VooruitblikOver het algemeen was ik tevreden met het beschikbare spelersmateriaal. Op de SF positie hebben wij 3 hele leuke spelers die het verschil kunnen maken in een wedstrijd (Eriks, Aalberts, Asser). Bij de guards hebben we 2 hele goede starters (Stienstra en v Ittersum) en verder solide andere guards die kunnen inspringen. En bij de bigs missen wij misschien de echte monsters waar ik aanvallend en verdedigend blij van wordt maar hebben we wel 2 erg allround PF's in Nieuwlaat en Beukman en een Center met Vito ten Brink die minder allround is maar wel aanvallend en reboundend dat monster is wat we nodig hebben en verder verdedigend sterk genoeg staat.
Bij de guards kunnen we volgend seizoen nog gewoon met Stienstra (31) en v Ittersum (32) door maar zodra die wegvallen gaan we toch wel een stap achteruit daar. Ten Tije (29) is net deze week weer gepopt dus ik zal nog eens contact hebben met zijn Franse manager om te zeggen dat we erg blij zijn dat hij nog training ontvangt

. Hij kan potentieel ook starten.
Bij de SF's zitten we nog even goed qua leeftijd. En kan ik melden dat Eriks te koop staat:
(30997125). 7 Miljoen is wat veel maar hij is een geweldige speler en zeker mooi als hij in Nederland blijft. Sterker nog hij is zo'n goede speler dat ik vermoed dat ik met hem erbij op SF gelijk mee zou kunnen doen aan de top in Nederland....alleen heb ik bij lange na het geld niet liggen

.
Bij de bigs zitten we met de 3 sterkste die ik noemde qua leeftijd nog wel goed maar gaan we een stuk uitdunnen doordat Harte en Eberhardt met hun 35e waarschijnlijk te ver zijn weggezakt. Dit is dan ook gelijk het bruggetje naar mijn 2 jonge big callups.
Schalij, Bossen en andere bigs met potentieSchalij is inside verdedigend al NT niveau en wordt nog steeds getraind. Met minder dan 100 skillpoints laat hij zien hoe het met onze aankomende bigs gesteld is en is hij os van de verdediging nog niet sterk genoeg om echt mee te doen op NT niveau. Maar hij wordt goed getraind en kan inside een monster worden dus heb ik besloten hem op te roepen ter stimulatie (ik ervaar een call-up zelf als een duidelijke bevestiging dat mijn speler met een paar extra pops erbij kan zitten) en zodat ik hem goed kan volgen.
Bossen is een jaar ouder en daardoor ook al wat verder. Inside is hij nog lang niet sterk genoeg maar dit is waar hij op dit moment in traint en de eerste pops sinds het seizoen zijn al binnen daar. Ook hier wil ik hem vooral van dichtbij volgen en stimuleren en zo het contact nog even net iets extra aanhalen om te zien wat we kunnen doen om hem NT-ready te krijgen.
Algra heb ik opgeroepen omdat hij met zijn skills al het dichtst bij het team zit. Als hij goed getraind wordt kan hij zo bij het team komen als big. Maar dit seizoen zag het er vreemd uit bij CSP. Hij speelde elke wedstrijd voluit en zijn vorm zakte compleet weg. Het was dat ik CSP nog in zag loggen anders was ik bang geweest dat ie bot zou worden. Met nog wat doortrainen inside en wie weet een beetje extra passing kan hij zo bij het team. Echter moet ik dan wel zeker weten dat hij goede minuten gaat maken en goed verder traint. Voor het nieuwe seizoen begint zal ik dus even mailen met CSP wat de plannen zijn en of hij actief opstellingen zal maken...afhankelijk daarvan kan hij mogelijk het team al halen.
volgende pagina......
Crunchy! If you eat fast enough