No niin, pienten tietoteknisten ongelmien jälkeen koetan antaa hieman vastauksia esiin tulleisiin kyselyihin ja kommentteihin.
Arvostelua on tullut siitä, että voitot ovat "mutasarjan" vastustajista, osa on näin, mutta parempi se huonokin vastrustaja kuin ei vastustajaa ollenkaan, se, etteivät suuret ota vastaan ystävyysottelu kutsuja on ongelma, mutta haasteita olen ainakin joka viikko koettanut laittaa mahdollisimman korkealla rankingissa oleville, ja sitten viimeisinä päivinä apua huutaen ottanut vastaan haasteen kuin haasteen, ettei tulisi tyhjiä viikkoja.
No se siitä, arvosteluja tuli myös em-karsintojen huonosta menestyksestä ja siitä, että hävisimme mm. Sveitsille. Täytyy myöntää, etten missään vaiheessa odottanut Sveitsin tulevan otteluun CT:llä, koska ottelu oli kuitenkin molemmille tärkeä ja kuitenkin peli-intoa piti saada ylös tai ainakin säästää viimeisille kierroksille, joista piti myös saada voitot, jotta olisi ollut mahdollisuus päästä jatkoon. Ehkä sitten olisi ollut parempi laittaa kaikki likoon jo Sveitsi otteluut ja ottaa sitten turpiin Ranskalta, mutta tehty ratkaisu ja sen kanssa on vain elettävä.
Arvostelua olen saanut myös siitä, etten ole scoutannut vastustajia... siis miten ihmeessä tuohon oletukseen on päädytty, mielestäni kanssani eo ole ollut mitään väestön tungosta, kun olen ottelut taktiikoita päättänyt ja pelaajia niihin valinnut. Se, että ottelu taktiikkamme on ollut varsin yksipuolinen, johtunee ehkä saatavilla olevista pelaajista ja heidän vahvuuksistaan, U21-joukkueella sattui nyt vain olemaan erittäin sisävoittoinen joukkue ja vasta viime kaudella ja sen loppupuolella alkoi tulla tukea myös takakentältä. Pelaajien kehittyminen on ratkaissut aika paljon sitä kuinka heitä on käytetty otteluissa ja kyllä siellä tuli useissa otteluissa kokeiltua myös ulkohyökkäystä, mutta jostain syystä pelaajat eivät onnistuneet missään kokeilussa oiken kunnolla, joten siksi sisä painotteinen hyökkäys jatkui.
Suomen peliä on arvosteltu yksi puoliseksi ja hyökkäysvoittoiseksi, mahtaisikohan se johtua saatavilla olevista pelaajista, eräs kommentoija vannoo puolustus pelin nimeen ja olen kyllä samaa mieltä hänen kanssaan, mutta jos pelaajia kehitetään omissa joukkueissaan hyökkäysvoittoisesti, niin mistä niitä puolustus spesialisteja sitten saadaan?
Pelaajien scouttauksessa minulla on ollut ja on edelleen varsin hyvä verkosto ja suuri kiitos teille siitä, että työ jonka olette tehneet on mahdollistanut U21-joukkueen pyörittämisen ja uusien pelaajien scouttaamisen.
VAhvuuksiksini näen ilman muuta jo toiminnassa olevan verkoston ja toimivan keskusteluyhteyden heidän kanssaan. Olen pyrkinyt mahdollisimman paljon antamaan palautetta pelaajien valmentajille kauden aikan aja samalla myös kertomaan mitä taitoja U21-joukkuen tarvitsisi. Osa valmentajista on kehittänyt pelaajiaan pitkälti toiveiteni mukaisesti ja osa taas ei, eli yhteistyö on se ainoa tapa jolla voidaan päästä eteenpäin.
Joukkue tulee uusiutumaan alkavalle kaudelle aika paljon ja muutamia pelaajia on jo rinkiin otettukin, mutta ehkä ne suurimmat valinnat tehdään vasta ensi viikolla ja ehkä kuitenkin vasta ensi kaudenvalmentajan johdolla. Itselläni on jonkin verran potenttiaalisia ehdokkaita kirjanmerkeissäni, mutta en ota heitä vielä mukaan, koska mielestäni toimivan valmennuksen tulee tehdä valinnat, kuka se sitten lieneekin. Tämä ei tarkoita sitä, ettenkö mahdollisesti kilvassa muille sijoille jäädessäni antaisi pelaaja listaa uudelle valmentajalle, mutta jos pelaajat eivät kuitenkaan ole sellaisia, jotka tukevat valmentajan linjaa niin tällä toimenpiteellä vältetään turhat pelaajien erottamiset ja samalla peli-innon vähenemisen.
No tulipa taas hieman tekstiä ja toivottavasti tuli annettua myös joitakin vastauksia esitettyhin kysymyksiin.
Osa vastauksista jäi vielä ehkä antamatta, mutta koetan tässä viime metreillä vielä parantaa ja antaa kommenttejani.
Sallittu merkki määrä täytyy joten jatkoa seuraa jonkin ajan kuluttua
-