Ja det kan jag hålla med om att det är ett problem. Just arenor tycker jag är ett av de mest orättvisa systemen i BB eftersom man kan bygga en stor arena som aldrig behöver underhållas eller renoveras och kan stå i all evighet. Det blir väldigt orättvist mot nya lag och lite för RPG:igt för min smak. Men samtidigt så gillar jag tycoon-delen det tillför så jag skulle heller inte vilja ta bort den. Att halvera priserna för att bygga nytt tycker jag man skulle kunna göra, alternativt så kan man göra om hela den delen så man t.ex. kan straffas av att ha en för stor arena.
Att minska publikintäkterna är såklart också ett alternativ, men det känns som en större förändring som kan förändra hela ekonomin med fallande transferpriser. Det gör väl iofs även ett lönegolv när jag tänker efter, fast det påverkar olika spelartyper. Ett högre lönegolv lär minska priserna mest på toppspelare och lägre intäkter lär minska priserna i ett bredare spektrum (med SBBL-mått). Men jag kan tycka att det är bra att börja med att införa fler divisioner och se vad resultatet bli, i bästa fall får man en bra balans utan att ändra fler parametrar.