BuzzerBeater
BuzzerBeater Forums
BB Norge > Landslaget - Status
Back to the Sneak Peek
BB Norge
Landslaget - Status
396
U21 - Status
1000
Transfer ad
297
LA for Norway!
2
Norske Talenter
93
Hjelpeforumet!!
19
U21 - Status
4
U21 National Team Debate Threa...
1
U21 National Team Speeches
1
U21 Election Rules
1
Back in action
8
National Team Debate Thread
1
National Team Speeches
1
Election Rules
1
U21 National Team Debate Threa...
1
U21 National Team Speeches
1
U21 Election Rules
1
National Team Debate Thread
1
National Team Speeches
1
Election Rules
1
<
>
Favorite Folders
Landslaget - Status
Set priority
High
Normal
Low
Show messages by
Everybody
23Larsen (2)
OddgeirF. (NT-Norway) (51)
Steel Fidel (26)
LA-Kingofnewyork (2)
Milly (2)
Vinger (U21-Norway Coach) (18)
Borislav (7)
GM-dELUXE (19)
Onisifor (37)
Haagen (4)
karamell (1)
GM-Dyd (15)
Tuddu (2)
Svett Sleik (U21-Scout Norge) (9)
... (1)
Sharooz (15)
SirHillis (2)
Bill (5)
BBall_king (1)
HAHA (1)
LA-Westri (1)
DPS (1)
LA-The Normal One (1)
Surpomp (2)
Flens (1)
Search this Thread (Supporter Feature)
From:
Milly
To:
Borislav
This Post:
0
30761.170
in reply to
30761.169
Date: 1/16/2012 2:33:13 PM
Overall Posts Rated:
46
De som har lyst på noe så sjelden som en lovende norsk SF bør godsnakke med banken ASAP!
Jeg kjøpte en god og dertil lovende spanjol
(13273025)
. Jeg later som at han er norsk og spiller på landslaget, og at hvert av lagene i de norske seriene har en slik god spiller i trening for landslaget. Det er bare en tanke, men tenk det likevel. Nå er det gått så langt at VIF er steget før konkurs, takket være nettopp en slik spiller. Da tenker jeg at hadde alt dette om at spilleren er norsk og alle lage har en likedan, da hadde vi kanskje hatt nok gode spillere til å fylle landslagene både juniorene og A-laget, men på den annen side ville hele nasjonen vært i ferd med å gå konkurs. Det er i slike situasjoner at jeg tenker det må være noe feil med spillet, noe feil med økonomien. Vi små nasjonene vil alltid forbli små med gjeldende økonomiløsning. Jeg klarer denne uka, men så tror jeg det er slutt. Artig så lenge det varte, og ny LA klarer dere vel å finne ...
Kanskje vi sees et annet sted?
//M
Older than the rest ...
Mark Unread
Ignore User
From:
Borislav
To:
Milly
This Post:
1
30761.171
in reply to
30761.170
Date: 1/17/2012 12:44:25 PM
Overall Posts Rated:
45
Synd at motivasjonen er i ferd med å renne ut, men det er mulig å dra rundt lasset med et lønnsbudsjett på 8-900k i toppdivisjonen og jeg tipper det bør være mulig å dra inn 600k i D.II. Jeg er også uenig i resonnementet ditt vedrørende små nasjoner. Tvert i mot tror jeg det er lettere å slå seg opp og frem i en liten BB-nasjon som Norge. Det er lett motstand både i D.II og D.III og ikke de helt store problemene å etablere seg som topplag. Dermed er veien til toppen og de store pengene kort. Du kan spare deg til suksess (kutte lønnsbudsjettet noen sesonger) og likevel gjøre det OK, legge deg opp penger for deretter å satse. Jeg mener alt ligger til rette for suksess med litt planlegging.
Uansett er det trist at du vurderer å trekke ut pluggen. Alltid synd når noen forsvinner, spesielt veteranene. Vi hadde noen møter helt i starten. Ble knust i den første kampen av Jon Almenning & co
(2467713)
!
Håper du revurderer. Noen nøkkelord - arena 20000+, staff 40000 max, drit i trening annet enn for gøy, det er positive tall på bunnlinjen som gir gryn i kassa.
Mark Unread
Ignore User
From:
Sharooz
To:
Borislav
This Post:
0
30761.172
in reply to
30761.171
Date: 1/17/2012 5:10:58 PM
Overall Posts Rated:
94
Enig med deg her, VIF har tydeligvis ikke gjort alt riktig med tanke på det økonomiske osv.
Det er også noen lag som har kommet seg opp ganske fort her i forhold til hvordan det er i f. eks USA, hvis man leser litt på forumet ser du folk som har vært i 4 div i 5-6 sesonger og trenger hjelp.
Det er 2 forsjellige gode måter å kjøre opp en arena på, med enten høy bleachers eller LT, hvis man ikke har noen av disse og ikke maks lux eller courtside kommer det lite peng i boksen.
Mener jeg hadde maks(eller nesten maks) på både lux og courtside, pluss nesten der jeg er nå i LT og bleachers når jeg rykket opp nå sist, noe de fleste burde få til på ca 5 sesonger.
Mark Unread
Ignore User
From:
Milly
To:
Borislav
This Post:
0
30761.173
in reply to
30761.171
Date: 1/18/2012 9:40:53 AM
Overall Posts Rated:
46
Tankene om arenastørrelsen slik VIF ser det er at like greit å ha middels arena, midlere priser og fullt hus enn å ha stor stadion, lavere priser og to tredjedels fullt. Men analysen rundt dette er bare gjort i hodet, og ikke hos revisoren. Og det var egentlig ikke egen suksess som var ankepunktet. Jeg mener at hvis vi ønsket å beholde de fleste av Norges landslagsspillere i norske klubber (som en tanke), ville det ikke være økonomi god nok i de norske seriene til at de virkelig aktive lagene kunne ha spillere med lønn rundt 150 000 i uka for eksempel. Jeg snakket med McStitch om saken og tar meg friheten til å sitere ham: "Jeg går i minus hver uke men hadde ca 2 mill etter siste signering, så jeg regner med å klare meg sånn akkurat til neste sesong, trur jeg ...". Og han sier i et nøtteskall hva jeg mener, og slik økonomi er det ikke gøy å ha. Han har i tillegg til en kostbar Center som meg, også en israeler som koster skjorta! Intensjonen om å være med her er ikke å ha ekspertkunnskap om budsjett og økonomi, så da blir det jo litt underskudd her og der.
Last edited by Milly at 1/19/2012 8:07:06 AM
Older than the rest ...
Mark Unread
Ignore User
From:
Sharooz
To:
Milly
This Post:
0
30761.174
in reply to
30761.173
Date: 1/18/2012 10:11:47 AM
Overall Posts Rated:
94
Ja man kan jo selvfølgelig ikek gå overboard i 2 div.
Bedre å satse på max en 100-140k ish spiller hvis man vil ha en stjerne og holde resten rundt 20-40 (starting)
Selvom jeg ser 80-90k som høyt nok i 2 div.
For BLNO lag er det egentlig ikek en stor sak å holde på NT spillere, San bruno holder for øyeblikket 2 norske og 2 utenlandske, mens Steel Fidel holder 3 utenlandske og 1 norsk.
Selvom det er en grei forsjell fra 1 til 2 div går det greit å holde en NT spiller hvis man ønsker det, og fortsatt ha et greit lag og muligens tjene litt utenom. (Forutenom et par 250k + spillere som gjerne bør forbeholdes de som tjener litt mer)
Man får jo også en del merchandise av en dyr NT spiller fra eget land. Jeg hadde nok ikke holdt en veldig dyr NT spiller i 2 div selv, men det skal la seg gjøre.
Angående laget til Stitch kunne han hatt en knall starting til samme sallery'n hvis han solgte Efi som koster 220k i uka.
40k PG 40k SG 30k SF og 50-60k PF og det ville fortsatt vært mer lønnsomt.
Bare så tilfeldig innom arenaen til Powærangers i leaguen din, han har en arena på litt over 20k og var 96% full forrige kamp, vet du sa du ikke hadde regnet på det, men tenkte det var greit å si.
Poster ikke alt det her fordi jeg på død og liv må motbevise og krangle, men hadde vært fint om du kunne kanskje fått snudd laget ditt litt og blitt hos oss, vi trenger aktive lag.
Og kanskje noen andre som sliter økonomisk kan plukke opp noen tips...
Mark Unread
Ignore User
From:
LA-Kingofnewyork
To:
Sharooz
This Post:
0
30761.175
in reply to
30761.174
Date: 1/19/2012 3:48:52 AM
Overall Posts Rated:
8
Jeg har vært med litt og med en stall slik som du beskriver, blir du ødelagt om du rykker opp og går rett ned igjen. Det er rett og slett ikke nok økonomi til å oppgradere laget nok til å holde plassen.
Sometimes I think, sometimes I don't
Mark Unread
Ignore User
From:
Sharooz
To:
LA-Kingofnewyork
This Post:
0
30761.176
in reply to
30761.175
Date: 1/19/2012 9:58:21 AM
Overall Posts Rated:
94
Hvis vi skal spore litt av her burde vi kanskje lage et nytt topic og flytte oss litt siden det er en landslagstråd.
Personelig har jeg aldri rykket ned, men uten penger ved siden av til å holde på spilere når man rykker ned skal det nok være vanskelig å rykke rett opp igjen.
Det jeg tror jeg hadde prøvd på er vel å vinne
alle
bortekamper og prøvd å spare noe entusiasme på hjemmekamper for å få mest mulig utdeling på arenaen.
Man må jo selvfølgelig kutte en del ned på stallen i forhold til en BLNO stall, men jeg tenkte på at hvis stitch kan holde det han holder nå, med 2 dyre big guys, ville jeg heller byttet det ut med f.eks det jeg snakket om.
Hvis man klarer en 220k fyr klarer man også 4 stykker som holder rundt 180k til sammen, jeg vet han hadde økonomiske problemer, men si du setter deg litt lavere til man vinner mer, for så å oppgradere bør det være mulig.
Ja man blir alltid litt ødelagt når man rykker opp og ned igjen, sånn som jeg hadde 52k pg, 22k sg, 24k SF, 70k PF, 93k C når jeg rykket opp, jeg måtte nok ha kuttet det en del hvis jeg ikke hadde klart å holde meg i BLNO ja.
Hele poenget var at det er bedre med et lag hvor man har balanse rundt på de forsjellige posisjonene istede for å ha gode centere og bli drept av en 30k SG...
Mark Unread
Ignore User
From:
Borislav
This Post:
2
30761.177
in reply to
30761.176
Date: 2/12/2012 2:58:12 PM
Overall Posts Rated:
45
Karrieren som landslagstrener er på hell og det er nok resultater i enkeltkamper fremfor turneringsresultater som er verd å nevne når epilogen skal skrives. Det ville seg aldri helt i turneringssammenheng. Alltid en eller annen brødgjøk av en landslagsmotstander som la in en CT når vi minst trengte det, men akk.. man burde sett det komme ;-)
Landslaget etterlates imidlertid i OK forfatning. Mye takket være dedikerte eiere og en stabil kjerne av gode spillere. Dagens mannskap bør kunne slå fra seg i minst et par sesonger til, og forhåpentligvis kommer nye kanoner opp og frem. Håper trenden fortsetter og at de beste spillerne havner på norske hender og trenes langt inn i 30-åra :-)
Målsetninger for neste landslagssjef bør være å danke ut bestenoteringen på NT-rangeringen (#39 i september 2011), ta seg videre til sluttspill og toppe 86% i "approval rating" :-)
Uansett hvem det måtte bli - lykke til!
Mark Unread
Ignore User
From:
Steel Fidel
To:
Borislav
This Post:
0
30761.178
in reply to
30761.177
Date: 2/13/2012 7:58:14 AM
Nøtterøy Funkadelics
BLNO
Overall Posts Rated:
108
Second Team:
Nøtterøy Funkadelics II
Job well done!
Må få være litt petimeter, men Norges høyeste rank var i 2009;
"Ved overtagelse viste NT rankingen følgende;
68 Norge Europe 6W-13L 1554-1662 87.0 points
Og etter to sesonger har vi følgende stats;
27 Norge Europe 27W-20L 4724-4500 207.5 points"
*host hark* :-)
Mark Unread
Ignore User
From:
Vinger (U21-Norway Coach)
To:
Borislav
This Post:
0
30761.179
in reply to
30761.177
Date: 2/13/2012 10:51:48 AM
Kongsvinger Giants
II.1
Overall Posts Rated:
210
Second Team:
Kongsvinger Giants II
Syns du har gjort en veldig god jobb med landslaget
For min egen del så vil jeg gjerne gi deg ekstra skryt for tilbakemeldinger og tips angående de spillerne mine som enten kom inn på landslaget og de som kanskje kan bli gode nok om noen sesonger. Fått flere gode treningstips for "KO" Johansen f.eks ;)
Sånne ting gjør det hele mere artig og interessant å trene fram spillere, både for klubb og landslag.
Mark Unread
Ignore User
From:
...
This Post:
0
30761.180
in reply to
30761.179
Date: 2/13/2012 11:52:02 AM
Overall Posts Rated:
104