I den frågan hejar jag starkt på dig!
Jag tycker att alla seriesystem bör ha minst 3 fulla divisioner, helst 4-5. Sedan hur man löser det spelar egentligen mindre roll för mig, det finns flera alternativ. Smalare seriesystem, mindre serier, ihopslagning av för små länder är några lösningar. Jag misstänker dock att det som de flesta föredrar mest av de alternativen är smalare seriesystem.
Jag har varit inne på det tidigare men det är ju rätt tråkigt om det bästa sättet att tjäna pengar i princip är att köpa in ett lagom billigt lag och sedan vara inaktiv några säsonger. Det vore ju på ett sätt ganska komiskt om det fungerade så i verkligheten.
Nu har laget varit nere i lägsta serien i x antal säsonger och bara gett 1 kr i lön till sina spelare så de måste ha en väldigt stor kassa nu! De kommer bli svårstoppade när de väl bestämmer sig för att satsa.
Eller hur skulle fansen reagera om de fick höra att
Vi har inte nått den framgång vi hoppats på, så därför har vi bestämt oss för att sälja alla spelare och bara köpa in spelare med 1 kr i lön för att spara pengar. Det innebär att vi förmodligen kommer att åka ner till lägsta divisionen under tiden, men det gör inget. Vi kommer nämligen på så sätt att kunna betala högre löner när vi väl satsar och därmed få större chanser att nå det vi verkligen vill åt, titlar.
Problemet är att nuvarande system uppmuntrar till det och det tror jag varken är bra för den som försöker sig på det eller för andra. Mycket har gjorts för att göra det mindre effektivt men det tycker jag inte att man ska nöja sig med eftersom problemet uppenbarligen kvarstår.
Fler divisioner där det är större konkurrens i div2 och mindre pengar i div3 och neråt skulle definitivt vara ett steg i rätt riktning!