Gått igenom en hel del spelare nu på morgonen och tagit ut en massa för att granska och många har sedand irekt blivit petade.
Så kommer det fortsätta ett par dagar till att sämre får ge vika för nya bättre spelare som jag får ögonen på.
Några småsaker:
Kondition (stamina) är viktigt. En kalasspelare med usel kondis kanske bara lirar 5 minuter per match och då gör han inte mycket nytta. Jag har fått peta et par duktiga killar som platsar bortsett från stamina så träna gärna det om ni har killar som egentligen är bra men saknar ork och tipsa mig gärna när kondisen kommit upp sig.
Ett par positioner är underrepresenterade. Det handlar om Point Guards (även om vi i landslaget nu iaf har en markerad som Shooting Guard men som kan göra fint jobb som PG också). Det handlar även om Power Forwards (även om en eller flera av våra centrar kan knäcka extra på den positionen utan större problem).
Det har varit lätt att få in tips ang Shooting Guards. Kanske har många spelat med taktiker som gynnar den positionen så mna får upp ögonen för deras poängproduktion. För att en ny Shooting Guard ska ta plats i landslaget krävs minst respectable på Jump Shot och Jump Range + icke-blå värden på sådant som Outer Def, Handling, Driving (och förstås även på stamina).