BuzzerBeater Forums

Sverige - II.4 > Säsong 10

Säsong 10

Set priority
Show messages by
From: sku88an

This Post:
00
109014.194 in reply to 109014.193
Date: 10/28/2009 9:14:42 PM
Overall Posts Rated:
2929
Från den gamle dominanten till den nya... ja du kunde ju fått roligare lottning, men du fick ju iaf hemmaplan! :)

Ja jag insåg ju lite för sent att Skellefteå mkt väl kunde CTa och kom inte hem i tid för att hinna ändra till normal. Riktigt skönt att det blev seger ändå. Mina inside blir bättre o bättre, är mkt nöjd med mitt inside def, trodde vi skulle tillåta fler poäng. Tack för en god match förresten jeanluc!

Kul att det blir minst 2 gamla II.4-lag i semi, även om de 2 nuvarande nog ligger illa till. Fast BB har inte övertygat i år så kanske kan A-Torp överraska. (jo, har redan räknat in mig till semin, dels för att mitt lag är mkt bättre o dels för att han sagt i internmess att han kommer lägga sig)

Er AS-match är riktigt skum resultatmässigt... eller den visar iaf tydligt hur lite lagdelsbetygen speglar matchmotorn.

From: jeanluc

This Post:
00
109014.195 in reply to 109014.194
Date: 10/29/2009 8:35:39 AM
Overall Posts Rated:
55
dels för att han sagt i internmess att han kommer lägga sig

LOL, litar du på det då? Tycker det låter skumt.. varför säga det?

This Post:
00
109014.196 in reply to 109014.195
Date: 10/29/2009 11:08:41 AM
Overall Posts Rated:
2929
Tja, jag litar på det ja... men det kanske är jag som är lite naiv :)
Nu var det ju inte direkt så att han skickade ett mess som sa att han skulle lägga sig utan vi snackade lite fram o tillbaka. Sen har han tuffa skador samt den svåraste III:an så jag ser helt klart saker som talar för att han lägger sig.

Nu ska det iofs inte spela ngn större roll då jag ställer ett ganska starkt lag på planen och även om han spelar med sitt bästa lag ska han inte ha mkt till chans att vinna. Dessutom är det från o med kvartsfinalerna inställningarna PO Normal/Hög så det kommer max skilja ett steg i inställning.

Varför han säger det vet jag inte, för att vara snäll? Jaja, kommer i vilket fall bli grymt besviken om jag inte tar mig till semi efter denna drömlottning jag haft.

From: Jokehim

This Post:
00
109014.197 in reply to 109014.196
Date: 10/29/2009 12:26:56 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Ardbeg är i nivå med playoff lagen i division II så är mest troligt det klart starkaste division III laget. Att han mot ditt bästa lag ska ha en chans mot dig när det inte ens går att köra crunch mot TDL är en självklarhet. Jag har ett något bättre lag än Ardbeg men inte ens det räcker för att slå de bästa lagen i andra konferensen i min serie och de är ju bättre än ditt lag.

Känns onekligen lite smått fuskigt att lagen i cup-kvartsfinalerna får köra med Playoffläge. I ojämna matcher likt den mellan dig och Ardbeg så får du en bonuschans att öka stämningen. Anledningen till att det känns fuskigt är enbart för att lottningen är så otroligt viktig i cupen. I mitt fall cruncha med kanonstämning med nästintill starkaste lag mot bissy hemma och torska ändå i tidig omgång. Så inte ens om man ger allt är det en garanti för att gå långt i cupen. Skulle inte skada med seedning i cupen. Däremot är jag strängt emot samma system som i Hattrick där bästa laget möter sämsta osv.

This Post:
00
109014.198 in reply to 109014.197
Date: 10/29/2009 12:56:39 PM
Overall Posts Rated:
2929
Tyckte inte dina konf-motståndare var bättre än mitt lag... men vi kanske ser saker olika.

Ser inte riktigt hur seedning skulle fixa problemet, om man seedar topp16 (eller topp32 men det känns lite mkt) så kommer ju det ändå vara lag i div II som möter bissy tidigt. Enda grejen är la att jag möjligen hade fått en tuffare match ikväll samtidigt som bissy med det bästa laget hade fått den enklaste motståndaren, och ärligt talat tycker jag inte det är mer rättvist... med dagens system med GS samt 3 matcher i veckan får ändå de bästa lagen i serien mååånga matcher gratis.
PO-läget är väl en annan sak, det favoriserar lite till de bättre lagens fördel. Samtidigt hindrar det till viss del (även om ngt sådant inte skett i BB-Sve ännu, hur det ser ut int vet jag inte) att lag i lägre div CT:ar i cupen och sen enkelt kan spela TIE i seriematcher och i stort sett vara tillbaka på samma ent igen.

I övrigt kan jag konstatera att Ardberg sannerligen inte spelar med bästa laget o därmed bör detta bli en lugn kväll!

This Post:
00
109014.199 in reply to 109014.198
Date: 10/29/2009 4:33:11 PM
Overall Posts Rated:
2929
Hmm... är det ungefär nu man ska upptäcka att kvart, semi och final går på neutral plan?

Så mkt för snacket om hemmaplan :)

From: Jokehim

This Post:
00
109014.200 in reply to 109014.198
Date: 10/29/2009 5:26:28 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Menade förstås att de i andra konferensen är sämre än ditt lag. Och det indikerar ju att ditt lag har väldigt stor nivåskillnad. Dock kunde Ardbeg slå Estudiantes utan att köra Crunch så om ni spelat med bästa lag mot sämsta och Crunch mot normal lär du förstås förlorat.

Gällande seedning skulle jag inte ha något emot att man seedade topphalvan mot bottenhalvan i några omgångar. Kanske när det är 32 lag kvar väljer att göra fri lottning eller något i den stilen. Är ju trist ryka mot bissy i första ronden.

From: Mannen

This Post:
00
109014.201 in reply to 109014.200
Date: 10/29/2009 5:48:57 PM
Overall Posts Rated:
7575
Jag kan tycka att PRO lagen skulle komma in senare efter ett par spelade ronder. De går troligen långt och får sina pengar och ent iaf.

/Mannen
This Post:
00
109014.202 in reply to 109014.201
Date: 10/29/2009 7:36:35 PM
Overall Posts Rated:
3434
Jag är helt mot seedning till cupen. Tycker inte cupen skall vara en serilunk där de bästa lagen kan räkna iskallt med att 3e femman tar dem till de senare rundorna.
Gjorde min snabbaste cupsorti i klubbens historia mot Glaskulan denna säsongen. Visst hade seedning räddat mig i två rundor till men förlorar man med crunch mot ett så mediokert Pro A lag så var det säkert en av de där dagarna man hade loosat med TiE mot en bot.
Jag tycker även att enthusiasm inställningarna skall vara som vanligt i slutrundorna. Cupen är en lite kul grej vid sidan av serien där precis ALLT kan hända. Jag menar varför ändra på det i favör för de klubbarna som redan är störst och bäst i landet?
Det kanske inte är meningen att man skall kunna satsa helhjärtat på båda serien och cupen. Visst har bra och aktiva lag i lägre serier en liten fördel av att de har en svag serie. Alla som spelat där nere ver hur trist och lång serien är (med några undantag). Ta bort chansen från dem att komma längre än andra rundan i cupen och få lite spännande matcher så lär BB växa kanonartat.

This Post:
00
109014.203 in reply to 109014.202
Date: 10/30/2009 2:41:22 AM
Overall Posts Rated:
7575
Det kanske inte är meningen att man skall kunna satsa helhjärtat på båda serien och cupen. Visst har bra och aktiva lag i lägre serier en liten fördel av att de har en svag serie. Alla som spelat där nere ver hur trist och lång serien är (med några undantag). Ta bort chansen från dem att komma längre än andra rundan i cupen och få lite spännande matcher så lär BB växa kanonartat.

Nu vet jag inte om du vänder dig till mig men att låta PROlagen komma in i runda 5 tex så gör ju knappast det att de i lägre serier får det svårare att gå långt i cupen utan tvärt om. De slipper bissy i runda ett och när PRO kommer in har de inte kunnat ladda ent i gratismatcher.

För mig är kvartsfinal stort, jag förväntar mig inte final och spel i 3B, det tycker jag faktiskt kan unnas de bästa lagen så att det blir slutspel 3 sista rundorna är helt ok.

/Mannen
This Post:
00
109014.204 in reply to 109014.203
Date: 10/30/2009 6:27:24 AM
Overall Posts Rated:
3434
Nej det var inte riktat till dig. Spelar ingen roll om Pro A lagen kommer in lite senare.
Tycker bara cupen skall vara helt fri från seedning samt specialregler i slutrundorna.
Kvartsfinal är stort, inget snack om saken. Det betyder inte att jag "unnar" några lag något. Satsar man helhjärtat med crunch trots lite sämre material så tycker jag man skall kunna överraska även i kvart, semi och final. Om nu någon är så iskall så dom väljer att ladda i en sådan match.

Advertisement