Minusta on hyvä, että vanhasta järjestelmästä on selvä jatkuvuus uuteen. Moni tuntuu hermoilevan siitä, että nyt pitäisi nopeasti ostaa uusi työntekijä ja hinnat ovat ylhäällä.
.. minä mitään hermoile, sanon vaan, jos me molemmat "ostamme" postimerkin 1:llä eurolla ja minun on huomenna 1000000€ arvoinen ja sinun 10€ arvoinen, ottaisiko päähän? Näin tässä on käynyt.
Itselläni on ainakin koko ajan ollut sellainen henkilökunta, joka vastaa tarpeitani ja jolle joukkueellani on varaa maksaa.
Niin minullakin, muttei se poista sitä totuutta, että jotkut hävisivät tässä ja en edes itse katso kuuluvani näihin, on vaan aina ollut tapana katsella asioita hieman laajemmalla perspektiivillä.
Tämä palvelee myös vähemmän aktiivisia käyttäjiä. Heillä voisi mennä pitkäkin aika "väärän" tason henkilökunnalla ennen tilanteen huomaamista ja mahdollisuutta reagoida siihen. Epäaktiivisuus ei ole välttämättä merkki huonosta tai laiskasta pelaamista, sen taustalla voi olla myös selkeiden suuntaviivojen luominen ja niiden mukaan pelaaminen.
Kyllä niitä pelejä ja esim. loukkaantumisia pitää katsoa, kuten myös jaettuja peliminuutteja, niin yksi vilkaisu henkilökunta/taloussivulle ei varmaan olisi pahitteeksi. Lisäduuniahan tuossa epäaktiiviselle tulee, kun joutuu henkilökuntaakin shoppailemaan.
Toki uudet, korkeammat taitotasot (6-7) ja erikoisuudet ovat jotain uutta, mitä vanhasta järjestelmästä ei ole jatkumona tullut.
Ei tullut ei ja ilmeisesti luulet minun niiden perään haikailevan, joka ei pidä paikkaansa, lisää vaan eroa rikkaiden ja köyhien välille, kuten Bunter jo esittikin. Puhun mm. tason 5 valmentajista(näyttävät menevän n. 1000000$ hinnalla) aivan törkeä etu kun edeltäjästä ei edelleenkään maksettu mitään(ja pitää vielä muistuttaa, että minulla on tuo 5-tason koutsi).
Nämä luovat nopeammin tarpeen päivittää henkilökuntaa omallekin joukkueelleni, vaikka henkiökuntatilanteeni oli muuten hyvällä mallilla.
Sinulle hyvä, joku toinen saattoi hävitä n. 2 miljoonaa.
No, ei se nyt täysin käsittämätöntä sentään ole. Managerien valitsemaan tilanteeseen ei selvästikään ole haluttu hakea muutosta. Kaikilla on sellaista henkilökuntaa, jonka palkkojen maksamiseen heillä on ollut halua järjestelmän muuttuessa. Henkilökuntaa vaihtaessaan kaikki maksavat, eikä kukaan saa hyvitystä nykyisistä työntekijöistään. Muutoksessa on melkeinpä aina niitä, jotka hyötyvät muutoksesta jollain mittarilla tai tietyllä tapaa ajateltuna enemmän kuin toiset, mutta ei tässä mistään kohtuuttomasta edusta ole mielestäni kyse
Mutta jotkut saivat hyvitystä entisistä työntekijöistään, nyt kun ajattelen, niin kaikkien olisi pitänyt saada tason 1 peruspellet ilman erikoisuuksia, silloin olisi menty tasapuolisesti ja kaikilla varaa ja sitten vaan markkinoille ihan pirusti niitä parempia vaihtoehtoja.
Kohtuuton etu??? Jos olisin saanut esim kaikki tason 1 henkilökuntaa ja joku toinen kaikki tasoa 5, olisi minulla(noin suunnilleen arvottuna nykyhintojen mukaan) mennyt 2 miljoonaa noihin henkilökuntaostoihin päästäkseni samalle tasolle. Joo eihän se minulle ole kuin n. 20 kotiottelun yleisötulot, joko alkaa kellot soittaa? Edellenkään niihin alkuperäisiin ei ollut sijoitettu hankittaessa pennin latia.
Ehdottaisinkin jonkinlaista windfall-veroa lisättäväksi..