BuzzerBeater Forums

Suomi - II.2 > Kausi 67

Kausi 67

Set priority
Show messages by
From: Wagner

This Post:
11
326093.22 in reply to 326093.19
Date: 1/12/2025 10:30:15 AM
Wagner College
II.2
Overall Posts Rated:
9595
Buzzer-manager on hyvä ohjelma. Sitä tulee käytettyä.

On todella hyvä ollakseen ilmainen.

Näin ei-supporterille se tuo lähes välttämättömiä parannuksia
Valitettavasti kaikkea sekään ei kerro, ja osa myös kiinnostavista tilastotiedoista on taas ripoteltuna vain itse BB:hen (eli eivät saatavilla buzzer-managerin kautta). Kun on kerran tottunut amerikkalaiseen tilastointiin (mitä kaikkea siellä on saatavilla), niin saadakseen kunnollisen käsityksen tietyistä vahvuuksista pitäisi tehdä itse ohjelma joka kaivaa tarpeelliset luvut ottelutilastoista. Otetaan esimerkkinä vaikkapa pisteet/pallonhallinta, joukkueen menetysprosentti pallonhallinnoissa, levypalloprosentit (kokonaislevyreistä), hyökkäyslevypalloprosentti, syötöt/menetykset-suhde, prosentuaalinen osuus koreista jotka on tehty syötöstä jne. jne...

Muutoinkin noin kehitysehdotuksena (hyvä huudella siitä vain täällä, ei vissiin kannattais laittaa ohjelman kehittäjälle viestiä;) täytyy mainita, että muistaakseni ainakaan omat joukkuetilastot eivät päivity koko historian osalta oikein, joten valitettavasti se ei ole ainakaan itselleni ollut luotettava lähde jos haluan katsoa joukkue- tai pelaajatilastoja koko historian ajalta. (Kaikki pelatut kaudet on manuaalisesti päivitetty jokaisen kauden otteluohjelman kohdalta, joten siitä ei ole kyse).

From: Wagner

This Post:
11
326093.23 in reply to 326093.11
Date: 1/13/2025 8:36:35 PM
Wagner College
II.2
Overall Posts Rated:
9595
Minulla se ei sitten onni käy, että pääsisin Betonin kanssa samaan sarjaan nauttimaan analyyseista. Nytkin lähdin sopivasti alta pois juuri kun Maestro saapui. Ehkä vielä joskus.

Itse jatkan tuolla, missä kaikki keskustelu kai käydään Discordin puolella.

Mitä Betonin saapuminen sarjaan tarkoittaa foorumiaktiivisuuden osalta? No, senhän me kaikki tiedämme, mutta oli pakko kaivaa tässä yön tunteina hieman konkretiaa väitteen taakse.
Kausien 61-66 foorumiaktiivisuus tässä sarjassa: yhteensä 21 viestiä.
Kauden 67 viestimäärä (tämä viesti huomioiden) yhteensä 23 viestiä jo tässä vaiheessa kautta. Ei muuta lisättävää. :D

Paitsi lisätään nyt kuitenkin vielä se, että jos tavoitteita halutaan, niin kaudella 31 tässä sarjassa lähetettiin foorumille peräti 289 viestiä - siihen meillä on vielä himpun verran matkaa... ;)

This Post:
44
326093.24 in reply to 326093.23
Date: 1/14/2025 11:56:43 AM
BetoniBasket
II.2
Overall Posts Rated:
25902590
Hienoa kun jengi aktivoituu !

Tulee mieleen kun Kuusankoskella tehtiin PK 9:ä vuonna 1987-88 ja joskus talvella kun oli valu illalla menossa läksin paikalliselle nakkarille joskus klo 20 maissa. Siellä oli sellainen mua ehkä 10 vuotta vanhempi kaveri, joka tuoksahti lievästi viinalle ja kysyi, voisinko heittää hänet autollani Keskuslaitokselle ?

No, sanoin kaverille, että jos maltat varttua kun syön lihiksen niin kai mulla sen verran aikaa on vaikka valu onkin keslken, meillä on 20 minsan "sapuskatauko" ! No, ajo otti sen n. 5 minsaa suuntansa, saavuttiin Keskuslaitokselle ja mulla alkoi olla jo vähän kiire takaisin työmaalle.
Kyyditttäväni kysyi saisiko hän laulaa mulle nopeasti yhden laulun, vaikka hänkin havaitsi, että oli jo aika kiire hoitelemaan valupomon hommia. Sanoin, että OK, en ikinä unohda kun hän lauloi mulle Lavin Vepan "Jokainen ihminen on laulun arvoinen".

Samoin mielestäni "jokainen viesti foorumeilla on pallon arvoinen" !

This Post:
22
326093.25 in reply to 326093.24
Date: 1/18/2025 12:30:03 PM
Wagner College
II.2
Overall Posts Rated:
9595
(y) Hienoa kun jengi aktivoituu ! :D
[...]
Kyyditttäväni kysyi saisiko hän laulaa mulle nopeasti yhden laulun, vaikka hänkin havaitsi, että oli jo aika kiire hoitelemaan valupomon hommia. Sanoin, että OK, en ikinä unohda kun hän lauloi mulle Lavin Vepan "Jokainen ihminen on laulun arvoinen". <3

(BB) Samoin mielestäni "jokainen viesti foorumeilla on pallon arvoinen" ! (*)

On mainio juttu, että porukka ainakin jonkin verran aktivoituu täällä. Ja erittäin hienoa on myös lukea asioita ja tällaisia tarinoita, jotka eivät suoraan tai pelkästään liity itse peliin, ja joista heijastuu se, että on sitä kierretty muutakin kun tahkoa. :)

Täytyy myöntää, että se yksi syy miksi en oikein voi sietää keskustelun häviämistä täältä foorumeista discordiin on se, että koen tämän pelin sosiaalisen puolen enenemissä määrin tärkeäksi vanhoihin aikoihin verrattuna - kyllä se on yksi pelin suola ainakin itselle. Ja ruoka ilman suolaa - tai Buzzerbeater ilman foorumeita ja BB-postia, voitaisiinko näin sanoa - ei maistu tunnetusti juuri miltään, tai vähintäänkin on vain varjo siitä mitä se voisi parhaimmillaan olla.

This Post:
11
326093.26 in reply to 326093.25
Date: 1/18/2025 1:04:48 PM
BetoniBasket
II.2
Overall Posts Rated:
25902590
Olen ihan samoilla linjoilla kanssasi. Discord lienee ihan hyvä/kiva, mutta saattaa todella nopeasti muotoutua vain pienen, jatkuvasti aktiivisen porukan "nypläyskerhoksi" ?

Tällainen vanha Dinosaurus tykkää enemmän foorumeista, joihin voi heittää tekstiä vaikka klo 3 yöllä.

This Post:
22
326093.27 in reply to 326093.26
Date: 1/18/2025 1:33:08 PM
Wagner College
II.2
Overall Posts Rated:
9595
Vastaanpa nyt tänne vaikka olisin voinut laittaa BB-postiakin - ihan kiusallaankin tänne, jotta saadaan taas yksi viesti lisää ja tämä pienen joukon sota foorumin autioitumisen estämiseksi saa tulitukea muualtakin.. :D
Johonkinhan se kommunikaatio täältä nimittäin katoaa/siirtyy, ei se vain kokonaan lakkaa olemasta - ja ei sitä tarvitse arvuutella, että minne. Ja tapahtuu se, että porukka eriytyy toisistaan ja myös se, että porukasta tulee ikään kuin kahden kerroksen väkeä siinä mielessä, että siellä keskustelevat tietävät mitä täällä foorumeilla keskustellaan, mutta me (tai minä esimerkiksi, Betonillahan taisi discord-tili olla joskaan ei liene aktiivisessa käytössä?) emme mitä siellä keskustellaan.

En tiedä olenko dinosaurusosastoa itse jonkun mielestä, se lienee makuasia, mutta joka tapauksessa, tännehän se keskustelu kuuluu. Että tervetuloa myös yli sarja- ja divarirajojen tänne ns. "Betonin sarjan foorumille" keskustelemaan! Topi88 oli suureksi pettymyksekseni ihan oikeassa SM-koriksen foorumin autioitumisessa, mutta en arvannut, että ihan tässä määrin - käykääpä "kollegat" hyvät itse toteamassa tilanne, jos ette usko...

This Post:
11
326093.28 in reply to 326093.27
Date: 1/18/2025 1:59:34 PM
BetoniBasket
II.2
Overall Posts Rated:
25902590
Nyt osu Betonia leukaan !

En olisi koskaan uskonut, että jonkun foorumiviesti saa mulle "tipan linssiin", silleen hyvällä tavalla.

Last edited by IsoBetoni at 1/18/2025 1:59:53 PM

This Post:
11
326093.29 in reply to 326093.28
Date: 1/18/2025 9:18:52 PM
Wagner College
II.2
Overall Posts Rated:
9595
Niinpä se itsellekin aivan yllättäen monesti juolahtaa mieleen - ja laittaa ajatusketjuja liikkeelle - joku asia, mistä täällä foorumeilla tai yksityisviestillä on ollut puhe... Ja käytännössä poikkeuksetta nimenomaan hyvällä tavalla. :)
Esimerkkinä tuo sun "jokainen ihminen on laulun arvoinen"-viesti, joka on jostain syystä ponnahtanut viime päivinä useamman kerran mieleen sen luettuani. Saattaahan siihen vaikuttaa pitkä ystävyysotteluhistoria, foorumille kertomasi asiat omasta elämästäsi (josta alkaa rakentaa ajan saatossa henkilökuvaa) ja vuosien saatossa vaihdetut viestit, mutta pystyin melkeinpä kuvitella tilanteen elävästi, ja ehkä se sitä kautta jäi hyvällä tavalla sitkeästi mieleen pyörimään.. Yhtä kaikki, oli syy mikä oli, niin sulla on sana hallussa ja ne sanat kumpuaa pitkästä elämänkokemuksesta ja tietynlaisesta jämptistä ja rehdistä asenteesta - en todellakaan usko, että itse olen ainoa, joka näitä sun viestejä tykkää lukea. :)

Joten lisää vastaavia ja muunlaisia tarinoita, sekä puhetta myös muusta kun itse pelistä laitettu tilaukseen näillä puheilla! Ja tämä "Betonin sarjan foorumi" ei sitä paitsi ole onneksi mihinkään tiettyyn asiaan omistettu foorumi, joten keskustelu on vapaampaa eikä tule moitetta/huomautusta aiheesta poikkeamisesta, joten pitäkäämme (tämän sarjan, mutta kernaasti muidenkin sarjojen) managerit yhdessä huolta siitä, että tässäkin sarjassa viimein auki raotettu sanainen arkku pysyy auki koko loppukauden...

This Post:
22
326093.30 in reply to 326093.29
Date: 1/20/2025 6:40:42 PM
BetoniBasket
II.2
Overall Posts Rated:
25902590
"Runkkarista" 1/3 takana eli kaikki oman lohkon joukkueet on kohdattu. Katsotaanpa hieman kauden alun ennustetta vs. nykytilanne ?

Iso Kasi

Tuusulan Taika, ± 0
Pahalammen Pomppu, ± 0
Kekluhoitaa, +4, kauden kovin yllättäjä !
Butter Islet Wikings, -1
---------------------------------------------------------------------------------------
Liffe, ± 0
zetor, ± 0
Saskia, -3, tämän lohkon alisuorittaja

Mahti Kasi

Kaksi Tornia, +1
Rantarosvot, -1
Alligaattorit , +1
Puffers&Pelicans Ltd , +1
--------------------------------------------------------------------------------------
Wagner College, +1
BetoniBasket, -3, lohkon alisuorittaja, jota hieman pelättiin/osattiin etukäteen jopa odottaa
Ben Dover, ± 0

Last edited by IsoBetoni at 1/20/2025 6:41:13 PM