Gick inte att glida sig kvar i SBBL så nu tar man steget åter ner i division II. Hade tveklöst kunnat förstärka och hållt mig kvar åtminstone en säsong till om jag gjort de prioriteringarna. Istället valde jag att lägga pengar på en nivå 6 tränare och 2 utmärkta talanger varav en egendraftad. Förhoppningsvis kan man lägga till en tredje spelare efter den här säsongens draft men då både A-Torp och Loyk väljer före mig så är det väl troligt att man bara får mediokra spelare i draften men kommer åtminstone göra ett tappert försök.
Väl i tvåan så får man väl se hur tufft motståndet är när man bestämmer sig för om man ska hålla sig kvar eller inte. Med bara 4 hyfsat lönetunga spelare lär man förlora resterande matcher den här säsongen men ska göra ett tappert försök att vinna så många matcher som möjligt. Känns poänglöst att torska med flit för att få välja tidigare i draften.
Om 5-6 säsonger är tanken att man ska vara konkurrensduglig igen. Ungefär samtidigt kommer mina nuvarande "stjärnor" att vara nära pensionsåldern så får se till att vinna titeln direkt då för att de ska få chansen

Kan ju dock hända att mina två talanger får lyfta bucklan som bänkspelare också om man vill satsa lite tidigare än dess

Bara att önska övriga lag lycka till den här säsongen som tack vare en kvartsfinal i cupen trots allt gick bättre än väntat ...