BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 30

Säsong 30

Set priority
Show messages by
From: jacob_f

This Post:
00
266319.224 in reply to 266319.223
Date: 4/20/2015 9:40:08 AM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Singh är ju väldigt fin. Hade det inte varit för hans ålder hade jag kunnat tänka mig ett bud. Lönen skrämmer inte så väldans annars.

33k liraren var ju riktigt fin tränad så hade du kanske kunnat behålla. En sån spelare skulle ju kunna hjälpa dig till slutspel i tvåan så även om du får in 1.5-2 mille kan det vara pengar du annars tjänat i publikintäkter.

Klart är att du kommer kunna köpa in några lönetunga grabbar utan att spräcka lönegolvet. Gissar att du även med sånt lag tar dig rätt bekvämt till slutspel om du bara vill. Konkurrensen i tvåan är inte speciellt tuff längre. Min förra sejour i tvåan sluta jag trea i serien trots att det var en skapligt tuff konkurrens och jag konsekvent körde med 18-åring som PG i 48 minuter och även i övrigt hade beskedliga löner (dock två av mina nuvarande starters om något svagare en av dom).

Kan vara trevligt mixa lite och sno lite segrar i tvåan också med ett begränsat material. Speciellt om du siktar in dig på att köra med låga löner och nya TOs. Du lär ju få tillräckligt med pengar för att köpa in TOs och en bra tränare efter dina utförsäljningar och veckoinkomsten bör även den bli rätt ok.

Som sagt hoppas se dig snart i SBBL igen. Du har ju alla möjligheter också att ligga kvar i toppen av antal säsonger. Två säsonger i tvåan och du släpper endast upp NIL jämsides med dig. Oxhill åker ju ner så de drar ju inte ifrån dig. Bortsett från IOW finns det inget lag som är i närheten av er fyra. Det är 8 säsonger upp för oss som är närmast. Maniacs, Vatos KFUM Skellefteå kommer vara delad 7:a med Estudiantes i maratontabellen eftersom vi alla klarade oss kvar.

Sing är fin och hans värde i sålda tröjor borde locka alla lag i SBBL!

Faruk är fin och det är han som har vi lagt allt fokus på träningen. Tyvärr blev han aldrig så stark som jag hoppades på. Min tanke när han köptes var att han skulle bli den SF jag saknade. Dock valde jag att sälja mina två starka PG och SG för någon säsong sen, (Johan och Roger som var gamla LL-spelare) och efter det blev det fritt fall.

Jag har sparkat all min personal i väntan på vad jag ska göra! Jag behåller bara egna produkter för att låta dem få spela matcher i laget.

Min fråga är vilken riktning Glaskulans IF ska ta. Jag hatar BB-transfer och även valt att inte ha supporter. Detta i kombination gör att jag troligtvis aldrig kommer köpa in några spelare till ett framtida bygge. Utan det blir nog bara hamstra pengar om det går?

From: Jokehim

This Post:
00
266319.225 in reply to 266319.224
Date: 4/20/2015 11:38:50 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
De bästa svenska spelarna annonseras ut i svenska forumet efter draften så du kan ju alltid hålla ett öga där om du hittar någon intressant spelare. Vi behöver ju fler tränare som tar hand om våra talanger så vi får ett slagkraftigt landslag så det kanske kan vara en utmaning? Sen kommer ju även spelare med landslagspotential ut och dessa kan man ju köpa när de är lite äldre utan att det brukar vara svettigt dyrt och forma dom.

BB-transfern är tveklöst rätt jobbig. Är ju lättsammare där på Hattrick när det alltjämt finns väldigt många spelare som är väldigt nära varann i skills och det borde gör utbudet mycket större och att det finns relevanta jämförelsepriser. Sen gillar jag ju att det finns autobudsfunktion i Hattrick. Lär väl dock inte hjälpa mycket med sånt i BB heller för priserna lär väl bara drivas upp än mer på de spelare man är sugen på.

This Post:
00
266319.226 in reply to 266319.225
Date: 4/21/2015 6:57:52 AM
Malmö Highflyers
II.2
Overall Posts Rated:
2020
Second Team:
Arlöv Highflyers
Första säsongen i SBBL avklarad och målet för säsongen nåddes med råge, är nöjd med vad laget gjort även om det är ett bra steg kvar till den riktiga toppen. Nu är det frågan vad som skall hända till nästa säsong, tror det blir ungefär som den här gången. Med andra ord ingen jätte satsning, vi hoppas på att hålla oss kvar en säsong till för att efter det ge det en riktig chans.

Önskar båda finallagen lycka till och stort grattis till Jokehim och hans Maniacs till cupsegern.

/Fieldstar

This Post:
00
266319.227 in reply to 266319.226
Date: 4/21/2015 7:35:17 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
274274
Second Team:
Utopia Vatos
Som nykomling med samma aspirationer som fieldstar denna säsong, dvs hålla sig kvar, så må jag säga att det gick över förväntan med den trupp jag har.
Hade flyt i rätt matcher i början vilket gav mig lite andrum i slutskedet av säsongen.
Jag behövde inte förstärka och ska försöka att slippa göra det nästa säsong också, men siktet blir nog kvalplats nästa säsong.
Får hoppas att några av nykomlingarna inte har allt för starka trupper.
Vi inser våra begränsningar och lägger större delar av budgeten på att muta domare och funktionärer, vilket har gett fina resultat hittills.
Tycker draften ser spännande ut, även om den där monster-HoF troligen uteblir ;-)

This Post:
00
266319.228 in reply to 266319.226
Date: 4/21/2015 9:53:01 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Tack för gratulationerna. Till absoluta toppen, det är i princip enbart TSS du syftar på då och möjligen till viss del NIL. Övriga lagen är som bäst lite bättre än dig.

Men helt klart vet man aldrig om det kan bli nedflyttning nästa säsong. Lokomotiv Storklint vann sin konferens som debutant för att åka ur säsongen efter. Men tror du har starkare lag än han och bättre möjligheter. Nu ser det inte ut som nykomlingarna blir så väldans starka kommande säsong men det är klart en sjätteplats och en nykomling före sig kan vara illa nog för nedflyttning. Ratu och Skene slutade 6:a och 7:a i andra konferensen den här säsongen och visar hur svårt ett kval kan bli.

Men tror du kommer klara dig bra. För egen del räknar jag med slutspel kommande säsong. Kommer ha ett starkare lag efter ytterligare en säsongs träning på min SG-stjärna och mina två TOs som snart är redo för startelvan. Saknar verkligen en bra SF så när de är färdiga så blir det en rejäl förstärkning till mitt lag. Om 3-4 säsonger när de är 26-27 och min PG och SG är 31-32 kan jag rimligen ge en rejäl konkurrens om titeln. Behöver dock hitta ersättare på C och bänken då. Men är ju ett långsiktigt spel detta och min plan om att vara som starkaste kommande två säsonger har stukats rejält av de två TOn. Vill vänta till dess innan jag definitivt satsar rejält.

From: Lövet
This Post:
00
266319.229 in reply to 266319.228
Date: 4/21/2015 12:08:18 PM
Overall Posts Rated:
5050
Hade helt missat att jag la ett bud på den lönetunga guarden jag har och nu säljer, tur att jag fick ge så pass lite för honom... Förstår inte varför jag fick för mig att buda på en sån spelare. Får väl skylla på trötthet och att all övertid på jobbet tagit ut sin rätt nu.

This Post:
00
266319.230 in reply to 266319.229
Date: 4/21/2015 12:15:05 PM
Overall Posts Rated:
5050
Tänkte hålla mig till samma tema då om serien Säsongen blev väl egentligen som många tippade med en tredje plats för min del. Den var däremot inte självklar då jag började sälja av laget efter cup ut tåget, får säga att jag är nöjd med säsongen som helhet.

På tal om SF så slängde vi precis ut över 4 miljoner på en sf vilket är det mesta vi någonsin lagt på en spelare. Tror undvika kval blir målet kommande säsong, speciellt med tanke på hur det gick i förra kvalet vi var med om i SBBL.

From: Jokehim

This Post:
00
266319.231 in reply to 266319.230
Date: 4/21/2015 1:03:34 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
I din serie går det i alla fall inte att glida till en topp 5 plats. Både Ratu, Vattjom och Skene är allt för starka för det och de verkar ju inte bli svagare inför kommande säsong. Samtidigt som TSS och NIL lär förbli ohotade på topp 2. Ingen tvekan om vilken konferens som kommer ha starkaste bredd kommande säsong. Tycker personligen att det ser ut att bli rätt svaga nykomlingar kommande säsong. Dock ser Mean Machines och BBKR rätt skapliga ut och Loyk lär väl duga om han inte väljer att tanka. Däremot ser segraren av gli abba och Göteborg Lightnings ut att få det tufft i SBBL om de inte har kapital att förstärka rejält.

This Post:
00
266319.232 in reply to 266319.231
Date: 4/21/2015 3:02:00 PM
Overall Posts Rated:
5050
Tror jag kommer köra med något svagare lag kommande säsong förutom på sf positionen där jag ökat på med runt 10 skill points mot min förra och även fått ner lönen sedan är väl Degas rätt fin också trotts hög lön. Blir spännande även nästa säsong och ska bli intressant att se om nån tänker utmana NIL och TSS på allvar.

From: rufferto

This Post:
00
266319.233 in reply to 266319.232
Date: 4/22/2015 7:23:33 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
201201
...Försöker tänka hur Manon tänker ang draften.. Risken känns stor att jag inte får mitt förstahandsval även om jag väljer tidigare än nånsin denna gång.

This Post:
00
266319.234 in reply to 266319.233
Date: 4/22/2015 11:57:09 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Du har tänkt snåla med draftpoäng eller hur ska jag tolka ditt inlägg?

Jag har lagt väldigt mycket draftpoäng så blir intressant se om jag kan få något någorlunda dugligt. Har för första gången scoutat även 19-åringar så är sannolikt man får en 19-åring så får väl se om de kan ha skills som duger för att tränas till U21. Dock är ett stort problem att jag har en säsongs träning kvar på Besse innan jag nöjer mig. Lär gå väldans trögt kommande säsong då han blir 29 år efter säsongen så frågan är om det är värt besväret. Besse bör vara T10 bland de som är listade som SG nu då han har 29.45 i cap och rangen är 28-30 för HoF enligt applikationen som Manon tipsat om. Finns det något sätt att få spelare listade efter lön och position så man kan kolla det närmare utan att behöva söka igenom alla landslag? Känns rätt märkligt att fransmännen envisades med att ha han utanför truppen i början av den här säsongen. Är den spelare som presterar högst betyg i deras landslag och har inte poppat mycket sen han återfick sin landslagsplats.

Last edited by Jokehim at 4/22/2015 12:01:02 PM

Advertisement