Inför matchen Serbien - SverigeFakta Serbien:Antal divisioner:: 4Aktiva Lag:: 286Förbundskapten: rankob (77% stöd (13 röster))Antal spelare i truppen: 18Total lönekostnad för NT-spelarna: 96 363Snittlön: 5353Fakta Sverige:Antal divisioner:: 3Aktiva Lag:: 231Förbundskapten: LA-FirstKlas (78% stöd (18 röster))Antal spelare i truppen: 16Total lönekostnad för NT-spelarna: 93 712Snittlön: 5897Serbien är en bit större men den viktiga skillnaden ligger i att Serbien hade en klart större användarbas än Sverige innan annonseringen på HT (som ju var en explosion i antalet användare i många ligor). Kontentan av det är att det kan/bör/lär finnas något fler spelare i Serbien som erhållit seriöst träning än det gör i Sverige. Enligt min bedömning har de lite större bredd i sin landslagstrupp än vad vi för närvarande har men sett till spets är det ganska likvärdigt. Frågan är om deras spets är lite kraftigare dock... Jag är realist och rankar oss som underdogs men vi ska inte ta ut någon förlust i förskott, tvärtom. Matchen komemr att bli en bra värdemätare för oss och oavsett hur det slutar kommer jag förhopnningsvis kunna dra ett antal slutsatser hur vi ska arbeta inför de återstående matcherna.Själva laguttagningen till matchen gjordes för ett par dagar sedan och idag på morgonen justerades det lite på ett par positioner. Taktikvalet har inte varit uppenbart då våra främsta styrkor inte är helt förenliga men jag hoppas att jag hittat en lösning där så många spelare som möjligt kan komma till sin rätt. Det hade varit kul och bra på alla vis om upplägget tillät att nytillträdd förbundskapten fick spela åtminstone en ynka träningsmatch innan det är allvar av men så är inte fallet så jag gissar att alla nationer trevar sig fram idag.Edited by LA-FirstKlas (2007-11-05 10:40:08 CET)