Nee ik begrijp dat mijn wedstrijd niet de spannendste is, wat ik wilde zeggen is dat ik wel had gehoopt dat het spannend zou zijn als Arsji z'n starters had moeten sparen. Mocht iemand het toch leuk vinden om mijn wedstrijd voor te beschouwen (en omdat ik geen tijd had om een voorbeschouwing te doen van league game dinsdag), doe ik het ook alvast voor een andere wedstrijd:
FC Den Haag (23) VS Miami Hitte (25)
Historie
Deze twee IIde divisie toppers vechten het hele seizoen al voor de toppositie in hun conference, en deze week mogen ze het tegen elkaar opnemen in de beker. Manager Orgullo van FC Den Haag gaat met zijn start in seizoen 11 al 10 seizoenen langer mee dan manager Souljacker van Miami Hitte, die zich op zijn beurt erg snel tot de subtop van Nederland heeft gevoegd. Hij wist binnen 3 seizoenen te promoveren naar de IIde divisie, en in zijn eerste seizoen daar al de playoffs te bereiken en de laatste 16 in de beker. Orgullo heeft ook al meerdere malen bij de laatste 16 gezeten, waarvan vorig seizoen de kwartfinale het eindstation was.
In hun regular season matchups staat de stand op 2-1 voor Miami Hitte, waarbij de laatste zege naar FC Den Haag ging. In de playoffs vorig seizoen wist FC Den Haag de winst met 17 punten verschil te pakken, maar de selecties zijn intussen veranderd.
Topspelers
FC Den Haag: Ardan Suyao, C (83k); Joseph Muncy, PF (69k); Richard Roozen, SG (68k)
Miami Hitte: Ainar Vee, PG (84k); Ordan Rizanov, PF (84k); José Alfaro, SG (71k)
Blessures/vormen
Er zijn geen blessures in de selecties van beide teams. De vormen van FC Den Haag zijn voor alle spelers uitstekend op 2 na, Suyao en Roozen hebben 7 vorm. Bij Miami Hitte liggen de vormen meer rond de 8, met 2 starters die 9 (waaronder Alfaro) hebben en eentje die 7 heeft (Rizanov).
Planning
Beide teams hebben hun starters gespaard voor deze wedstrijd, dus ik verwacht dan ook de standaardopstelling voor beide teams. Beide teams hebben ook redelijke sterke tegenstanders de wedstrijden na deze bekerwedstrijd, dus ik acht de kans dat Crunchtime wordt ingezet ook niet heel groot. Ik gok dat de beleving voor beide teams ook redelijk hoog is, aangezien FC Den Haag al 8 keer met minder inzet heeft gespeeld en Miami Hitte 6x.
Tactiek
Beide teams gebruiken meerdere tactieken, alhoewel ze meer naar inside neigen. FC Den Haag gebruikt voornamelijk Look Inside en Push the Ball, waar Miami Hitte Look Inside afwisseld met Patient. Voor beide teams geldt echter dat ook hun outside aanval sterk is, met aangezien ze tot ratings van boven de 10 kunnen komen. Ook hebben beiden teams een gebalanceerde verdediging, dus het lijkt erop dat er weinig voordeel gehaald kan worden door het uitbuiten van zwaktes.
Voorspelling
Ik durf me bijna niet te wagen aan een voorspelling van deze wedstrijd, beide teams zijn erg aan elkaar gewaagd. Met maar 1 positie op de Nederlandse ranglijst en slechts 1 winst in de league tussen beide teams, en ook maar een verschil van minder dan 10% in totale DMI zou ik verbaasd zijn als de uitslag meer dan 10 punten verschil toont. Ik moet echter zeggen dat het minieme voordeel naar FC Den Haag gaat door de iets betere vormen en waarschijnlijk enthousiasme, alsmede de recente uitslagen van de onderlinge wedstrijden.