BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Kalle Anka Cup säsong 16

Kalle Anka Cup säsong 16

Set priority
Show messages by
This Post:
00
181285.25 in reply to 181285.24
Date: 4/24/2011 3:19:41 AM
Overall Posts Rated:
8080
Med tanke på att om dom tränat GS i fredags å GS ändå återställdes till Respectable hade de vart än dummare =)

Jo, men jag tror att tanken var att träna gs i efterhand för att åstadkomma ungefär samma effekt som med tie (fast fördröjd till efter cupmatchen), men jag vet så klart inte om det var det som var tanken.

This Post:
00
181285.27 in reply to 181285.20
Date: 4/24/2011 3:56:15 AM
Overall Posts Rated:
7575
Prestige eller inte prestige. Fick vi kanske svaret idag när både Slamdunkers och KFUM körde läggmatch för att satsa på cupen? ;)

Det säger ju egentligen ingenting om prestigen i Kalle. Åker man ut ur Kalle redan i första omgången så kan man förvänta sig att förlora ett antal veckors TIE jämfört med de flesta andra seriemotståndare, vilket är ett stort handikapp i serien. Möter man då ett lag som är ungefär lika bra som än själv på bortaplan i serien, så är det direkt dumt att satsa på att seger i den matchen och öka risken för att förlora möjligheten till TIE i kommande veckor.

Jag skulle antagligen gjort precis som sku88an och jeanluc i deras läge. Inte för att det finns någon större prestige i Kalle, utan för att jag inte vill göra mig själv en björntjänst i serien. Skulle jag kunna bygga stämning i träningsmatcher också så skulle jag däremot aldrig offra en seriematch för en Kalleankamatch tidigt på säsongen.

Visst man kanske förlorar ett par TIE matcher i cupen, men kan istället köra starkaste laget i båda seriematcherna och måste inte köra lika mycket TIE i serien. Av de fyra lagen som hade bäst resultat i serien förra säsongen åkte 3 ut väldigt tidigt ur cupen, endast du lyckades i båda. Även du ställde sämre lag på banan i serien för att vinna cupmatcherna.

/Mannen
From: Rosen

This Post:
00
181285.28 in reply to 181285.24
Date: 4/24/2011 4:50:51 AM
Overall Posts Rated:
7373
Det jag menade var såklart att de kunde valt att spela ställa ett riktigt lag på benen igår, och kompensera det med en GS träning på fredag. Nu gjorde ju båda lagen allt för att förlora för att de satsar på cupen.

Å chesp, det är ju lätt att säga i efterhand att båda skulle behövt högre satsning för att vinna.

Tror du att båda förlorar 10 av 10 med sitt bästa lag och samma satsning?

This Post:
00
181285.29 in reply to 181285.28
Date: 4/24/2011 11:42:24 AM
Overall Posts Rated:
8080
Det jag menade var såklart att de kunde valt att spela ställa ett riktigt lag på benen igår, och kompensera det med en GS träning på fredag. Nu gjorde ju båda lagen allt för att förlora för att de satsar på cupen.

Å chesp, det är ju lätt att säga i efterhand att båda skulle behövt högre satsning för att vinna.

Tror du att båda förlorar 10 av 10 med sitt bästa lag och samma satsning?

Nej, självklart inte, men 8 lr 9 av 10, vilket gör det till ett dumdristigt försök.

This Post:
00
181285.30 in reply to 181285.27
Date: 4/24/2011 12:11:00 PM
Overall Posts Rated:
8080
Även du ställde sämre lag på banan i serien för att vinna cupmatcherna.

Jasså, det var intressant att få reda på. Jag förlorade tidigt mot Jokehim förra säsongen, men om du kollar den matchen så ställde jag inte upp med något skräplag, utan ett lag som jag även använder ibland när jag är ute ur cupen.(Iofs mindre sannlikt nu eftersom jag stärkt både inside och outside sedan dess). i övrigt förlorade jag mot GBG och TEL borta (trots större satsning en TEL i den matchen). I båda fallen med ordinarie lag. Vilka matcher är det du tänker på. det är alltid intressant att lära mig hur jag själv coachar. ;)
Av de fyra lagen som hade bäst resultat i serien förra säsongen åkte 3 ut väldigt tidigt ur cupen, endast du lyckades i båda.

Jo det där är lite ntressant. 3 ab fyra av de lag som slutade i topp av SBBL valde av någon anledning redan tidigt i cupen, mer eller mindre bort Kalle genom att sätta upp allt annat än ordinarie uppställningar. Alla försökte rida med cupen så länge det gav dom enkla TIEs, men så fort det inte räckte var ni inte beredda att satsa extra (ok lite orättvist mot IOW som faktsikt gjorde et halvhjärtat försök iaf). Känns som att det illustrerar min poäng om Kalles prestige ganska väl.

This Post:
11
181285.31 in reply to 181285.30
Date: 4/24/2011 12:57:08 PM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
274274
Second Team:
Utopia Vatos
Känns som att det illustrerar min poäng om Kalles prestige ganska väl.

Kalle who?!

This Post:
00
181285.32 in reply to 181285.30
Date: 4/24/2011 9:40:31 PM
Overall Posts Rated:
7575
Även du ställde sämre lag på banan i serien för att vinna cupmatcherna.

Jasså, det var intressant att få reda på. Jag förlorade tidigt mot Jokehim förra säsongen, men om du kollar den matchen så ställde jag inte upp med något skräplag, utan ett lag som jag även använder ibland när jag är ute ur cupen.(Iofs mindre sannlikt nu eftersom jag stärkt både inside och outside sedan dess). i övrigt förlorade jag mot GBG och TEL borta (trots större satsning en TEL i den matchen). I båda fallen med ordinarie lag. Vilka matcher är det du tänker på. det är alltid intressant att lära mig hur jag själv coachar. ;)

Ja, jag får kanske ta tillbaka det lite eftersom den enda matchen jag egentligen har koll på är den mot mig och den var ju milt sagt rätt sent under cuprundan.

Av de fyra lagen som hade bäst resultat i serien förra säsongen åkte 3 ut väldigt tidigt ur cupen, endast du lyckades i båda.

Jo det där är lite ntressant. 3 ab fyra av de lag som slutade i topp av SBBL valde av någon anledning redan tidigt i cupen, mer eller mindre bort Kalle genom att sätta upp allt annat än ordinarie uppställningar. Alla försökte rida med cupen så länge det gav dom enkla TIEs, men så fort det inte räckte var ni inte beredda att satsa extra (ok lite orättvist mot IOW som faktsikt gjorde et halvhjärtat försök iaf). Känns som att det illustrerar min poäng om Kalles prestige ganska väl.

Här kan jag väl bara prata för mig själv, men jag är av den uppfattningen att jag ställde det lag på banan som jag behövde för att vinna matchen men inte mycket mer. Det är där jag försöker ligga i serien också, sedan tippar det åt olika håll under en säsong men det är något man får räkna med.
Möjligen missbedömde jag lite hur hårt man kan utnyttja pointguardpositionen, vilket gjorde det en mer jämn match än vad som var tanken.

/Mannen
From: sku88an

This Post:
00
181285.33 in reply to 181285.14
Date: 4/28/2011 2:48:00 PM
Overall Posts Rated:
2929
Jisses jeanluc, satsade du så mkt :s
Skönt att komma undan med segern, såg ut som en jämn match. Väl spelat!

From: Rosen

This Post:
00
181285.34 in reply to 181285.33
Date: 4/28/2011 3:10:28 PM
Overall Posts Rated:
7373
Div III och IV-lag för alla i SBBL nästa omgång. För de flesta i Div II också för den delen.

Glaskulan har dock fått motstånd i form av bortaplan mot ett av de bättre Div III lagen (om inte det bästa)

Blir en tuff vecka för regerande cupmästaren med bortamatch mot Fattys, en match man säkert vill vinna. Sen tv-match, å sltligen möter man ett Div III-lag med startfemma med lön uppåt 200k

Advertisement