BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Vreugdemuur 5

Vreugdemuur 5 (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
235003.215 in reply to 235003.214
Date: 3/14/2013 1:05:12 PM
Overall Posts Rated:
408408
Opzich is het wel een goed idee,dat het vele aan en verkopen,een invloed heeft op de vorm van de spelers,ik kan me hierin wel vinden.Ik heb in het verleden ook andere managers-games gespeeld,en daar was dat altijd het geval,blijkbaar gaat BB in vormshape aanpakken,dat kan ook.Bij die andere had je team sfeer wat naar beneden gaat als men aankopen doet.

From: rvb74

To: Hero
This Post:
00
235003.216 in reply to 235003.208
Date: 3/14/2013 2:23:19 PM
Overall Posts Rated:
1717
It takes two to make a thing go right ;)

From: Ruaidri
This Post:
00
235003.218 in reply to 235003.215
Date: 3/14/2013 4:29:40 PM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
538538
Second Team:
Silver Onions
Hoe meer ik over die nieuwe regel nadenk, hoe slechter ik hem vind.

Nu is het zo vlak voor de play-offs is het een drukte van belang op de transfer markt. Teams die nergens meer om spelen, proberen spelers te lozen. En spelers die denken ergens kans op te maken, beginnen actief te kopen.

Als deze regel wordt ingevoerd, betekend het al gauw dat je 2 weken kwijt bent om de vorm van je speler naar een top vorm te krijgen. Betekend dat je als je aankopen voor de play-offs wilt doen, dat je die halverwege de terugronde al moet doen. Voor de meeste teams tussen plaats 3 en 6 is het dan meestal nog niet duidelijk, waar ze zullen gaan eindigen, dus zullen ze over het algemeen terughoudend zijn met aankopen.

Verder heeft een aankoop een direct nadeel, want wil je je speler in topvorm krijgen zal je hem minuten moeten gaan laten maken, maar omdat hij niet in vorm is, kost dit dus teamprestatie.

Voor het NT is het ook een slechte maatregel, want zodra een speler verkocht wordt, ben je als NT coach een speler ook eigenlijk kwijt voor 2,3 weken, tot zijn vorm weer top is.

Als de bekerfinales zo'n probleem geven, moeten ze die gewoon later in het seizoen plannen. Je kan best uitrekenen, hoe lang een beker toernooi duurt in een klein land en dus gewoon een aantal weken later beginnen met het bekertoernooi.
Ander idee is om het bekertoernooi van de grote landen op te splitsen in een top beker en een lage klasse beker. Dan kun je ook gelijk eindigen.

Het hele idee om de vorm te laten dalen van een aankoop is een slecht idee en zal er enkel voor gaan zorgen dat de transfermarkt nog verder in elkaar stort. Ik hoop dan ook dat deze maatregel nog van tafel gaat.

Only in the dark, we succeed!
This Post:
00
235003.220 in reply to 235003.219
Date: 3/14/2013 5:14:11 PM
Overall Posts Rated:
506506
Congrats ;)

Bedankje naar Arsjitekt voor al die forse inzet al die seizoenen, trouwens!

From: Hero

This Post:
00
235003.222 in reply to 235003.218
Date: 3/14/2013 5:25:11 PM
Overall Posts Rated:
6161
Het later laten beginnen van de cup in kleine landen is nadelige voor teams die spelen in de B3. Zoals Stoosh en ik kunnen dan niet profiteren van de vroege "TIEs" om enthusiasm op te bouwen terwijl grote landen dit dan weer wel kunnen.

From: Ruaidri

To: Hero
This Post:
00
235003.223 in reply to 235003.222
Date: 3/14/2013 5:30:44 PM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
538538
Second Team:
Silver Onions
Goed punt Hero, daar had ik niet aangedacht.

This Post:
11
235003.224 in reply to 235003.218
Date: 3/14/2013 5:32:13 PM
Overall Posts Rated:
506506
Het gelijktrekken van bekerwedstrijden in allerlei landen met verschillende grote van communities zorgt voor vele nare ongelijkheden, zoals geldverlies in de eerste weken tov grotere communities of enthusiasm verlies voor de B3 teams. Opsplitsen van het bekertoernooi neemt juist de hele charme van een bekertoernooi weg.

Playoffs voor de league hebben al te maken met een playoff deadline, dus hiervoor is al planning nodig. Daar zal de regeling niet bijzonder veel aan veranderen.

Daarbij vraag ik mij af of de invloed op de transfermarkt heel groot zal gaan zijn. Ja, spelers die 5x per seizoen van team wisselen worden minder effectief in het NT, maar dat vind ik een positief iets. Ik denk dat de NTs dus nog meer voordeel gaan krijgen van 'sustainable' spelers ipv salarismonsters.

Afgezien van dat worden de prijzen van spelers voornamelijk bepaald tov de vergelijkbare spelers op de markt. Een toptalent is 5 million waard omdat hij beter is dan de rest, daar heb je dus wel de rest voor nodig. Aangezien alle spelers met hetzelfde gameshape systeem te maken hebben, zal het over het geheel gezien weinig effect moeten hebben, immers kan je nu simpelweg geen 9 gameshape speler meer kopen, dus wordt de nieuwe maximum lets say 8 of 7 en worden aan de hand van dit weer alle prijzen herschaald naar nominale value.
Ik vraag me trouwens wel al af in hoeverre transferprijzen uberhaupt bepaald werden door game shape.

This Post:
00
235003.225 in reply to 235003.224
Date: 3/14/2013 5:45:47 PM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
538538
Second Team:
Silver Onions
stel je koopt deze week een speler, wat veel teams doen die gepromoveerd zijn.
Dan daalt de gameshape dus naar niveau 6 of nog lager. Lekker als je een versterking wilt doen. En je eerste wedstrijden in je nieuwe competitie zijn meestal belangrijk, want is tegen je eigen kant, dus voor handhaving zeer belangrijk.

Ik wil voor de play-offs nog wel eens een gokje wagen als ik wat geld over heb. Dan let ik altijd op gameshape.

Je voorbeeld over het NT klopt in mijn ogen ook niet.
Bijvoorbeeld Lahr staat op dit moment te koop. Openingsbod staat erg hoog in mijn ogen. Dus hij zal niet verkocht worden. Aangezien de manager hem wil verkopen, gaat hij hem straks opnieuw aanbieden. Manager let niet al te strak meer op zijn minuten, want Lahr gaat toch weg. Gevolg a.s. vrijdag stijgt zijn vorm niet. Stel volgende week verkoopt hij wel. Zakt zijn vorm weg. Voordat hij dan op gameshape 8,9 zit zijn we dus 4,5 weken onderweg in het seizoen.

Bij het NT zijn de eerste 7,8 weken elk seizoen het belangrijkst. Dus kost het gewoon voor de helft van de belangrijke tijd een speler. Dat een manager een mooi getrainde speler ergens een keer wil verkopen lijkt mij echt onderdeel van het spel.

Maar waarom deze verandering? Om op het eind van het bekertoernooi geen spelers voor 1 wedstrijd te zien.
Dan lijkt het mij beter om de minimale duur dat een speler bij een team moet zijn voor hij weer door verkocht mag worden, gewoon verhoogd moet worden. Misschien na 3 weken ofzo. Dan voorkom je dit ook, moet er ook gepland worden.
En beinvloed je niet de gameshape, die gewoon heel erg belangrijk is om wedstrijden te winnen.

Advertisement