BuzzerBeater Forums

Sverige - II.4 > Säsong 10

Säsong 10

Set priority
Show messages by
From: Jokehim

This Post:
00
109014.200 in reply to 109014.198
Date: 10/29/2009 5:26:28 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Menade förstås att de i andra konferensen är sämre än ditt lag. Och det indikerar ju att ditt lag har väldigt stor nivåskillnad. Dock kunde Ardbeg slå Estudiantes utan att köra Crunch så om ni spelat med bästa lag mot sämsta och Crunch mot normal lär du förstås förlorat.

Gällande seedning skulle jag inte ha något emot att man seedade topphalvan mot bottenhalvan i några omgångar. Kanske när det är 32 lag kvar väljer att göra fri lottning eller något i den stilen. Är ju trist ryka mot bissy i första ronden.

From: Mannen

This Post:
00
109014.201 in reply to 109014.200
Date: 10/29/2009 5:48:57 PM
Overall Posts Rated:
7575
Jag kan tycka att PRO lagen skulle komma in senare efter ett par spelade ronder. De går troligen långt och får sina pengar och ent iaf.

/Mannen
This Post:
00
109014.202 in reply to 109014.201
Date: 10/29/2009 7:36:35 PM
Overall Posts Rated:
3434
Jag är helt mot seedning till cupen. Tycker inte cupen skall vara en serilunk där de bästa lagen kan räkna iskallt med att 3e femman tar dem till de senare rundorna.
Gjorde min snabbaste cupsorti i klubbens historia mot Glaskulan denna säsongen. Visst hade seedning räddat mig i två rundor till men förlorar man med crunch mot ett så mediokert Pro A lag så var det säkert en av de där dagarna man hade loosat med TiE mot en bot.
Jag tycker även att enthusiasm inställningarna skall vara som vanligt i slutrundorna. Cupen är en lite kul grej vid sidan av serien där precis ALLT kan hända. Jag menar varför ändra på det i favör för de klubbarna som redan är störst och bäst i landet?
Det kanske inte är meningen att man skall kunna satsa helhjärtat på båda serien och cupen. Visst har bra och aktiva lag i lägre serier en liten fördel av att de har en svag serie. Alla som spelat där nere ver hur trist och lång serien är (med några undantag). Ta bort chansen från dem att komma längre än andra rundan i cupen och få lite spännande matcher så lär BB växa kanonartat.

This Post:
00
109014.203 in reply to 109014.202
Date: 10/30/2009 2:41:22 AM
Overall Posts Rated:
7575
Det kanske inte är meningen att man skall kunna satsa helhjärtat på båda serien och cupen. Visst har bra och aktiva lag i lägre serier en liten fördel av att de har en svag serie. Alla som spelat där nere ver hur trist och lång serien är (med några undantag). Ta bort chansen från dem att komma längre än andra rundan i cupen och få lite spännande matcher så lär BB växa kanonartat.

Nu vet jag inte om du vänder dig till mig men att låta PROlagen komma in i runda 5 tex så gör ju knappast det att de i lägre serier får det svårare att gå långt i cupen utan tvärt om. De slipper bissy i runda ett och när PRO kommer in har de inte kunnat ladda ent i gratismatcher.

För mig är kvartsfinal stort, jag förväntar mig inte final och spel i 3B, det tycker jag faktiskt kan unnas de bästa lagen så att det blir slutspel 3 sista rundorna är helt ok.

/Mannen
This Post:
00
109014.204 in reply to 109014.203
Date: 10/30/2009 6:27:24 AM
Overall Posts Rated:
3434
Nej det var inte riktat till dig. Spelar ingen roll om Pro A lagen kommer in lite senare.
Tycker bara cupen skall vara helt fri från seedning samt specialregler i slutrundorna.
Kvartsfinal är stort, inget snack om saken. Det betyder inte att jag "unnar" några lag något. Satsar man helhjärtat med crunch trots lite sämre material så tycker jag man skall kunna överraska även i kvart, semi och final. Om nu någon är så iskall så dom väljer att ladda i en sådan match.

From: sku88an

This Post:
00
109014.205 in reply to 109014.201
Date: 10/30/2009 9:15:02 AM
Overall Posts Rated:
2929
Jag kan tycka att PRO lagen skulle komma in senare efter ett par spelade ronder. De går troligen långt och får sina pengar och ent iaf.

Pengar ja... det är inte mkt att hurra för. Pengarna som jag fått sammanlagt för att gå till semi drar jag in på en! hemmamatch. Vinner jag hela cupen skulle de sammanlagda prispengarna inte ens räcka för att köpa en spelare som skulle gå in som topp-10 i mitt lag :|

Enten är då betydligt viktigare... och skulle man få stå över de inledande omg så kommer man nästan tvingas att spela TIE i åtminstone 2 av 4 matcher i seriespelet, vilket skulle göra att lagen tom satsar än mer på sina hemmamatcher än vad som sker just nu.

This Post:
00
109014.206 in reply to 109014.204
Date: 10/30/2009 9:20:30 AM
Overall Posts Rated:
2929
Jo, det tar ju, tyvärr, till stor del bort skrällmomentet att man inte kan överraska med en CT... nu i semi/final, och även i kvarten, lär alla lag spela med PO CT. Synd att ta bort kamikaze-satsningen "Visst jag har inte ens chans i nästa pga min CT idag... men jag slog bissy/HHH/1N !

From: Jokehim

This Post:
00
109014.207 in reply to 109014.205
Date: 10/30/2009 9:56:36 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Som jag ser det är tre saker viktiga för mig med cupen:
1) Entusiasm - varje gång man kör TDL tjänar man på det och så länge man undviker crunch så förlorar man inget på cupspel. Blir än tydligare när man nu får playoffnivåer från kvart som för mig det inte finns några bra argument för att införa. Lustigt att man i Consolidation tourney för landslag inte har playoff mode i slutspelet samtidigt där det känns självklart. För egen del känns inte entusiasmen så viktig när man är mittengäng som jag är dock då den i tid till slutspelet sjunker för att man bara kan köra två TDL i veckan pga cupen och speciellt om man inte spelar under allstarveckan så sabbas den helt med en match under en vecka.
2) Pengar - här drabbas man både av att man inte får intäkter och att man får sämre fan survey. Jag har 3.5 i betyg trots crunch mot bissy i matchen jag förlorade. Vet inte vad det innebär i intäkter men nog lär väl ett steg bättre betala en slant också? Spelar det inte in i matchprestationen också? Det har jag inget belägg för däremot.
3) Träning - når man kvarten får man ytterligare en vecka som man kan skippa lagträningen på. Visst kan man argumentera emot detta då man måste använda spelare flitigare för att nå långt i cupen men detta är ju också under förutsättning att man möter tufft motstånd för att gå långt.

Sen finns det förstås lite prestige i att gå långt i cupen som inte helt får glömmas bort. Jag försöker alltid nå långt av främst det skälet

This Post:
00
109014.208 in reply to 109014.207
Date: 10/30/2009 10:08:03 AM
Overall Posts Rated:
2929
1) Som sagt så påverkar ju inte cupen slutspelet för oss som har så få lag. Den gör däremot att man kan variera sig och överraska i serien med fler normal.

2) Jag hade 4,5 efter förra matchen, då hade jag vunnit 4 matcher fler än dig... tror verkligen inte det har så stor påverkan. Att fan survey skulle påverka matchen på ngt sätt varken tror eller hoppas jag, det vore urbota bara dumt då det skulle göra dåliga lag sämre och bra lag bättre.

3) Jo träning till viss del... men 1 match gör inte så stor skillnad i det långa loppet.

Prestige, jo... men allt för få ser cupen som ngt mer än ent-höjare och det tar bort en hel del av prestigen för mig med, även om jag satsar på cupen. (Främst för att det finns en liiiten liten chans att få spela BBB :D)

From: Mannen

This Post:
00
109014.209 in reply to 109014.208
Date: 10/30/2009 10:52:05 AM
Overall Posts Rated:
7575
1) Som sagt så påverkar ju inte cupen slutspelet för oss som har så få lag. Den gör däremot att man kan variera sig och överraska i serien med fler normal.

2) Jag hade 4,5 efter förra matchen, då hade jag vunnit 4 matcher fler än dig... tror verkligen inte det har så stor påverkan. Att fan survey skulle påverka matchen på ngt sätt varken tror eller hoppas jag, det vore urbota bara dumt då det skulle göra dåliga lag sämre och bra lag bättre.

3) Jo träning till viss del... men 1 match gör inte så stor skillnad i det långa loppet.

Prestige, jo... men allt för få ser cupen som ngt mer än ent-höjare och det tar bort en hel del av prestigen för mig med, även om jag satsar på cupen. (Främst för att det finns en liiiten liten chans att få spela BBB)

1. I de 3 första matcherna mötte jag lag jag kunde ta utan problem med TIE i de sista fem har jag kört Normal och jag tror det var en förutsättning för att jag skulle vara säker på kvartsfinalen. Så vad det gäller ent kunde jag i stort sett lika gärna fått Bissy i tredje rundan.

2. Först och främst, pengarna i cupen är långt från oviktiga! Visst du kanske bara får 600k eller något från cupen och det kanske motsvarar en hemmamatch för dig, men jag tror ingen skulle säga nej till ytterligare en hemamatch per säsong, vilket motsvarar nästan 10% högre intäckter från den viktigaste inkomstkällan. För mig handlar det om två hemmamatcher och för div tre laget som gick till kvart kan jag tänka mig att det var 3 hemmamatcher.

Jag har också 4.5 i surveyen, och håller med skuggan här, betydelsen är nog rätt liten och det lär vara betydligt bättre att vinna en eller två extra matcher i serien. Tror absolut inte att den påverkar matcherna.

3. Träningen tycker jag är viktig men svårt att räkna med att lyckas komma dit och i det långa loppet har det nog som sagt väldigt liten betydelse.

Prestige ser jag som det viktigaste och framförallt att du har en match till i veckan att bry dig om!

/Mannen

This Post:
00
109014.210 in reply to 109014.209
Date: 10/30/2009 7:29:40 PM
Overall Posts Rated:
2929
Ja jisses, glädjemomentet glömde jag ju bort att nämna... så sjukt mkt roligare att spela cup jämfört med träningsmatch! (Inget ont om er mosq ;) )
En match till att klura taktik och laguppställning är guld värt!

1. Jo, du har ju haft otur med bortaplan och småtuffa motståndare... men jag ser ändå cupen som viktig för enten, det ger dig fler valmöjligheter under veckan. (du vet på fre vem du ska möta i cupen o kan då planera veckans 3 matcher för träning/GS/ent samt såklart vinstchanser)

2. Ja jag pratade såklart bara ur min egen synpunkt... och med priserna på transfern så tycker jag fortfarande att det är ganska lite pengar med 510k för att gå till semi. Vill iofs med den fria lottningen inte att det ska vara mer prispengar, även om det kanske skulle få fler att satsa på cupen, utan tycker bara att de inte räcker särskilt långt om man ser på transfern :)
Ber om ursäkt om ni tycker det är fel, jag har ganska länge varit nonchalant med pengarna här på BB :)

Advertisement