BuzzerBeater Forums

BB Suomi > National Team Debate / Vaaliväittelyt

National Team Debate / Vaaliväittelyt (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
29197.2 in reply to 29197.1
Date: 5/8/2008 2:52:23 AM
Overall Posts Rated:
587587
Tämä puu on väittelyitä varten.

Tänne saa kirjoittaa niin monesti kuin haluaa, mutta henkilökohtaisuuksiin ei saa mennä. Moderointilinja on todennäköisesti tiukempi kuin muualla.

Vaalien säännöt: (29195.1)
Ehdokkaiden esittelyt: (29196.2)



Last edited by GM-WallyOop at 5/8/2008 2:54:33 AM

This Post:
00
29197.3 in reply to 29197.2
Date: 5/8/2008 3:15:29 AM
Overall Posts Rated:
22
Laurinkatu utd:n manageri on edennyt nousujohtoisesti. Voitot suomen cupissa on hyvä mittari, sillä siihen osallistuu kaikki. Toki sarjassakin on menestystä tullut sillä joukkue on noussut nopeaan tahtiin kolmosesta maamme pääsarjaan. Ensi kaudella päästään siis sarjassa haastaan pääsarjaa dominoinut sademetsän soturit.

This Post:
00
29197.4 in reply to 29197.3
Date: 5/8/2008 4:18:24 PM
Overall Posts Rated:
00
Hespalle pieni kysymys...



Käyttäjältä: hespa

Suoraansanottuna en luule olevani Suomen paras manageri, mutta potenttiallisimpia sen sijasta olen.
Jos kerran en ole parhaimpia, niin miksi haen Suomen manageriksi?
- Uskon todella kehittyväni parhaimpiin tämänlaisten haasteiden avulla ja nuoresta iästäni johtuvan nopean oppimiskyvyn johdosta.


Miksi haet maajoukkueen manageriksi jos kerta et ole valmis siihen pesti kestää niin lyhyen aikaa että et siinä ajassa ehdi kehittyä, mutta en usko että täällä on pelaamassa ketään niin vanhaa että ei olisi mahdollista enää oppia...

Eli eiköhän parin vuoden päästä kun olet kehittynyt niin tulee sinun aikasi, mutta en usko että sinulla on "eniten annettavaa" maajoukkueelle tässä vaiheessa.

-Murfield-
Vaalien ehdokas numero 1


Last edited by Murfield at 5/8/2008 4:20:50 PM

This Post:
00
29197.5 in reply to 29197.3
Date: 5/8/2008 4:20:33 PM
Pehmeät Tyttö Norsut
III.7
Overall Posts Rated:
405405
Haluaisin tietää että mihin uskoit Suomen pystyvän kun tuolla mj-puheissa ilmaisit tyytymättömyyttäsi maajoukkueen suorituksiin ensimmäisillä kausilla? Mj oli kuitenkin todella vaikea alkuun kasata, koska mukana oli vain kourallinen aktiivisia pelaajia ja vielä vähemmän kovia pelaajia mukana. Jo ensimmäisissä karsinnoissa tuli esille muutamia maita vastaan tämä että peli alkoi Suomessa vasta kaudella 3. Yhdessä kaudessa saa aivan valtavan edun toisiin nähden.

Enkä nyt niin dominoinnistakaan puhuisi, onhan minulla jo 7tappiota runkosarjassa ja tappioita Cupissa boteilla kakkosjoukkueella :)

This Post:
00
29197.6 in reply to 29197.5
Date: 5/9/2008 1:07:19 AM
Overall Posts Rated:
1313
Pakko kyllä tähän väliin sanoa näin äänestäjän näkökulmasta, että tämän hetkisistä vaalipuheista osa on suorastaan surkeasti rakennettuja ja ainoastaan NaiCoun puhetta voisi käyttää malliesimerkkinä (kiitos hänelle siitä, paljon vakuuttavampi puhe kuin muilla tällä hetkellä) ja kaikista puheista puuttuu tiettyjä asioita joita kaipaisi.

Ensinnäkin NaiCou oli ainoa joka suoraan kertoi asettamistaan tavoitteista jos maajoukkuevalmentajaksi päätyisi. Myös maajoukkuepelaajien valintaperusteista voisi jotain kertoa. Lisäksi kaipaisin puheissa tietoa esimerkiksi peliaktiivisuudesta, esim. kuinka monta kertaa viikossa/päivässä käy bb:ssä. Mielestäni jo nuo kolme seikkaa ovat paljon tärkeämpiä kuin se "kuka on paras" ja "kuka on pärjännyt parhaiten ja kokenein".

Ja entäs foorumiaktiivisuus? Oldtimer ei mielestäni tuolla osa-alueella pärjännyt ja siihen tulisi jatkossa seuraavan mj-valmentajan kiinnittää huomiota. Esimerkiksi ei olisi yhtään hullumpi idea perustaa keskustelupuuta jossa valmentaja kertoo tietyin väliajoin maajoukkueen tilanteesta ja pelaaja tarpeesta, otteluiden jälkeen valaisee voittojen ja häviöiden taustoja sekä vastailee mahdollisiin kysymyksiin.

Ja tärkein tietystikin puuttuu vielä ;) Nimittäin vaalilupaukset. Vaalilupauksien toteutuminen on loistava mittari jos aletaan miettiä halutaanko sama henkilö maajoukkuevalmentajaksi uudelleen.

Toivottavasti tämä viesti ei sorru liikaan nipottamiseen taikka ilonpilaamiseen ;) Noilla kriteereillä voi ainakin saada ehkä minun ääneni.

This Post:
00
29197.7 in reply to 29197.5
Date: 5/9/2008 1:26:07 AM
Overall Posts Rated:
22
Olet kyllä oikeassa että Suomi on varsin uusi BB maa ja siksi aimo askeleen suuria maita (Italia, Brasilia) perässä. Tämän vuoksi lähtökohdat uudalla valmentajalla on helpommat. Tyytymättömyyttä nykyvalmentajaan on lisännyt myös muun muassa tietyt pelaajavalinnat. Ja pelaajat jotka ovat jääneet rannalle eivät ole saaneet riittäviä perusteluja miksei ole tullut valituksi (kyselyistä huolimatta).

This Post:
00
29197.8 in reply to 29197.5
Date: 5/9/2008 2:35:51 AM
Overall Posts Rated:
587587
Mj oli kuitenkin todella vaikea alkuun kasata, koska mukana oli vain kourallinen aktiivisia pelaajia ja vielä vähemmän kovia pelaajia mukana.

Huomasin, että ilmoitit itse olleesi mukana koottaessa alkuperäistä, ehkä nykyistäkin, maajoukkuetta. Ylläoleva kommentti on mielestäni aika karua selittelyä. Mitä vähemmän joukkueita ja aktiivisia pelaajia löytyy, sitä vähemmän on työtä absoluuttisesti parhaan kokoonpanon jalkeille saamisessa. Nykyinen maajoukkuejohto, jonka pelaajavalinnoissa olet ollut mukana, on omasta mielestäni epäonnistunut myös tällä osa-alueella.

Lisäksi keskustelualueet, jotka ovat edelleen Suomen maajoukkueen paras yhteisöllinen työkalu, on jätetty suurelta osin käyttämättä. Maajoukkuepuusta voi jokainen käydä tarkastamassa maajoukkuejohdon aktiivisuuden asiassa. Olen henkilökohtaisestikin esittänyt kysymyksiä, jotka ovat jääneet vaille vastauksia. Ottaessani yhteyttä maajoukkuevalmentajaan, olen yhtä lailla jäänyt vaille vastauksia. Kritiikki kohdistuu tässä tapauksessa erityisesti nykyiseen maajoukkuevalmentajaan ja hänen toimintatapaansa. Olet kuitenkin ollut itse osa tätä prosessia ja omien sanojesi mukaan osavastuullinen juuri pelaajavalintoihin liittyen, joten osa kritiikistä koskettanee sinuakin. Jos aikoisit hoitaa asiat kuntoon voittaessasi vaalit, jää ihmeteltäväksi mikset ole ollut tiimin osana halukas hoitamaan tilannetta kuntoon jo nykyisen maajoukkueen aikana? Tämä toimintatapa on suoraan luonut tilanteen, jossa arvokkaita pelaajakykyjä on jo jossain määrin hukattu maajoukkueringistä. Kehitystä ja jatkuvuutta ei ole huomioitu riittävästi.

Yhteenvetona pelaajavalinnat, niistä tiedottaminen, niiden hoitaminen aktiivisesti, ja prosessin pitäminen yhteisöllisenä ja läpinäkyvänä ovat asioita, joissa on menty metsään. Tämän seurauksena maajoukkue on tuskin niin iskukykyinen kuin se voisi olla - eikä monellakaan ole tunnetta Meidän Maajoukkueestamme, vaan maajoukkuevalmentajan maajoukkueesta. Valmentaja on tietysti se, joka tekee päätökset ja kantaa vastuun, mutta yhteisön voimavarojen ammentaminen on myös tärkeää menestyksen ja erityisesti kehityksen tukemiseksi.

Henkilökohtaisesti en voi kritisoida maajoukkuevalmennusta peleissä tehdyistä ratkaisuista. Ne voivat olla hyviä tai jopa erinomaisia. En tiedä, sillä yllä kuvattu tilanne on pitänyt ainakin itseni tehokkaasti maajoukkuekuvioiden ulkopuolella. Maajoukkuevalmentajan tiimissä olisi ehkä ollut tilaa - en tiedä sitä, enkä ole siitä itse ottanut selvää. En nimittäin olisi halunnut sellaista asemaa, vaan yksinkertaisesti tietoa maajoukkueenkin auttamiseksi. Tätä tietoa ei kyselyistäkään huolimatta ollut saatavilla. Uskon, että muutos on luotavissa. Olen tästä syystä lupautunut auttamaan ehdokas jarkjokea maajoukkueen pyörittämisessä, jos hän tulee valituksi.

This Post:
00
29197.9 in reply to 29197.5
Date: 5/9/2008 3:36:42 AM
Overall Posts Rated:
22
tappioita Cupissa boteilla kakkosjoukkueella

eikö juuri tälläiset lapsukset pitäis jättää minimiin maajoukkueessa. On helppoa menestyä vaan sarjassa, jos unohtaa muut kilpailut. mielenkiinnolla seuraan joukkueesi edesottamuksia niin suomen cupissa kuin mestareiden liigassakin (vai keskitytkö tälläkin kaudella puolustamaan vain asemaasi liigassa?).

This Post:
00
29197.11 in reply to 29197.8
Date: 5/9/2008 8:03:57 AM
Pehmeät Tyttö Norsut
III.7
Overall Posts Rated:
405405
Hyvä LA-WallyOop, olin kyllä mukana kun aivan ensimmäistä kokoonpanoa kasattiin maajoukkueelle. Tästä ryhmityksestä mukana tämän hetkisessä MJ-ringissä on vain 3 pelaajaa(Pyysalo,Strömberg sekä Tervo) joista vain yhdelle löytyisi varma paikka minun joukkueessani. Kuitenkin tämä yhden viikonlopun rutistuksen jälkeen en itse mukana ollut johtuen meneillään olleesta armeijasta sekä joulukuun lopulla saadusta perheenlisäyksestä.

En tiedä olenko ilmaissut itseäni kenties väärin vai onko asiassa tapahtunut väärinkäsitys, mutta roolini ei ole ollut missään vaiheessa sillä tasolla nykyisen maajoukkueen kanssa, mitä voisi viestisi perusteella olettaa.

Se miksi tiedän maajoukkueen toimista johtuu täysin läheisestä sukulaisuus suhteesta nykyiseen valmentajaan Oldtimeriin ja mikäli olisin ollut täysin tyytyväinen maajoukkueen toimiin olisin tukenut häntä myös näissä vaaleissa. Mielestäni kuitenkin muutos on tervetullutta ja toivottavaa.

Olen kanssasi aivan samaa mieltä että maajoukkueen nykyinen tiedotuspolitiikka on ollut ala-arvoista ja sillä saralla olisi ehdottomasti ehkä jopa eniten parantamisen varaa.

Kuten jo vaalipuheessani mainitsin että tavoitteeksi tulee ehdottomasti asettaa EM-kisat sekä nuorten potentiaalisten pelaajien löytäminen ja jalostaminen maajoukkueen käyttöön. Kumpikaan näistä ei tule onnistumaan ilman yhteistyötä seurojen ja maajoukkueen välillä. Vain silloin saadaan aikaan se mainitsemasi meidän maajoukkue jolla on edellytykset menestykseen ja myös valoisat näkymät tulevaisuuteen.


This Post:
00
29197.12 in reply to 29197.11
Date: 5/9/2008 8:24:28 AM
Overall Posts Rated:
587587
En tiedä olenko ilmaissut itseäni kenties väärin vai onko asiassa tapahtunut väärinkäsitys, mutta roolini ei ole ollut missään vaiheessa sillä tasolla nykyisen maajoukkueen kanssa, mitä voisi viestisi perusteella olettaa.

Viestini ruotii maajoukkueen toimintaa tähän mennessä ja omaa toimintaasi siten vain niiltä osin, minkä verran olet osallistunut pelaajavalintoihin. Totesit vaalipuheessasi (29196.7) osallistuneesi alkuperäisen maajoukkueen valintoihin ("Lisäksi olen ollut mukana auttamassa alkuperäisen maajoukkueen kokoamista."), mutta puheesta ei käynyt suoranaisesti selville missä vaiheessa olet lopettanut maajoukkuevalmentajan lähemmän avustamisen tai oletko ylipäätään lopettanut sen kokonaan. Tähän oli hyvä saada selvennys ja saat ilman muuta nykyjoukkueen kokoonpanojen suhteen puhtaat paperit.

Advertisement