och Ciphers får göra upp om den sista platsen i slutpslet. Eller kan något annat lag blanda sig i? Själv tror jag inte det och det beror på att de tre lagen i botten i vår serie har annat att tänka på än att ta sig till slutspel. Alla tre får verkligen göra allt för att ens slippa åka ur direkt. Så jämn är vår serie vid alla strecken. Jag vågar mig inte på att tippa vem som åker ur och vilka som får kvala. Men att tippa vem av vi och Ciphers som når slutspel, det är väl inte så svårt? ;)
Hur tror ni andra att det slutar?