BuzzerBeater Forums

Sverige - II.4 > Säsong 34

Säsong 34

Set priority
Show messages by
From: Jokehim

This Post:
00
277039.17 in reply to 277039.16
Date: 2/22/2016 2:17:53 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Japp 18-åringarna bör man absolut styra så de är någorlunda likvärdiga när man får nytt lag. Såvida man får någon som är värd något. I Hattrick fick man bara skräp när man började. Jag fick Molling när jag börja och han var riktigt fin. Fick sig någon match i U21 också och jag kunde rimligen preppat han lite till då han har perennial allstar.

This Post:
00
277039.20 in reply to 277039.19
Date: 2/23/2016 2:59:52 PM
Overall Posts Rated:
2121
Kul med lite aktivitet i tråden först och även att Jokehim å Jacob från andra ligor hittar hit :) Synd att det inte blev speciellt spännande.. Nää jag är för snål för personal och sånt.. Uppgav sig någon att vara våran materialare måste det vart en riktig skämtare.. Men det funkade ju bra i alla fall, min PG lyckades inte röra på sig utan skjöt istället 31 skott, varav under 20% i korgen, trots Inside-taktik och att han skulle vara den som passade in bollen till min PF.. Var extremt sugen på och ta balanced och slow på GDP men tänkte nästan att du skulle köra BO igen.. Var osäker på om du skulle dra en GDP så tog ISO men det gick ju käpprätt åt skogen. Har ju fortfarande mycket att lära, trodde (nästan) att jag kunde vinna trots TIE.. men tack för matchen och de gratis skosnörena (behövs verkligen) så får jag hoppas på revansch på min hemmaplan, och då ska jag absolut inte underskatta!

This Post:
00
277039.23 in reply to 277039.22
Date: 2/26/2016 7:13:11 AM
Overall Posts Rated:
2121
Surt.. Men nästa match lär du ju vinna enkelt även med TIE, sedan kör du väl TIE igen mot Oop to the Hoop så är du tillbaka igen. Hände mig några gånger för 2 säsonger sedan men iofs var jag till skillnad från dig då i princip klar för nedflyttning. Satt å slöade igår när jag kollade på klockan och såg att den var 5 över 6, bara för att rusa till datan å lägga in laguppställning. "Offrade" 2 spelare (som ändå ska bort) för att få lite träning i alla fall samt hyfsad form. 18.13 kom laguppställningen in. Bara för att inte få ett enda pop å 2 drops, samt att min SG med 75 min stannade kvar i respectable matchform medans min PG med 91 min gick upp till strong. Ibland undrar man hur det här spelet fungerar..

This Post:
00
277039.24 in reply to 277039.23
Date: 2/26/2016 4:34:18 PM
Overall Posts Rated:
4848
min SG med 75 min stannade kvar i respectable matchform medans min PG med 91 min gick upp till strong. Ibland undrar man hur det här spelet fungerar..

Haha det är ju slumpfaktorn som gör spelet spännande!

This Post:
00
277039.25 in reply to 277039.24
Date: 3/1/2016 2:59:34 PM
Overall Posts Rated:
2121
Haha ja, hade vart ganska tråkigt om man hade vetat vad formen blivit redan innan man loggar in spänt på fredagen.. Samt att coachen inte har gått ut grundskolan och inte kan räkna ordentligt utan ger mina spelare 46 minuter så att man måste spela dem i cupen.. ;)

This Post:
44
277039.26 in reply to 277039.25
Date: 3/1/2016 3:41:20 PM
Overall Posts Rated:
2121
Jaha. Då var omgång 4 av 22 avklarad. Nu börjar snart tabellen formas efter lagens kraftighet istället för enklare lottning de första omgångarna. I Great 8 hittar vi Deckes Oop to the Hoop på första plats och de är dem med all säkerhet just nu i alla fall som kommer att vinna Great 8 utan några problem egentligen då de har några svagheter utom möjligen kanske en riktigt bra SF men de har alternativ i både egna talangen Sunesson och unge begåvade ryssen Trubachev, samt den genomsnälle kanadensaren Daniel Goodman. Bakom honom är det inte lika vasst men det lär stå mellan Ballin' och oss, med ett litet övertag för Ballin' kanske även om vi har en massa ent i laget och en av de vassaste centrarna i hela ligan, amerikanen Tony Noe. Får se om jag inte säljer någon/några senare när/om playoff-platsen känns klar. Dock ska inte b.la Knätofs räknas bort då deras spelare är väldigt effektiva sett till lönen och att managern är vass med rutin från en SBBL-final, eller Mulles Bilmekargäng för den delen heller. Ska även sägas att Knätofs luftade bänken och junisarna mot Oop to the Hoop idag då det väntar en spännande cupmatch mot Paxboll på torsdag. I botten finns ombyggande The Silver Seekers som även dom har mycket rutin utav SBBL och vunnit SBBL inte mindre än 3 gånger, vunnit cupen och även varit ute i B3 och gjort bra ifrån sig, med ett fantastiskt resultat där de kom till kvartsfinal och slog ut laget som var rankade nummer 1 i hela världen, Codemasters, och tillslut förloradee TSS mot dem som förlorade mot vinnaren av hela B3. Inte illa alls. I Big 8 fick Bask et Balls ett tidigt försprång i tabellen efter en hemmavinst mot tidigare ettan Wallentuna Giants. Rent generellt känns det som Big 8 är starkare än Great 8 och att jag hade troligtvis klarat mig kvar utan stora problem med det laget jag hade för 2 säsonger sedan vittnar om att Div.II.4 inte är så slagkraftig som andra Div.II-serier i alla fall. Men jag klagar inte. Laget med den nog minsta truppen på 8 spelare (Varav 1 spelare har en lön under 2k), Coco Loco Pineapple Eaterz tog sin andra seger efter en seg start och även dom lär kunna blanda sig in i toppstriden i Big 8 om inte spelarna tröttnar i den lilla trupp dom har, får dem skador är laget extremt sårbart och det tränas nog en del matchform. De får hoppas på en bra säsong av stjärnan kroaten med den lite svårutalade namnet Grdimir Krilic som spelförande i PG-rollen. I botten finns Humblers som lär få behöva nästintill magisk coachning av managern Khoda, och amerikanen Melvin Stjohn får dra ett tungt lass, vilket visat sig redan nu. Dock ligger de under lönetaket (tror jag) och kan säkert förstärka. I andra nyheter fick min C Tony Noe idag ett betyg på 17,0, vilket är nytt rekord för mitt lag, vilket är glädjande. och det får runda upp detta inlägg.

This Post:
00
277039.27 in reply to 277039.26
Date: 3/1/2016 3:54:09 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Grymt inlägg! Mer sådant här! :D

Kör hårt!

Advertisement