Samtidigt så har väl inte du direkt några monster som PGs? Så du hintar alltså även om att dina PG har väldigt dålig OD, eller att de är jämndåliga med nåt snäpp bättre på just passning ;) Eller så har du spelare som liknar Tunas PG, fast mycket sämre. Å det kan (i min värld) inte vara optimalt. Å skulle det ändå vara optimalt just nu, så borde det vara något som åtgärdas de närmaste 3-4 säsongerna där jag tror (hoppas) vi kommer gå mer å mer mot att välbalanserade spealre belönas av matchmotorn. Men vi får väl se, det kanske är meningen att man ska kunna ha en dominant SG som bara har hög JS å JR å sen typ respectable i resten, å då verkar det ju rimligt att man ska ha en PG pumpad med Passing, å så hög JS eftersom det är den egenskapen som ger högst betyg på outsidespelare.
Hmm? Den sämsta av mina PGs har nivå 9 i OD och den bästa har för tillfället nivå 12. Är det väldigt dåligt eller?
Vad är det som är så dåligt med mina PGs förresten? Kan hinta lite mer att alla mina spelare är väldigt "jämnbra" på sina förmågor. Det är egentligen bara en kille i laget som är lite obalanserad, och han hittar du genom att söka på dyrast lön. ;)
Tills förra veckan så hade jag löner på 340k/vecka. Och det beror till stor del på att jag inte vill ha obalanserade spelare i laget!