Singh är ju väldigt fin. Hade det inte varit för hans ålder hade jag kunnat tänka mig ett bud. Lönen skrämmer inte så väldans annars.
33k liraren var ju riktigt fin tränad så hade du kanske kunnat behålla. En sån spelare skulle ju kunna hjälpa dig till slutspel i tvåan så även om du får in 1.5-2 mille kan det vara pengar du annars tjänat i publikintäkter.
Klart är att du kommer kunna köpa in några lönetunga grabbar utan att spräcka lönegolvet. Gissar att du även med sånt lag tar dig rätt bekvämt till slutspel om du bara vill. Konkurrensen i tvåan är inte speciellt tuff längre. Min förra sejour i tvåan sluta jag trea i serien trots att det var en skapligt tuff konkurrens och jag konsekvent körde med 18-åring som PG i 48 minuter och även i övrigt hade beskedliga löner (dock två av mina nuvarande starters om något svagare en av dom).
Kan vara trevligt mixa lite och sno lite segrar i tvåan också med ett begränsat material. Speciellt om du siktar in dig på att köra med låga löner och nya TOs. Du lär ju få tillräckligt med pengar för att köpa in TOs och en bra tränare efter dina utförsäljningar och veckoinkomsten bör även den bli rätt ok.
Som sagt hoppas se dig snart i SBBL igen. Du har ju alla möjligheter också att ligga kvar i toppen av antal säsonger. Två säsonger i tvåan och du släpper endast upp NIL jämsides med dig. Oxhill åker ju ner så de drar ju inte ifrån dig. Bortsett från IOW finns det inget lag som är i närheten av er fyra. Det är 8 säsonger upp för oss som är närmast. Maniacs, Vatos KFUM Skellefteå kommer vara delad 7:a med Estudiantes i maratontabellen eftersom vi alla klarade oss kvar.
Sing är fin och hans värde i sålda tröjor borde locka alla lag i SBBL!
Faruk är fin och det är han som har vi lagt allt fokus på träningen. Tyvärr blev han aldrig så stark som jag hoppades på. Min tanke när han köptes var att han skulle bli den SF jag saknade. Dock valde jag att sälja mina två starka PG och SG för någon säsong sen, (Johan och Roger som var gamla LL-spelare) och efter det blev det fritt fall.
Jag har sparkat all min personal i väntan på vad jag ska göra! Jag behåller bara egna produkter för att låta dem få spela matcher i laget.
Min fråga är vilken riktning Glaskulans IF ska ta. Jag hatar BB-transfer och även valt att inte ha supporter. Detta i kombination gör att jag troligtvis aldrig kommer köpa in några spelare till ett framtida bygge. Utan det blir nog bara hamstra pengar om det går?