Enda jag har att tillägga är att vi fick ruskigt bra utdelning på våra straffkast. Har t.o.m skrivit en gnälltråd i II.4 forumet där jag beklagar mig över hur usla GBG Air på att sätta straffar, så att sänka 73% i en match hör verkligen inte till vanligheten.
@ chespirito: Det här är första säsongen jag inte har två HHH tv-matcher..
Jag har ingen riktig känsla för det här med fouls, men tror ni det är i stort sett slumpmässigt?
Jag har ingen riktig känsla för det här med fouls, men tror ni det är i stort sett slumpmässigt? Nej det är inte slumpmässigt. Försvararen försöker göra en kalkyl av hur hög sannolikhet det är att skytten sätter sitt skott relativt sannolikheten att han sätter eventuella straffar. Om skytten har ett väldigt bra straffskytte relativt vanligt skytte så sätter försvararen snäppet mer press och vice versa. I det här fallet kan det alltså vara så att GBG har relativt sett statistiskt dåliga straffskyttar och därmed föredrog SBK att släppa fram dom till linjen. Om sedan straffutfallet blev korrekt eller inte måste man se på GBGs spelares straffkastbetyg för att kunna bedöma, men chris antyder att dom sköt bättre än väntat.
Ja lycka till tobbe! hoppas du gar vidare fran kvalet sa vi kan ha fler jamna matcher.