BuzzerBeater Forums

BB Nederland > This is no fun

This is no fun (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
16067.2 in reply to 16067.1
Date: 2/13/2008 12:07:29 PM
Overall Posts Rated:
506506
Hmm een beetje erg pessimistisch denk ik.

De gehele I.1 en II bestaan zo ongeveer uit spelers die ongeveer een seizoen spelen, hiervan zullen er misschien enkelen getrade hebben het het overgrote deel niet.
Het team wat nummer 1 is in je league dat vorig seizoen bij mij in de comp, speelt ook pas een seizoen. Toch raar dat hij het wel redt zonder daytrading in jouw competitie.

Misschien zijn er toch wel dingen die je kunt verbeteren ipv het op de slechte dingen van BB te gooien, anderen kunnen in dezelfde omstandigheden hun team ook goed managen en spelers betalen die hun team naar een 1e plaats leidt. Dan moet jij dat dus ook kunnen ;)
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden

Last edited by BB-Patrick at 2/13/2008 12:09:32 PM

This Post:
00
16067.3 in reply to 16067.2
Date: 2/13/2008 12:27:11 PM
Overall Posts Rated:
00
Ik ben een van de daytraders van vorige seizoen met nu een losing streak van 3, met 1-3 in standings. Ik ben best een redelijk goeie voorbeeld van een niet zo geslaagde team ;) Alhoewel het seizoen nog jong is zal ik toch meoten gaan voor handhaving :)

This Post:
00
16067.4 in reply to 16067.2
Date: 2/13/2008 3:37:39 PM
Overall Posts Rated:
00
Het is niet pessimistisch bedoeld. Maar keiharde realiteit!!! Immers wat je zegt. De nummer 1 bij mij in de divisie is inderdaad een goed voorbeeld. Uit eigen kracht het maken. Absoluut goed hoor! Maar daar heb ik het ook niet over.....

Zeg, laat je huidige teams nou eens staan en meld je eens opnieuw aan, en speel nou eens als een huidige newbie! Dan weet ik zeker dat je dan anders praat. Dan vind je wel alles ineens duur en je huidige spelers crappy en het een eeuwigheid duren voordat je hogerop komt, niet dan?

Daarom heb ik het ook niet met spelers van "onze generatie" te doen, maar al die nieuwe aanmelders. Diegene die nu ergens in divisie III of divisie IV zitten.

Nogmaals ik klaag en ik zeur niet. Ik doe alleen een "goed" woordje voor de nieuwelingen. En ook ik ben er gedeeltelijk debet aan dat het erg moeilijk is om goed en leuk te kunnen blijven spelen. Wat dus ook inhoud bijv. dat je eens een match kan winnen omdat je die fantastische SG of C hebt kunnen kopen....

wordt vervolgd.....

Last edited by Servier at 2/13/2008 3:40:07 PM

This Post:
00
16067.5 in reply to 16067.4
Date: 2/13/2008 9:49:36 PM
Overall Posts Rated:
506506
Zeg, laat je huidige teams nou eens staan en meld je eens opnieuw aan, en speel nou eens als een huidige newbie! Dan weet ik zeker dat je dan anders praat. Dan vind je wel alles ineens duur en je huidige spelers crappy en het een eeuwigheid duren voordat je hogerop komt, niet dan?

Ook hier ben ik het niet mee eens.
Op het moment dat ik mijn team kreeg waren spelers met veel respectables geweldig, en spelers met strong nog beter, die gingen makkelijk voor enkele miljoenen weg.
Aangezien onderhand spelers verder en verder getraind zijn, zijn die spelers met alleen respectable niet meer zo interessant, waardoor je die nu goedkoper kan inkopen. Voor de prijs waar je vorig seizoen strong's kocht, koop je nu proficient's etc. Zo blijft dat wel even doorgaan totdat vele spelers hun top bereikt hebben.

Zolang de spelers doorgetraind worden wordt het topniveau hoger waardoor de spelers die eerder top waren, goedkoper verkocht en ingekocht kunnen worden. Dus waar je een seizoen geleden blij was met het kopen van een respectable center voor 700k, kan je die nu krijgen voor 300k en een strong kopen voor 700k (voorbeeld).

This Post:
00
16067.6 in reply to 16067.5
Date: 2/14/2008 3:41:15 AM
Overall Posts Rated:
00

Zolang de spelers doorgetraind worden wordt het topniveau hoger waardoor de spelers die eerder top waren, goedkoper verkocht en ingekocht kunnen worden. Dus waar je een seizoen geleden blij was met het kopen van een respectable center voor 700k, kan je die nu krijgen voor 300k en een strong kopen voor 700k (voorbeeld).

Precies, right on the spot!!!! Hoe denk jij dat een huidige newbie met 100k die "goedkopere voorbeeld" 300k (!!!!) van jou kan kopen.....
Omdat je bijv. op Guards traint, waardoor je misschien je "gebrek" on the Inside wil compenseren?

Nogmaals wat ik met deze discussie wil aanzwengelen is alleen het feit dat een selecte groep BB-spelers meer tijd en aandacht besteden in het Koe-handelen, in plaats van het spel spelen waar het echt om gaat. En dat is volgens mij toch echt wat ook JIJ zegt een team opbouwen door training met een bescheide aanvulling van aankoop, toch?

Last edited by Servier at 2/14/2008 3:43:32 AM

This Post:
00
16067.7 in reply to 16067.6
Date: 2/14/2008 4:15:51 AM
Overall Posts Rated:
506506
Nogmaals wat ik met deze discussie wil aanzwengelen is alleen het feit dat een selecte groep BB-spelers meer tijd en aandacht besteden in het Koe-handelen, in plaats van het spel spelen waar het echt om gaat. En dat is volgens mij toch echt wat ook JIJ zegt een team opbouwen door training met een bescheide aanvulling van aankoop, toch?

Jep, mee eens.
Ik werd een paar maanden geleden ook een beetje gek van die daytraders, toen was er een mega 350+ posts topic ofzo op global waar hierover gediscussierd werd. De BB's hadden het probleem ook een beetje onderschat (in italie bijvoorbeeld waren er IV team die over de 4 miljoen profit hadden door daytrading). Naar aanleiding van dit is toen die transfer-fee ingevoerd van een x aantal procent afhankelijk van hoe lang de speler in je team zit. Dit heeft niet alles opgelost, maar wel de kracht van daytrading redelijk verminderd.

This Post:
00
16067.8 in reply to 16067.7
Date: 2/14/2008 10:00:01 AM
Overall Posts Rated:
3636
Een interessante discussie......maar ik denk nog steeds dat newbie's kunnen overleven. Ze hoeven niet alleen respectables te hebben om goed mee te kunnen draaien in hun divisies. Ze hebben derhalve ook niet de gelden nodig, 300K voor een C bijvoorbeeld (zoals hierboven aangegeven), om competatief mee te kunnen draaien. Het is wel zo dat diegene die 1-2 seizoenen geleden zijn gestart een klein voordeel hebben gehad omdat er in het begin zeer veel tijdelijke spelers actief waren en er daarmee eenmalig zeer veel geld te markt op vloeide. Maar dit ligt inmiddels achter ons en kan sowieso niet hersteld worden. Newbie's moeten echt geduld hebben en goed zoeken naar de kwaliteiten die zij nodig hebben in hun divisie. Met het optrainen van hun talenten zullen zij vanzelf doorgroeien net zoals dat op hattrick (bijv.) gebeurd. Elk spel van deze aard heeft een voordeel voor de eerste spelers simpelweg omdat de kleinste stijging in kwaliteit hen direct een voordeel geeft op diegene die na hen zijn gestart.....

Voorts zie ik nog teveel teams in lagere divisies met een roster van heb ik jou daar, en dat begrijp ik dan dus niet aangezien zij het vaak zijn die klagen en alleen maar (te ver) naar boven kijken.

Hmmm....volgens mij val ik in herhalen en zal met een gezonde lach de ontwikkelingen op het forum volgen.

Cheers
Gelis aka Dionysos

From: BinMei

This Post:
00
16067.9 in reply to 16067.6
Date: 2/15/2008 5:42:33 AM
Overall Posts Rated:
55
Ik begrijp niet waarom jij denkt dat een Newbie überhaupt spelers moet kopen. Een Newbie kan ook gewoon beginnen te trainen en een goede opstelling te maken met de spelers die hij heeft en dan gewoon langzaam aan beginnen geld te verdienen. Als anderen sneller geld verdienen door te traden...fijn voor hun, dat hoeft jou toch niet te stoppen het op een andere wijze te doen?

This Post:
00
16067.10 in reply to 16067.9
Date: 2/15/2008 6:25:56 AM
Overall Posts Rated:
11
Good point. Wie zegt dat hun manier van spelen fout is?
Neem daytrader Ballhuufer(grootse daytrader in mijn ogen), hij heeft onwijs veel geld. koopt hij hier nou een beker mee? NEE, want hij staat niet eens bovenaan in zijn league.
Wat ik bedoel is dat elk manager op een ander manier het spel ervaart en dus leuk of niet leuk vindt. Om de nieuwkomers zo af te kraken en te zeggen dat ze nooit ver komen is toch overdreven?

This Post:
00
16067.11 in reply to 16067.10
Date: 2/15/2008 6:56:23 AM
Overall Posts Rated:
00
Eensch.
Ik speel het spel voor de fun, kan mij het wat schelen hoe ver ik echt kom. Ik heb op het begin helemaal niks gekocht, laatst een paar spelers voor 1 of 2k gekocht. Wel heb ik een Nederlands international. Ik speel denk ik net iets langer dan een seizoen. Verder heb ik geen flauw idee van de tactiek die ik toe moet passen, welke spelers waar nu echt het beste zijn. Als ik wil daytraden zal me dat best wel lukken, maar dat betekent niet dat ik gewoon gelijk alles kan winnen.

This Post:
00
16067.12 in reply to 16067.11
Date: 2/15/2008 7:04:39 AM
Overall Posts Rated:
00
Ik ben net als jij vorig seizoen begonnen. Wat ik gedaan heb is een aantal top spelers verkocht die ik niet ging trainen. Daardoor had ik een potje om jong talent te kopen. Voor plekken die open vielen heb ik wat oudere spelers gekocht die minder duur zijn. Daarnaast is het mogelijk om je ticketprijzen te verhogen waardoor je inkomen zal toenemen. Vergeleken met vorig seizoen scheelt me dat al 30k per wedstrijd.
Daarnaast zijn de prijzen zeker veranderd waardoor je voor minder geld toch trainbare spelers kan kopen.

Er zijn dus zeker mogelijkheden om als newbie een goede start te maken. Ik denk dat het mij in een half seizoen toch redelijk gelukt is om een leuk team neer te zetten.

Advertisement