BuzzerBeater Forums

BB Nederland > U21 National Team Debate Thread

U21 National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
74952.20 in reply to 74952.13
Date: 3/2/2009 5:43:19 PM
Overall Posts Rated:
2323
Ik ben wel blij dat er dit jaar echt 2 goede kandidaten zijn. Goede antwoorden allebei, in de voorgaande verkiezingen was er meestal steeds maar 1 kandidaat die een beetje moeite deed als ik het niet verkeerd heb ;)

Tja, toen speelde ik pas een paar weken BuzzerBeater ;)

This Post:
00
74952.21 in reply to 74952.18
Date: 3/2/2009 6:06:05 PM
Overall Posts Rated:
506506
Eindelijk een verkiezingsstrijd hehe.

Een scenariotje voor allebei;

Bij de kwalificaties voor de halve finales voor het EK kom je in ongeveer dezelfde situatie als Thijs (maar toch iets anders).
Je team staat 2e en je moet tegen de regerend wereldkampioen, een team dat een klasse beter is, maar je hebt toch wel een kleine kans om te winnen.
Je enthusiasm is 5 door eerdere CT's in andere wedstrijden. Als jij wint bent je door naar de halve finales, als je verliest en de nr3 wint met een goed verschil vlieg je eruit.

Laat je het geheel afhangen van de wedstrijd van de nr 3 en speel je TIE, of wil je die kleine kans dat je gaat winnen pakken en speel je CT?

Last edited by BB-Patrick at 3/2/2009 6:08:41 PM

This Post:
00
74952.22 in reply to 74952.21
Date: 3/2/2009 6:19:45 PM
Overall Posts Rated:
506506
Nog eentje voor allebei, ik ben op dreef hehe, welke speler zien jullie liever op de SG positie (en waarom);
1)

Jump Shot: marvelous Jump Range: prolific
Outside Def.: sensational Handling: prolific
Driving: prolific Passing: respectable
Inside Shot: inept Inside Def.: average
Rebounding: respectable Shot Blocking: awful

2)

Jump Shot: tremendous Jump Range: respectable
Outside Def.: sensational Handling: tremendous
Driving: tremendous Passing: sensational
Inside Shot: inept Inside Def.: mediocre
Rebounding: mediocre Shot Blocking: pitiful

This Post:
00
74952.23 in reply to 74952.22
Date: 3/2/2009 6:59:03 PM
Overall Posts Rated:
204204
Nou word het pas leuk!! Dit zijn leuke vragen, ook voor niet NT-Coaches

*Heeft er spijt van dat hij niet mee heeft geholpen eerder een discussie op gang te brengen*

This Post:
00
74952.24 in reply to 74952.18
Date: 3/2/2009 8:18:53 PM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
481481
Second Team:
De Grote Spelers
Ik wou me eigenlijk een beetje afzijdig houden in deze discussie, omdat ik toch een beetje 'biased' ben. Maar vooruit, er moet me toch iets van het hart.

Er wordt gezegd dat er niet optimaal is gepresteerd door het niet behalen van het EK in het 1e seizoen. Laat ik beginnen door te stellen dat we destijds in een erg zware poule terecht zijn gekomen. Portugal (1256), Hongarije (914) en Servie (719) hebben allemaal behoorlijk wat meer users dan Nederland heeft. Dat was ten tijde van de start van het u21 ook zo. Wij als Nederland moeten het hebben van een kleinere groep managers die fanatiek de talenten traint. Toen er begonnen was met het u21, waren er wel redelijk wat talentvolle spelers, maar zoals Patje kan bevestigen, was onze positie op dat moment niet zo dusdanig goed als die nu is! De echte toppers die mogelijk tot onze beschikking waren, speelden toen al onder leiding van Rijswijker in het NT. Hierdoor was er niet de sterkst mogelijke selectie tot onze beschikking. Andere landen hebben destijds er wel voor gekozen om alle spelers die 20/21 waren en goed genoeg voor het NT om die in het u21 te houden, om zo tot successen te komen. Een voorbeeld daarvan waren de Hongaren die bijna een complete selectie van 21 hadden. In deze zware poule, zijn we tot de laatste wedstrijd in de race geweest om ons te kwalificeren voor het EK. In die laatste wedstrijd kwam het tot een rechtstreeks duel met de Hongaren. Deze wedstrijd hebben we eigenlijk perfect aangepakt, wij hadden de aanvallende en verdedigende taktiek precies goed afgestemd (iets wat gezien de handelingen van Hongarije dat seizoen lastig was) en we gingen het 4e kwart in met een voorsprong van 14 punten. Door erg veel domme pech kwamen de Hongaren in de laatste secondes van de wedstrijd weg met een zege.

Een heel zuur einde, maar hierdoor waren we wel gedoemd om een half seizoen scrimmages te spelen. Die games hebben we allemaal gebruikt om diverse spelers met diverse taktieken te testen, zodat we het seizoen daarna wisten wat we wel en wat we niet moesten doen. En het gevolg mocht er zijn: slechts 1 nederlaag tegen het volwassen NT, verder enkel zeges. Ook tegen teams die een grote community hebben en hoger staan en stonden op de ranglijst destijds.

Nog een laatste puntje, de samenwerking met de NT-coach is m.i. voortreffelijk geweest, wij hebben geen moment tegen gewerkt toen gevraagd werd naar de belangrijkste spelers van u21. Mede hierdoor heeft ook het NT het zichzelf gestelde doel kunnen behalen.

Dus als er dan toch een stempel gedrukt moet worden, is niet benutten dan wel de juiste? Ik wou me verder niet teveel tot het stellen van vragen aan Monique, maar ik wil graag weten wat jou anders maakt dan The Hammer, de vorige keer toen deze vraag kwam je met de vergelijking over wat een groter risico is. Ik zou graag zien dat je antwoord op de vraag probeert te geven. Ik snap dat het lastig te beantwoorden is, maar misschien wil je het iets verduidelijken?

Ander vraagje, er werd gesproken over ervaring. Ik heb gekeken naar jouw persoonlijke speelstijl in BB en daar heb je nog niet veel dingen uitgeprobeerd, hoe ga je dit bij het u21 doen?

This Post:
00
74952.25 in reply to 74952.24
Date: 3/3/2009 4:41:55 AM
Overall Posts Rated:
506506
Helaas zijn de verkiezingen alweer voorbij, ik had even niet in de gaten dat we al zo ver waren hehe.

Bedankt alle kandidaten en tot de verkiezingen voor de nieuwe NT coach over een seizoen!

TheHammer, gefeliciteerd.

@3point, natuurlijk zijn er goedredenen voor uitschakeling, maar dat verandert nog niets aan het feit dat het U21 uitgeschakeld werd. In het 2e seizoen speel je tegen mindere tegenstanders en hebben jullie een geweldige eerste plaats behaald, maar aangezien een termijn uit 2 seizoenen bestaat mag je de uitschakeling in het 1e seizoen ook niet zomaar vergeten. Zeker niet als je als kandidaat probeert de gevestigde orde te verslaan