Gikk rykter om en klubb i midtøsten som skulle ha noe så grasalt med penger, men i den størrelsesorden var det neppe snakk om. Jeg tror nok det har vært klubber med over 10 mill på konto, enten fordi man som den tidligere nevnte klubben var helt alene i øverste divisjon og sopte inn penger, eller har solgt hele laget og dermed kunne kjøpe inn et nytt lag.
Eventuelt daytrading da BB enda var ung og de som var flinke på overgangsmarkedet kunne gjøre store penger virkelig raskt.
Ta f.eks Sharman Globetrotters i Japan. Begynnte etter meg men har et mye, mye bedre lag og dominerer fullstendig sin liga. Han er/var en selverklært daytrader noe man kan se lett på hans transferhistorikk. Han har solgt for over 100 millioner, til sammenligning har jeg solgt for 17.
I starten var det ikke de restriksjonene på trading som vi har nå så profitten var god for de som hadde tid og anledning.
Jeg kunne ikke gjort det samme om det sto om liv:-)
De største overgangene i verden har så vidt jeg vet ikke kommet over 10 mill enda. Jeg mener det var snakk om en spiller som ble solgt for rundt 8 like før den økonomiske "krisen" traff BB, men det kan tenkes jeg husker feil.
Største jeg kommer på sånn nylig er da BC Törööö var ute å kjøpte en Center til den nette sum av 6.3 mill.
Vi kan trygt slå fast at alle spillere som listet til over 10 mill er enten listet pga at treneren ønsker å vise frem skillsene på spilleren eller at det er snakk om en i overkant optimistisk person.
Forøvrig har jeg selv aldri hatt noen store summer på konto, alt har kontinuerlig blitt reinvestert i stadion eller forsterkninger for å holde unna de som jager bak.
Oi, nå ser jeg forresten en overgang i tyskland som var noe merkelig. Hambourg Bulls solgte en SG for 8.4 mill. Hvilket vel var det siste den nye eieren av spilleren gjorde før han gav seg, barnslig.