En sak som är rolig med BB är träningen, det är kanske den som hållit mig kvar i alla år även om framgångarna hjälpt till ganska mycket ska tilläggas.
MEN jag undrar om inte det är lite för enkelt att träna upp spelarna...
* Det borde helt enkelt ta mycket längre tid (åtminstone på de högre nivåerna) att träna upp IS och ID för korta spelare. En stigande kurva.
* Det borde helt enkelt ta mycket längre tid (åtminstone på de högre nivåerna) att träna upp OD,HN och DV för långa spelare. En stigande kurva.
* Om man har 17-18av20 i tre insideskills så är lönen så stor att det inte går att hantera... vilket är helt sjukt. Spelaren är sedan bara marginelt bättre(?) än en kille med halva lönen och dubbla DV... Inte rätt proportioner!
OK att du ska kunna "bygga" en Iverson-typ(Guard) med HN/DV 18, ID 16 men då ska det ta TID (och på bekostnad av något annat, som OD eller JR)
Håller med om Jokehims rsonemang om Insideskills hos en guard, de premieras nog inte så högt som de värderas av GM:s. Det är i mina ögon överpriser på dessa spelare... Går en landslagsspelare i Hong Kong för troligen över 7 mille om någon dag...
(22989713)) Snubben kommer att ha en lön på 136k. Och hur mycket kommer hans IS att bidra med när han spelas som guard?!?! Tänk hur bra (om man bortser från lönen) han kunnat vara om han tränats i rena guardskills isf Inside?!!?
Last edited by _wella_ at 11/25/2013 3:17:42 PM