BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 30

Säsong 30

Set priority
Show messages by
This Post:
11
266319.208 in reply to 266319.207
Date: 4/16/2015 5:23:27 PM
Overall Posts Rated:
33
Jo vi var ju ett kompisgäng på 5 pers som började spela tillsammans! Ett tag var vi alla riktigt aktiva, och var nästan alla i tvåan! Nu är jag dock den enda som spelar fortfarande.. BB var ju det enda vi prata om i skolan så var på ett sett de som höll igång spelandet.. Men nu när vi alla slutade skolan vart det svårare för alla att hålla motivationen uppe, och köra aktivt.. :/ som ni säger tar långt att bli bra, vilket gör svårt för spelare att fortsätta spela..,

From: jacob_f
This Post:
00
266319.209 in reply to 266319.208
Date: 4/17/2015 8:48:49 AM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Efter dagens träning och förlust i första kvalmatchen så kan vi konstatera att det blir en stor förändring i SBBL nästa säsong. Glaskulans IF kommer då inte att återfinnas där något mer.

Efter många säsonger i högsta serien får vi nu ta krafttag att försöka tycka BB är kul igen. Vi önskar motståndare all lycka i kommande säsonger!

Troligtvis lär vi inte återses i SBBL!

KÄMPA GIF!

This Post:
00
266319.210 in reply to 266319.209
Date: 4/17/2015 9:06:52 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
201201
Fikaförsäljningen på Bullvallen lär slå alla rekord. GIF spelade ju ner oss ur SBBL säsong 24, imorrn hoppas jag på revansch men att det är avgjort på förhand tror jag inte utan det blir nog tajt som förra matchen.

...vore dock trist om det innebär slutet för GIF, du får drafta bra och hitta motivationen där istället om det blir nedflytt.

From: Jokehim

This Post:
00
266319.211 in reply to 266319.209
Date: 4/17/2015 9:47:34 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Klart du återfår motivationen när du totaldominerar i tvåan. När dessutom Hattrick infört ockerpriser på supporterpriset är det ju än mer givet att suget för BB ökar

Ses i SBBL om ett par säsonger! Väntar alltjämt på revansch i cupfinal och det måste du ju unna mig. Att slå dig i semin och att ha vunnit två cuptitlar räcker inte som tröst!

This Post:
00
266319.212 in reply to 266319.211
Date: 4/17/2015 11:16:27 AM
Overall Posts Rated:
88
Hugger direkt på din kommentar om HT, för det är ju precis så det är. BB blir ju genast mer intressant, även om jag tycker att det skulle behövas ett par grundläggande förändringar (i första hand sluta buda på personal. Man blir ju tokig. Och sedan borde det på något sätt vara lättare att gå upp i divisionerna. Kanske borde man göra serierna betydligt smalare, med fler som lag som gick upp och ned. Då kunde man börja i div IV el tom V, så kunde man raskt gå upp till säsong II på några säsonger. Nu går man från III till II och sitter sedan fast tills man uppgraderat laget. Den där långsiktiga progressionen saknas...)

Ang slutspelet satsar vi förstås på vinst och håller väl lite småarrogant oss själva som favoriter, men som det heter: bollen är rund.

This Post:
00
266319.214 in reply to 266319.212
Date: 4/17/2015 3:28:43 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Jag håller med dig fullständigt. Personaltransfern är så j-a jobbig och tror att det är extremt få som föredrar dagens system framför det gamla. För er som inte var med då så bytte man från att tränarna sjönk en nivå och hade en fast kostnad till dagens mycket märkliga där man ska buda för att köpa tränare. Gjorde man om till rörliga priser på tränarna baserat på efterfrågan skulle jag tycka det var ok även om det bästa vore om BB själva kunde fastställa balanserade priser likt man en gång i tiden hade.

Håller också med om seriesystemet. 16 lag och endast 1 som går upp blir lite väl segt. Fick jag föreslå skulle jag ändra det till 2 lag som flyttas upp i varje serie av 16 lag för jag tycker att antalet lag är bra att ha kvar. Däremot vore det smart att ha fler divisioner så att man får möta likvärdigt motstånd. I Sverige skulle det innebära 1 SBBL, 2 division II, 4 division III och 8 division IV. I nuläget skulle det blivit lite väl bra då det skulle endast bli 11 lag i division IV och de nyaste lagen då skulle man dessutom kunna ha det så att alla nya lag hamnar i division IV per default så länge som totalt antal lag överstiger 7*16 lag, dvs ingen ersättning av botlag i nästhögsta serien. Visst, det skulle kanske bli lite konstigt att vinnarna av bägge konferenserna flyttar upp men för mindre länder och antagligen även för större skulle detta i mitt tycke bli en förbättring. I Hattrick går 2 av 8 lag upp i vissa divisioner (åtminstone var så fallet innan antalet lag minskade). Antalet lag i varje serie i Hattrick är oavsett för få då segrarna inte ens automatiskt går upp så det vill jag inte BB ska korrigera till.

This Post:
00
266319.215 in reply to 266319.210
Date: 4/17/2015 5:12:16 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Fikaförsäljningen på Bullvallen lär slå alla rekord. GIF spelade ju ner oss ur SBBL säsong 24, imorrn hoppas jag på revansch men att det är avgjort på förhand tror jag inte utan det blir nog tajt som förra matchen.

...vore dock trist om det innebär slutet för GIF, du får drafta bra och hitta motivationen där istället om det blir nedflytt.

Det känns konstigt att eventuellt inte spela i SBBL nästa säsong. Det känns också konstigt att åka ur en serie. Det har ju aldrig hänt!

Draften skiter jag i denna säsong. Har alldeles för bra placering för att få något av värde där. Väntar hellre på en annan säsong.

Åker vi ur kommer allt säljas och satsning på svenska spelare kommer införas.

From: jacob_f

This Post:
00
266319.216 in reply to 266319.211
Date: 4/17/2015 5:14:50 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Klart du återfår motivationen när du totaldominerar i tvåan. När dessutom Hattrick infört ockerpriser på supporterpriset är det ju än mer givet att suget för BB ökar :)

Ses i SBBL om ett par säsonger! Väntar alltjämt på revansch i cupfinal och det måste du ju unna mig. Att slå dig i semin och att ha vunnit två cuptitlar räcker inte som tröst!

Haha! Vi får se vart vi ses! Dock känns det tråkigt att nu eventuellt åka ur SBBL. Jag har alltid velat motbevisa vad du skrev för typ 20 säsonger sen att mitt lag redan då var slut på den här nivån. Men så var det inte då! Nu är det dock nära.... :(

This Post:
00
266319.217 in reply to 266319.216
Date: 4/19/2015 4:52:37 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
201201
..Då blev det alltså bara ett nytt lag i Great 8... När jag tittar på min trupp kan jag knappt fatta att vi är det klart sämsta laget på blåa sidan.. den nykomling som kommer upp kommer få det rejält svettigt. Om nu inte någon kör en tanksäsong dvs.

Lycka till i draften allihopa, nu jävlar har jag slösat poäng så nånting av värde ska det bli!

This Post:
00
266319.218 in reply to 266319.217
Date: 4/19/2015 8:45:00 AM
Overall Posts Rated:
2727
Semifinalen var så jämn som den kunde bli. KFUM satte en trea med tre sekunder kvar, sedan avgjorde Henrik Carlsson med en buzzerbeater :)

Final både i cupen och i ligan, dessvärre ser det väl ut att bli dubbla finalförluster.

Advertisement