Jag ser gärna att det blir en guide, men tycker att det är en risk att man likriktar spelet om man ger en så detaljerad guide som du nu skrivit. Framförallt om man får det att låta som att det är den "enda" eller iaf "rätta" vägen.
Jag tror istället det är bättre att försöka få til en guide som fokuserar på hur man gör för att förstå spelet, hitta information om t.ex. träning och vilka saker man bör ta beslut om. Kanske i form av en FAQ, t.ex. något i stil med följande snabbskrivna fråga och svar.
Hur bör jag träna?Leta upp den eller dom unga (18-21 år) spelare i ditt lag som verkar bäst (gärna respektabel på en eller flera förmågor). Spelare som är bra inside bör helst vara långa för att tränas vidare på detta och outsidekillar bör vara kortare. Potentialen bör vara så hög som möjligt. Om du har många spelare som du tycker är träningsbara så kan du satsa på att träna mer än enposition annars fokuserar du på en position.
Se till att hamna så nära 48 minuter speltid per vecka på alla dina träningsobjekt och allra helst inte mindre än 48 minuter på dina viktigaste träningsobjekt.
Kom ihåg att det är viktigt att träna långsiktigt och att försöka kombinera träning på relaterade egenskaper (dvs okusera inte all träning på en förmåga vecka ut och vecka in).
Mer information om träningshastighet hittar du här:
(381.1)