Haha, ja jisses. Jag har spelat med SFDC i nästan hela BB-karriären då jag tyckte coachen valde på ett oerhört dumt sätt. Men det kanske var därför som mina avbytare fick spela så mkt mot dig
Jag tror det dom flesta undervärderar är hur mycket spelarna förlorar pga att dom tappar kondis samt pga foulproblem. Många tänker nog "A är ju så mycket bättre på pappret, så om B får komma in är det garanterat fel". Men med tanke på kondistappet och foulproblemen har A antagligen tappat mer än dom flesta verkar tro och framförallt så väljer coachen utifrån vad som är (statistiskt) rätt utifrån hela matchen. Dvs, B kommer förmodligen in lite tidigare än han skulle gjort om man bara valde den som var bäst för stunden, eftersom coachen vill att dom minuter A får ska han kunna prestera så bra som möjligt dom minuter han förväntas få.
Dessutom bör man tänka på att coachen även anpassar taktiken under matchens gång om han märker att det är bättre med tanke på hur motståndaren spelar. Den taktik man själv valt har en viktfördel (pss som startern viktas högre än reserven), men det kan fortfarande vara rätt att byta taktik. Även här begränsar man coachens möjligheter att optimera laget genom att begränsa hans möjligheter till byten.
Inser fö att jag kanske borde följa nybörjartrådar lite oftare... jag verkar ju inte kunna spelet alls
Hahaha, det där var nog en sanning med liten modifikation. Skrivs det något i den tråden för övrigt?