BuzzerBeater Forums

BB Danmark > [NT] U21 Landholdsnyheder

[NT] U21 Landholdsnyheder (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
64474.2 in reply to 64474.1
Date: 12/17/2008 3:56:56 AM
Overall Posts Rated:
00
Men er det også en tråd hvor U21-holdet generelt diskuteres? Jeg kan se at de andre tråde er lukkede...

Nå, men anyway.....der skal lidt ros til for at give Eigil Fast Hansen lidt starter-minutter, selvom det var på SF. Han fik mulighed for at vise sine evner med både Rebounds, points og assists. Manden er brandvarm og nåede en rating på 17,5 i sin sidste ligakamp.

This Post:
00
64474.3 in reply to 64474.2
Date: 12/17/2008 4:59:56 AM
Overall Posts Rated:
12901290
Men er det også en tråd hvor U21-holdet generelt diskuteres? Jeg kan se at de andre tråde er lukkede...

Jo, ingen problemer i det.

From: Pirates
This Post:
00
64474.4 in reply to 64474.3
Date: 5/14/2009 2:28:47 AM
Overall Posts Rated:
3535
Hej med jer.

Først en lille reklame: Det danske A-landshold og U21 landsholdet mødes i en træningskamp på mandag aften. Det er her, at de unge skal vise, at de er bedre, hurtigere og mere talentfulde end de gamle "nisser" på A-landsholdet :-D

Jeg beklager de manglende nyheder fra U21 landsholdet i denne her sæson, men nu hvor der er lidt luft indtil næste sæson, så vil jeg lige gennemgå sæsonen som den har set ud for U21 indtil nu.

Det har været en blandet sæson, som startede ret skidt ved U21 EM i Holland. et 1-points nederlag til israel og et 10-points nederlag til Finland i 2 kampe vi nok burde have vundet blev fulgt op af en øretæve imod Letland. Ikke just den start jeg håbede på. Heldigvis tog vi 4 sejre på stribe, så vi sluttede på en hæderlig 4. plads bl.a. ved at slå Tjekkiet, som på papiret var noget stærkere.

U21 jobbet er svært. Hver eneste sæson bliver der vinket farvel til de spillere der falder for aldersgrænsen og i denne her sæson bliver der et kæmpe idhug i vores trup....4 eller 5 spillere bliver på holdet imens resten falder for aldersgrænsen.

Vi havde det oppe at vende i sidste sæson, talentmassen er desværre ikke overvældende, men vi er heller ikke så mange managers.
Er der nogen, der vil være interesseret i at dedikere deres træning for at sikre de optimale forhold for landsholdende?
Det vil betyde, at alt træning måske skal fokuseres på 1 enkelt spiller igennem et par sæsoner for at bære frugt.

Jeg har selv trænet sådan i de sidste 2 sæsoner med min SG Tore Brosbøl. Jeg har bygget alt min træning op omkring ham og det har taget ca. 2 sæsoner, men nu begynder det også at bære frugt, så det er ikke en umulig opgave.

Jeg ved godt, at det kan være nemmere at købe spillere, men på den måde får vi aldrig 2 gode landshold.
Derfor vil jeg gerne vide, om der kunne være managers derude, som kunne tænke sig at være med i dette projekt, med at træne 1 eller 2 talenter op for fuld kraft?

Hvordan det skal koordineres finder jeg ud af, når jeg ved hvor mange der vil være med.

Men tak for sæsonen og husk så lige NT vs. U21 på mandag :-)

Held og lykke i resten af sæsonen !!

Med venlig hilsen
Pirates

This Post:
00
64474.5 in reply to 64474.4
Date: 5/14/2009 3:24:36 AM
Overall Posts Rated:
1010

Jeg håber at kunne finde en 18-årig PG trainee. Hvis det lykkes så skal jeg nok sætte fuld skub i hans træning. Men regner ikke selv med at få en i draften, som er værd at træne, hvis det går som de sidste par sæsoner.

Har allerede en på Islands U21 og en af de øvrige må være tæt på Litauens U21 (konkurrencen er dog meget hård i Litauen, med et par dedikerede PG trænere)

Tak for indsatsen gennem sæsonen.....jeg ved hvor svært det kan være :-)

Message deleted
This Post:
00
64474.7 in reply to 64474.5
Date: 6/21/2009 3:21:05 PM
Overall Posts Rated:
3535
Hermed lidt nyt fra U21.

Vi fik en ventet sejr over den dominicanske rep. og det var der virkelig brug for.

Vores hold er ikke det bedste jeg har set, men der er et par gode spillere, at bygge holdet op omkring, så helt dårligt er det ikke.
Det svære ved at bygge et ordenligt U21 hold er, at der sker vanvittig meget udskiftning efter hver sæson, hvor de spillere der bliver 22, baturligvis skal sættes af holdet. Op til den her sæson sagde vi farvel til nogle rigtig gode spillere, men der er også kommet mange gode talenter til, som der kan bygges på.

Om talentet rækker til en sejr over Brasillien på mandag er nok tvivlsomt. Det er et rigtig godt hold, som vi skal stå tidligt op for at slå.

From: schouw

This Post:
00
64474.8 in reply to 64474.7
Date: 6/21/2009 3:39:01 PM
Horsens Kasuars
DBL
Overall Posts Rated:
12231223
Hvad er kravene egentlig til en U21 landsholdsspiller? Nu træner jeg C og PF, og ikke fordi jeg tror jeg har et talent der kan komme på, men jeg er lidt nysgerrig over, hvad de skal indeholde på disse positioner, for at komme i betragtning?

Håber du kan oplyse mig lidt på området - eller henvise mig til steder, hvor det er beskrevet.

/schouw

Hvordan vil ham her, mit nyeste draft, gøre sig i konkurrencen:

Ugentlig løn: $ 4 618
DMI: 47900
Alder: 18
Højde: 6'10" / 208 cm
Potentiale: hall of fame-spiller
Form: Stærk

Hopskud: Middelmådig Skudafstand: Gennemsnitlig
Forsvar på banen: Forfærdelig Håndtering: Gennemsnitlig
Styring: Respektabel Aflevering: Gyselig
Skud i feltet: Respektabel Forsvar i feltet: Gennemsnitlig
Rebounding: Gennemsnitlig ↑ Skudblokering: Respektabel
Kondition: Respektabel Straffekast: Rædsom

Erfaring: Gyselig

Last edited by schouw at 6/21/2009 4:06:34 PM

This Post:
00
64474.9 in reply to 64474.8
Date: 7/13/2009 2:14:54 PM
Overall Posts Rated:
3535
Kæmpe nedtur for U21 !!

En, på papiret, overkommelig modstander tilføjede i dag vores U21 landshold et nederlag på sølle 104-105.
Fejlen er 100% min - Jeg var ikke opmærksom på kamptidspunktet, så jeg nåede ikke at stille det optimale hold imod Moldova. :-(

Det er superærgeligt og jeg er MEGET irriteret på mig selv over fejlen, da den kan få stor betydning i konsoliderings turneringen - Jeg havde helt klart kalkuleret med en sejr over dagens modstander, men sådan skulle det, desværre, ikke gå :-(

Jeg beklager mange gange at en så dum fejl skulle ødelægge dagens kamp !!!

La-Pirates

This Post:
00
64474.10 in reply to 64474.9
Date: 7/20/2009 2:17:04 PM
Overall Posts Rated:
12901290
Er du sindsyg en kamp! Jeg sad og fulgte U21 kampen og den var ved at ryge helt a helvedes til mht. en sejr til danskerne. Men en sindsyg afslutning og en T. Brosbøl som blev hot ud over alle grænser (4 3ere i sidste minut!!!!!!!!!!!!!!) og min egen PF A. Maynard, 25reb og 20pts. fik slæpt en svær sejr i hus.

Det var kanon ovenpå Moldova fadæsen (som kan ske for enhver, jeg bakker 110% op om træneren til trods for det kiks).

Alle bør gense de sidste 2 min af den kamp for at se hvilket rush en BB kamp kan gi når det er så spændende som denne kamp var!

This Post:
00
64474.11 in reply to 64474.10
Date: 7/20/2009 3:36:50 PM
Overall Posts Rated:
00
Ja det var da en utrolig kamp! Og de fire 3'ere af T. Brosbøl kom faktisk på de sidste blot 39 sekunder!!
Min PF måtte godt have fået lidt mere spilletid men hans overmand gjorde det jo godt :D

ærveligt med Moldova kampen men det kan der ikke laves om på nu, så op på hesten som man siger :)

This Post:
00
64474.12 in reply to 64474.11
Date: 7/24/2009 2:45:13 PM
Overall Posts Rated:
3535
Sidste nyt fra U21 - Efter sidste uges tåbelige nederlag til Moldova fik vi i dén grad oprejsning imod Iran.
Som nævnt af MOD-Worthy42 og Sisu, så var det en helt vanvittig afslutning, der endte med 4 3'ere af Tore Brosbøl inden for det sidste minut.
En virkelig dejlig sejr, som sender en god portion optimisme tilbage til U21 lejren !

Opstimisme er der hårdt brug for til mandagens kamp imod Sveriges U21. De brillierede i sidste uge med at vinde med hele 135-75 over Lithauen, der ellers er et utrolig stærkt mandskab....Problemet var, at Lithauen til denne kamp valgte at stille med 3 mand....Hvad årsagen til dette er vides ikke, men underligt ser det ud.

I hvertfald er der brug for en god portion optimisme og held for at slå Sverige, som må anses for at være en tand stærkere end vi er lige nu, hvis man tager spiller for spiller. Det samme var gældende for Iran og dem slog vi og Sverige er også på hjemmebane, så hvem ved.....Vi kæmper i hvertfald med næb og klør !

Den sidste kamp i den indledende fase er imod Pakistan, som jeg ikke anser for at være nogen enorm trussel for os.

Advertisement