stel je koopt deze week een speler, wat veel teams doen die gepromoveerd zijn.
Dan daalt de gameshape dus naar niveau 6 of nog lager. Lekker als je een versterking wilt doen. En je eerste wedstrijden in je nieuwe competitie zijn meestal belangrijk, want is tegen je eigen kant, dus voor handhaving zeer belangrijk.
Ik wil voor de play-offs nog wel eens een gokje wagen als ik wat geld over heb. Dan let ik altijd op gameshape.
Je voorbeeld over het NT klopt in mijn ogen ook niet.
Bijvoorbeeld Lahr staat op dit moment te koop. Openingsbod staat erg hoog in mijn ogen. Dus hij zal niet verkocht worden. Aangezien de manager hem wil verkopen, gaat hij hem straks opnieuw aanbieden. Manager let niet al te strak meer op zijn minuten, want Lahr gaat toch weg. Gevolg a.s. vrijdag stijgt zijn vorm niet. Stel volgende week verkoopt hij wel. Zakt zijn vorm weg. Voordat hij dan op gameshape 8,9 zit zijn we dus 4,5 weken onderweg in het seizoen.
Bij het NT zijn de eerste 7,8 weken elk seizoen het belangrijkst. Dus kost het gewoon voor de helft van de belangrijke tijd een speler. Dat een manager een mooi getrainde speler ergens een keer wil verkopen lijkt mij echt onderdeel van het spel.
Maar waarom deze verandering? Om op het eind van het bekertoernooi geen spelers voor 1 wedstrijd te zien.
Dan lijkt het mij beter om de minimale duur dat een speler bij een team moet zijn voor hij weer door verkocht mag worden, gewoon verhoogd moet worden. Misschien na 3 weken ofzo. Dan voorkom je dit ook, moet er ook gepland worden.
En beinvloed je niet de gameshape, die gewoon heel erg belangrijk is om wedstrijden te winnen.
Only in the dark, we succeed!