BuzzerBeater Forums

Help - Nederlands > SF of SG

SF of SG

Set priority
Show messages by
This Post:
00
153291.2 in reply to 153291.1
Date: 8/2/2010 2:20:37 PM
Overall Posts Rated:
9696
er is een hemelsbreed verschil tussen die spelers.

Meestal kan een goede SF ook best goed als SG presteren. Omgekeerd is echter minder voor de hand liggend, het kan enkel met enkele specifieke taktieken.

De SG maakt voornamelijk van outside skills. Outside shooting, jumpshot en outside defense zijn hierbij de 3 belangrijkste. Bovendien kan hij best een niet te lage level hebben van handling, passing en driving.
De inside skills zoals inside shot, rebound, inside defense en blockken zullen minder vaak gebruikt worden.

De SF gekruikt zowat alle skills op regelmatige basis, behalve dan misschien blokken. Zijn voornaamste eigenschappen zijn volgens mij jump shot, OD, Id en rebounden. Hij kan best niet te laag zijn op alle andere skills, waarbij blokken iets minder belangrijk is.

Door zijn veelzijdigheid kan de SF dus ook vaak op de SG spelen, zeker als hij iets naar outside helt met zijn skills.
Door de lagere insdide skills kan de SG enkel goed functioneren als je zelf een outside tactiek aanneemt, en ook je tegenstander niet inside aanvalt, maar outside.

Merkt op dat dit PUUR mijn eigen interpretatie is, en dus geen exacte wetenschap. Anderen kunnen dus van mening verschillen, maar in de grote lijnen zal iedereen het met me eens zijn.

They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.
This Post:
00
153291.3 in reply to 153291.2
Date: 1/10/2011 1:12:05 PM
Overall Posts Rated:
22
bedankt voor de toelichting GM-Lord of Doom.