BuzzerBeater Forums

BB Nederland > NT seizoen 35

NT seizoen 35

Set priority
Show messages by
From: Tesse
This Post:
11
279786.23 in reply to 279786.22
Date: 6/20/2016 3:32:13 PM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
533533
Second Team:
The Milk
Heel blij! Op papier lijkt het misschien een overwinning tegen de nummer 46, maar voor mij voelde het als een team dat minimaal even sterk was als wij. Ze hebben eerder Polen verslagen en van de eerder Europees kampioen Finnen verloren. Het zou mij niet verbazen als zij nu verder alles winnen.

De rebounds waren echt overweldigend en Aalberts deed het top op SF als starter. Sterker nog hij en Vito ten Brink waren noodzakelijk voor deze overwinning. Andere 3 starters deden het ook prima en naar mijn mening deden ook de invallers het prima (zeker Beukman heeft met 100% efficientie weer heerlijk gespeeld).

Dus grote shout out voor Aalbert en ten Brink en dank aan alle managers die hun spelers in vorm houden! En dank dit keer weer aan Ruaidri voor feedback op de eerste versie van de opstelling. Het helpt mij erg goed om eerst een eerste versie te posten en zo nog de op basis van feedback dingen bij te slijpen.

Langzaam vul ik onze selectie ook steeds iets verder aan. Dit keer konden we de Jongh goed gebruiken dus is hij nog bij het team gekomen. Tegelijkertijd geeft dit mij goed de optie om spelers die compleet uit vorm zijn doordat de manager ze 3 keer per week laat spelen erbuiten te houden.

Volgende week hebben wij een makkie tegen Azerbedjan terwijl bijvoorbeeld Portugal tegen Belarus een spannende wedstrijd krijgt. Daarna mogen wij met nog 3 zware wedstrijden de poulefase afmaken.

p.s. Wij hadden ook de mazzel dat hun beste PG met vorm 9 op de zaterdag ervoor geblesseerd was geraakt.

Last edited by Tesse at 6/20/2016 3:37:05 PM

Crunchy! If you eat fast enough

This Post:
22
279786.24 in reply to 279786.23
Date: 6/27/2016 2:28:31 PM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
533533
Second Team:
The Milk
Gewonnen van Azer
Met +42 van Azerbedjan gewonnen wat ongeveer is wat we van ons verwacht werd. De Finnen wisten nog beter te winnen van ze maar de Polen en Portugezen deden ook ongeveer +40. Ons rebounden is trouwens wel heerlijk de afgelopen twee wedstrijden. Ok, dit keer tegen een klein landje maar ook tegen de sterke Witrussen was het erg mooi.

De Portugezen hebben ook net aan van de Witrussen gewonnen (116-112) maar wisten dat te doen met een TIE tegen een CT. Indrukwekkend van ze!

Hiermee zijn we de Portugezen wel voorbij in doelsaldo en komen nu zowel voor hen als voor ons misschien wel de 3 zwaarste wedstrijden. De Finnen en de Polen en dan als laatste wedstrijd de Portugezen. Voor kwalificatie, wat voor ons kikkerlandje altijd lastig is, moeten we er daarvan dus 2 achter ons laten. Een mooi moment dus om alle spelers in topvorm te brengen en te kijken wat we uit de hoge hoed kunnen toveren de komende wedstrijden.

Schema van de 4 landen:

Portugal (4-0): Polen, Finland, Nederland

Polen (3-1..verloren van Witrusland): Portugal, Nederland, Finland

Finland (4-0): Nederland, Portugal, Polen

Wij (4-0): Finland, Polen, Portugal

Last edited by Tesse at 6/27/2016 2:34:24 PM

From: Ruaidri

This Post:
00
279786.25 in reply to 279786.24
Date: 6/27/2016 2:53:54 PM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
538538
Second Team:
Silver Onions
Ik doe mijn best met Epi, maar ondanks mooie minuten wil het niet lukken.

Only in the dark, we succeed!

This Post:
00
279786.26 in reply to 279786.25
Date: 6/27/2016 5:59:29 PM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
533533
Second Team:
The Milk
Vanaf hier moet het bijna wel beter gaan. Maar we kunnen hem zeker goed gebruiken.

This Post:
00
279786.27 in reply to 279786.26
Date: 7/4/2016 10:55:08 AM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
533533
Second Team:
The Milk
Op dit moment wedstrijd tegen de #1 van de groep de Finnen. Wij spelen met een Look Inside, 2-3 zone tegen hun Low Post MTM. Dat is dus best aardig. Helaas zie ik nu dat er geen inside voorspelling van onze kant staat terwijl ik dat wel had gewild....dat is nu erg jammer.

Verder spelen de Finnen met meer inzet wat ergens respect voor ons team laat zien aangezien ik hen een klasse hoger dan ons inschat. We staan we na 1 kwart dan ook 19-30 achter met al 2 timeouts dus een winst zie ik niet gelijk gebeuren.

Maar met nog 3 kwarten te gaan is de wedstrijd nog niet voorbij dus voor wie wilt is er nu een NT wedstrijd tegen een interessante tegenstander te volgen.

This Post:
00
279786.28 in reply to 279786.27
Date: 7/4/2016 11:14:25 AM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
533533
Second Team:
The Milk
Met rust nu 47-54 en mogelijk straks foutenlast voor hun PF dus kan nog spannend worden. Aan onze kant blessure voor Asser die backup PG was dus Stienstra moet het extra goed doen als starter.

Al zijn hun backups ook niet slecht dus ook zonder die PF lopen we niet zomaar door.

This Post:
00
279786.29 in reply to 279786.28
Date: 7/12/2016 10:08:19 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
14211421
Jammer van de wedstrijd tegen Polen van gisteren, we begonnen goed en zaten lang in de wedstrijd. Aan Asser heeft het niet gelegen ;)

This Post:
00
279786.30 in reply to 279786.29
Date: 7/13/2016 3:52:36 AM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
533533
Second Team:
The Milk
Asser deed inderdaad top precies wat ik van hem wilde. Sowieso deed het team het goed en hadden we bijna de verrassing. Na de wedstrijd tegen Portugal zal ik een terugblik schrijven en weer even vooruitblikken waar we staan qua spelersmateriaal en wat eraan komt.

This Post:
00
279786.31 in reply to 279786.30
Date: 7/18/2016 11:06:48 AM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
533533
Second Team:
The Milk
Laatste NT wedstrijd van dit seizoen bezig (tenzij er een wonder gebeurt).

We staan ongeveer gelijk tegen Portugal (46-45 nu) en moeten met 13+ punten winnen om ze te passeren voor de 3e plaats. Als we superdik zouden winnen en Polen-Finland met een gigantisch verlies voor 1 van de 2 zou eindigen zouden we in theorie 2e kunnen worden.

Het lijkt er echter op dat winnen van Portugal met +13 al een uitdaging wordt en dat de andere wedstrijd ook helaas gelijk opgaat.

This Post:
22
279786.32 in reply to 279786.31
Date: 7/24/2016 11:44:31 AM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
533533
Second Team:
The Milk
Samengevat was het niet kwalificeren redelijk in lijn der verwachting maar deed ons team het de eerste wedstrijden toch zo goed dat er een lichte hoop ontstond. Tegen de grootste landen deden we het naar behoren maar net niet genoeg om ze te verslaan waarbij ik nog kleine dingen beter had kunnen doen. En de laatste wedstrijd tegen Portugal was een teleurstelling gezien ons betere enthousiasme.

Terugblik kwalificatie
Vooraf gezien waren er

3 makkelijke wedstrijden die we moesten winnen (Azer, Schotland, Denemarken)
2 wedstrijden tegen soortgelijke tegenstanders maar waar winst toch wel echt het doel was (Portugal, WitRusland)
2 sterkere tegenstanders waar het erg mooi was als we ze zouden verslaan. Hopelijk door solide de andere wedstrijden te spelen zouden we hier 2 keer kunnen verliezen of anders stunten tegen 1 van de 2 (Finnen en Polen).

Makkies
Makkelijke wedstrijden gewonnen maar dat is niets minder dan verwacht.

WitRussen
Overwinning tegen de WitRussen was mooi en gaf ons een sterke uitgangspositie voor de laatste 3 wedstrijden.

Finland
Ik ben hier blij over hoe we de tegenstander juist voorspeld hadden en de 2-3 zone die daar als antwoord op stond. Tot de helft deden we ook erg goed mee en de einduitslag geeft volgens mij dan ook geen heel goed beeld. Ik baal van 1 ding hier.....dat ik inside GDP dacht te hebben staan en dat blijkbaar toch vergeten was. Misschien was dat net het verschil geweest waardoor wij nog iets beter starten en hun coach juist aan de opstelling zou gaan sleutelen ipv de onze.

Daarnaast speelden wij een TIE en zij een Normal. Wellicht had ik toch ook voor deze wedstrijd moeten gaan en hier Normal spelen.

De kans is groot dat we anders ook hadden verloren maar toch.....

Polen
Uiteindelijk eindigde dit 113-106. Normal tegen Normal. Onze Princeton en 3-2 zone vond ik ook prima. Ik ben niet ontevreden over de uitslag maar na tegen beide teams gespeeld te hebben vroeg ik mij wel af of ik juist tegen de Finnen harder had moeten proberen. Ik schatte namelijk de Finnen in als sterker dan de Polen en achteraf denk ik dat Ruaidri gelijk had dat de Polen de sterkere partij van de 2 waren (en de Finse coach ook niet de sterkste was vermoed ik).

Portugal
Hier hadden we nog een laatste kansje, al had Polen-Finland dan ook anders moeten verlopen (groot puntenverschil in voordeel Finland was beste geweest). Dit is de enige wedstrijd waar ons team het slechter deed dan ik had gedacht. Nadat zij een CT hadden gespeeld de week ervoor dacht ik dat wij deze wedstrijd wel zouden winnen. Van primoss begreep ik dat in zijn tijd ons team ook al verrassend slecht presteerde tegen Portugal maar toch kwam het nog als een verrassing. Ja hun salarissen zijn wat hoger maar verder leken ze toch redelijk gelijkwaardig. Ik ging hier voor wat sterkere blokkers bij de bigs in de hoop zo hun inside goed te kunnen blokken en liet Vito ten Brink voor het eerst op de bank. Normaal is hij goed voor punten en rebounds. Misschien een Princeton met hem erin zoals in eerdere wedstrijden ipv Run and Gun? Ik weet het niet....op papier zag het er bij ons ook nu mooi uit maar het bleek toch niet genoeg.

This Post:
11
279786.33 in reply to 279786.32
Date: 7/24/2016 11:44:55 AM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
533533
Second Team:
The Milk
Vooruitblik

Over het algemeen was ik tevreden met het beschikbare spelersmateriaal. Op de SF positie hebben wij 3 hele leuke spelers die het verschil kunnen maken in een wedstrijd (Eriks, Aalberts, Asser). Bij de guards hebben we 2 hele goede starters (Stienstra en v Ittersum) en verder solide andere guards die kunnen inspringen. En bij de bigs missen wij misschien de echte monsters waar ik aanvallend en verdedigend blij van wordt maar hebben we wel 2 erg allround PF's in Nieuwlaat en Beukman en een Center met Vito ten Brink die minder allround is maar wel aanvallend en reboundend dat monster is wat we nodig hebben en verder verdedigend sterk genoeg staat.

Bij de guards kunnen we volgend seizoen nog gewoon met Stienstra (31) en v Ittersum (32) door maar zodra die wegvallen gaan we toch wel een stap achteruit daar. Ten Tije (29) is net deze week weer gepopt dus ik zal nog eens contact hebben met zijn Franse manager om te zeggen dat we erg blij zijn dat hij nog training ontvangt. Hij kan potentieel ook starten.

Bij de SF's zitten we nog even goed qua leeftijd. En kan ik melden dat Eriks te koop staat: (30997125). 7 Miljoen is wat veel maar hij is een geweldige speler en zeker mooi als hij in Nederland blijft. Sterker nog hij is zo'n goede speler dat ik vermoed dat ik met hem erbij op SF gelijk mee zou kunnen doen aan de top in Nederland....alleen heb ik bij lange na het geld niet liggen.

Bij de bigs zitten we met de 3 sterkste die ik noemde qua leeftijd nog wel goed maar gaan we een stuk uitdunnen doordat Harte en Eberhardt met hun 35e waarschijnlijk te ver zijn weggezakt. Dit is dan ook gelijk het bruggetje naar mijn 2 jonge big callups.

Schalij, Bossen en andere bigs met potentie
Schalij is inside verdedigend al NT niveau en wordt nog steeds getraind. Met minder dan 100 skillpoints laat hij zien hoe het met onze aankomende bigs gesteld is en is hij os van de verdediging nog niet sterk genoeg om echt mee te doen op NT niveau. Maar hij wordt goed getraind en kan inside een monster worden dus heb ik besloten hem op te roepen ter stimulatie (ik ervaar een call-up zelf als een duidelijke bevestiging dat mijn speler met een paar extra pops erbij kan zitten) en zodat ik hem goed kan volgen.

Bossen is een jaar ouder en daardoor ook al wat verder. Inside is hij nog lang niet sterk genoeg maar dit is waar hij op dit moment in traint en de eerste pops sinds het seizoen zijn al binnen daar. Ook hier wil ik hem vooral van dichtbij volgen en stimuleren en zo het contact nog even net iets extra aanhalen om te zien wat we kunnen doen om hem NT-ready te krijgen.

Algra heb ik opgeroepen omdat hij met zijn skills al het dichtst bij het team zit. Als hij goed getraind wordt kan hij zo bij het team komen als big. Maar dit seizoen zag het er vreemd uit bij CSP. Hij speelde elke wedstrijd voluit en zijn vorm zakte compleet weg. Het was dat ik CSP nog in zag loggen anders was ik bang geweest dat ie bot zou worden. Met nog wat doortrainen inside en wie weet een beetje extra passing kan hij zo bij het team. Echter moet ik dan wel zeker weten dat hij goede minuten gaat maken en goed verder traint. Voor het nieuwe seizoen begint zal ik dus even mailen met CSP wat de plannen zijn en of hij actief opstellingen zal maken...afhankelijk daarvan kan hij mogelijk het team al halen.

volgende pagina......

Advertisement