Omröstningen avklarad och NIL är knappa favoriter före gänget med The Silver Seekers. Jag har fått en röst också från någon. Brukar rösta på mig själv men inte den här gången utan min röst hamnade på NIL.
Storklint tog en värdefull seger för spänningen i Great 8 mot IOW. IOW trots allt ett grepp om serien. Nu börjar snart matcherna mellan konferenserna. Storklint har fått en fördel gentemot mig och IOW där då man har 2 bortamatcher och en hemmamatch mot de tre avhängda lagen i Big 8 medan både jag och IOW har två hemma- och en bortamatch i mötena mot Kingshill, Knätofs och Pipa. Långt ifrån garanterat att det framför allt går att slå Knätofs borta dock. Pipa däremot verkar bestämt sig för att bli jumbo och då har de inte råd att vinna mot ett topplag.
Nu är Great 8 så jämn att man givetvis inte ska räkna bort något lag utom Loyk från den absoluta toppstriden men 3 mer segrar krävs det nog försäljningar för att IOW ska tappa gentemot Oxhill och Åhlströmska. I nuläget ser det ut som om Knätofs, Kingshill, Pipa och Loyk åker ned men framför allt Knätofs vet man inte var man har. Är väl uppenbar risk de stärker upp laget inför en kvalmatch så att sluta nästjumbo i Great 8 kan inte vara någon säker position om man vill slippa nedflyttning. För egen del kan man nog inte hoppas på mer än slutspel den här säsongen och möjligen konferensfinal.